In majoritatea companiilor din Romania se utilizeaza atat internet fix, cat si internet mobil, insa balanta inclina in favoarea primului serviciu.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a comandat recent doua studii de piata, pentru identificarea comportamentului de consum a internetului fix, respectiv a internetului mobil, in societatile comerciale si institutiile publice din Romania. Rezultatele arata ca in 77% dintre companiile care utilizeaza internet fix se utilizeaza si internet mobil, precum si ca in 91% dintre companiile care utilizeaza internet mobil se utilizeaza si internet fix, acesta fiind preferat de companii.
Criterii
Firmele folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) si tranzactii bancare (79%). Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt:
– disponibilitatea serviciului de relatii cu clientii si timpul de interventie in caz de urgente (84% dintre respondenti considerand ca acesta este foarte important, chiar 94% la companiile cu peste 50 de angajati),
– pretul abonamentului (82%),
– viteza maxima de transfer (77%),
posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care sa contina si internet fix (77%).