O reclama la un parfum Cavalli a starnit o serie de proteste la Düsseldorf, Londra si Los Angeles din partea musulmanilor sufiti, care solicita retragerea acesteia de pe piata. Motivul? In materialul de promovare cu pricina apare un simbol musulman folosit pentru a-l desemna pe Allah.
Musulmanii din mai multe tari au luat foc dupa ce au observat ca intr-o reclama la un parfum creat de Roberto Cavalli apare desenat pe mana modelului Georgia May Jagger, fiica lui Mick Jagger, un simbol sacru al islamismului. Este vorba despre un semn similar literei “H”, pe care sufitii (n.r. reprezentantii unui curent mistic al islamului, ce propovaduieste apropierea de Dumnezeu prin iubire si asceza) il folosesc pentru a se referi la la Allah.
“Folosirea unui simbol care inseamna atat de mult pentru noi cu scopul de a obtine un profit corporatist transforma simbolul nostru in ceva ieftin. Este un gest lipsit de respect, ofensator si degradant”, a explicat studentul Nasim Bahadorani, organizatorul unui protest anti-Cavalli. Pus la zid de cei peste 500.000 de membri ai comunitatii sufite, creatorul de moda a declarat ca simbolul din reclama si cel sacru al musulmanilor nu coincid, pozitie, sustinuta, de altfel, si de Uniunea Europeana, care a respins o cerere a gruparilor sufite de a interzice companiei sa mai foloseasca simbolul respectiv.