AcasăDezvaluiriAncheteProcurorii mai au o singura intrebare pentru vicepremier: Dragnea, iti iei fapta?

Procurorii mai au o singura intrebare pentru vicepremier: Dragnea, iti iei fapta?

In ciuda isteriei politice care a cuprins de ceva vreme Romania, ancheta procurorilor anticoruptie cu privire la suspiciunile de fraudare a referendumului de demitere a lui Traian Basescu a continuat in ritm alert.

Vicepremierul Liviu Dragnea este principalul acuzat de fraudarea Referendumului pentru demiterea presedintelui Romaniei

Iar odata cu schimbarea strategiei de abordare a sutelor de martori din acest dosar, DNA pare sa fi reusit sa dea marea lovitura. Astfel, nemaifortand sa faca legatura directa dintre cei care au votat ilegal si principalul acuzat din aceasta speta, Liviu Dragnea, procurorii au intins o adevarata panza de paianjen in jurul vicepremierului. Iar patania de zilele trecute a 34 de primari din Arges, care au fost trimisi in judecata fara a lua vreun leu, ci doar pentru ca au ascultat „indicatiile” pretioase ale „baronului” Constantin Nicolescu, i-a convins pe multi dintre primarii din Teleorman ca libertatea este cel mai de pret…

Pas cu pas

Deputatul Gheorghe Coman este primul demnitar care a „batut palma” cu procurorii

Deja doi inculpati din dosarul „Referendumul” si-au recunoscut vinovatia si, fiind judecati in procedura de urgenta, s-au ales doar cu pedespse minore, cu suspendare. Insa, chiar daca acestia au recunoscut ca au votat de mai multe ori, marturisirile lor nu l-au afectat prea mult pe Liviu Dragnea, care a sustinut cu tarie, la ultima sa audiere, ca nu ii cunoaste personal pe acei oameni. Numai ca esecul suferit de procurori s-a dovedit a fi doar unul temporar, acestia indreptand din mers strategia anchetei. Drept urmare, la ultimele audieri la care au fost chemati zeci de martori, acestia nu au mai fost intrebati daca au actionat direct la ordinele vicepremierului, iar oamenii au spus ca au fost pusi sa „smenuiasca” voturile de primarii din localitatile lor. Pe care chiar ii cunosc personal. La fel cum si acestia, la randul lor, il cunosc la fel de bine pe seful lor de partid, nimeni altul decat Liviu Dragnea.

Experimentul „Arges”

„Baronul” Constantin Nicolescu trage dupa el 34 de primari argeseni

Numai ca, daca pana acum cei peste 70 de edili implicati in acest caz s-au tinut tare, credinta lor in nevinovatia lui Dragnea s-a zdruncinat serios cand au aflat ce au patit colegii lor din Arges. Pentru ca DNA a dat o adevarata lovitura prin recenta trimitere in judecata a 34 de primari, care nu au deturnat fonduri, nu au furat banii ca sa-i bage in propriile buzunare, dar au actionat asa cum le-a dictat „baronul” lor, presedintele CJ, Constantin Nicolescu. Si acum, dupa cum decurg lucrurile , este foarte posibil sa se duca la puscarie si unii, si altii…

Intre scapare si vendeta

Drept urmare, desi consideratii „rosii” pana si in cerul gurii, multi primari pesedisti din Teleorman au fost socati de „noutatile” date de procurori. Si au inteles ca aceasta este ultima lor sansa de a nu ajunge, la randul lor, in situatia celor din „lotul Arges”. Insa, in afara de edilii pesedisti, in acest dosar sunt inculpati  si destui primari liberali, inclusiv din alte judete decat Teleormanul. Si care acum, dupa ruptura USL-ului, nu doar ca nu se mai simt legati cu nimic de liderul pesedist Liviu Dragnea, dar chiar simt deja gustul dulce al razbunarii. Mai ales ca ministrul Dezvoltarii i-a fentat la acordarea de fonduri suplimentare si procurorii par sa le fi zgandarit din plin aceasta coarda sensibila…

Da sau ba?

Drept urmare, dupa cum sustin sursele noastre, procurorii deja si-au cam facut temele in acest dosar. Si doar „politetea” ii mai obliga sa-l intrebe pe vicepremier daca este de acord sa isi recunoasca vinovatia. Ceea ce, dupa modelul „deputatului auto” Gheorghe Coman, un adevarat „pionier” in domeniu, ar duce la judecarea sa la primul termen si condamnarea la o pedeapsa minima, cu suspendare. Daca insa Liviu Dragnea nu „isi ia fapta”, el ar putea afla, in sfarsit, cine sunt primarii care au renuntat primii la doctrina de partid…

 

author avatar
Catalin Tache
3.853 afisari

5 COMENTARII

  1. Dorobantu Valentin iti iei faptele ?
    Abonatii la contracte de milioane de euro incheiate de CFR Calatori pentru salubrizare , bineinteles doar cu firmele de casa ale managerului “smart”?
    Sa amintim doar cateva dintre ele :
    11 Frangers SRL ,Euro Construct SA,Ghenuta SRL,ESC Servicii Curăţenie,etc.
    Toate atribuite “in totalitate legal” prin negociere si nu prin licitatii publice.

    Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
    Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
    Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”

    • CITITI IN ZIUA NEWS RAPORTUL CORPULUI DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR .
      “Radiografia dezastrului de la CFR Călători .
      Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le-a regizat şi încă le mai regizează în zona transportului feroviar de călători, a intrat în vizorul procurorilor DNA şi Poliţiei Române pentru “performanţa” de a trage pe linie moartă compania de stat”

      DNA TREBUIE SA -I RIDICE CU AUTOCARUL …CAT DE CURAND.
      AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI.
      ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC.
      LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !

  2. Baroniada este un fenomen feroce politico-social caracteristic fiintelor lacome si hulpave, lipsite de ratiune, logica, smerenie si mila. S-a dezvoltat in Ro precum sclavagismul preistoric unde populatia predominanta este inculta, neinstruita supusa,in localitatile si judetele sarace din toate p.d.v, in zone precum Moldova, Oltenia, Muntenia si Dobrogea exceptand Banatul si Transilvania. DEBARONIZAREA va fi un fenomen social-istoric deloc placut politrucilor, asemanator tuturor revolutiilor petrecute pe mapamond pt a se face un salt social calitativ la nivel national si nimic mai complicat si asta se va intampla cat de curand in Ro. Doamne ajuta-i pe toti romanii de pretutindeni! Daca ajuta si JUSTITIA la DEBARONIZAREA tarii atunci va fi un proces mai putin violent.

  3. astept cu bucurie si satisfactie sa-l vad pe dragnea linga nastase si clanul mafiot becali.

  4. Dupa 24 de ani de ,,democratie originala‘‘ s-a dovedit cu certitudine ca mediul politic (societatea politica) din România are un grad maxim de autointoxicare si autopoluare. Datorita nerespectarii si nepromovarii principiilor moralitatii si competentei sistemul politic nu mai poate sa dezvolte activitati si programe(proiecte) laborioase de interes public general, acesta s-a mafiotizat si transformat in gupari infractionale de crima organizata, transformand ilegalul in legal pentru a se evita sanctionarea incalcarii legii. Comisiile de specialitate ale Parlamentului ca de alfel si majoritatea structurilor Guvernamentale NU au in componenta experti din vreun domeniu (ba din contra), dar nici nu consulta oameni de stiinta sau cu experienta (consilierii fiind recrutati pe alte criterii neortodoxe decat cele de competenta si integritate morala) din aceasta cauza legislatia romaneasca elaborata in ultimii 24 de ani este dezlanata, in unele situatii fiind aberanta si inaplicabila. S – a dovedit in cele mai multe situatii ca legiuitorii au ca tinta sau obiect de reglementare interese de grup sau individuale nelegitime ori imorale.
    Majoritatea alesilor din Romania, cu cv mult discutabil si neonorabil, (unii nu au ce trece in cv) pe linga faptul ca nu au vocatie , virtuti umane, pentru administrarea destinelor umane si nici maiestria politica necesara, poseda un spirit intreprinzator pentru afacerile private (de tip fraudist) mult mai dezvoltat comparativ cu cel al afacerile publice (la unii lipseste cu desavirsire). Drept urmare discursurile si disputele lor politice au ca subiect, de cele mai multe ori, acuzatii reciproce despre fapte de necinste si dosare penale care nu pot fi solutionate in mod obiectiv de o justitie, conceputa tot de ei si in care, in posturile cheie activeaza doar oamenii lor.
    Despre calitatea alesului, in ultimii 24 de ani, se poate spune ca aceasta va creste cand, pentru candidatura sa se va impune respectarea unui minim de criterii de valoare referitoare la competente si integritate morala. Se va impune obligatoriu legitimitatea alesului adica acesta sa aiba 50% plus unu din voturile electorilor aflati pe listele votantilor si sa va da dovada de responsabilitate dandu-si demisia atunci cand greseste sau isi incalca statutul, altfel vom avea, primari, consilieri si un Parlament dominat de impostori, submediocritati, ticalosi, ciocioline, retardati, mafioti, etc cu consecintele de rigoare.
    Intr-o democratie reala, UN POLITICIAN DE ELITA (model) necesar unei societati moderne bazate pe cunoastere, trebuie sa fie un intelept, sa priveasca particularul prin prisma generalului si intr-un acelasi elan de gindire sa cuprinda deopotriva abstractul si concretul. Trebuie sa vada prezentul in lumina trecutului, pentru scopuri situate in viitor. Nici o parte a naturii umane sau a institutiilor omenesti nu trebuie sa-i scape cu totul din vedere. El trebuie sa fie dezinteresat si in acelasi timp sa vizeze un scop; sa fie distant si incoruptibil dar cu picioarele pe pamint ca un om de stiinta.(Indivizi cu discernamintul afectat, incompetentii, mafiotii si cei cu instincte de rechin nu au ce cauta in politica sau viata publica).
    Un popor nu se poate dezvolta fara a avea propriile modele de oameni valorosi a caror exemplu sa le fie urmat sau care sa constituie seva de unde sa se hraneasca spiritual. Lipsa unor asemenea valori sau principii inseamna dezradacinare si apoi pieirea neamului respectiv. Din acest punct de vedere politica romaneasca postcomunista are o manifestare nefasta.
    Tinind cont de infantilismul si stilul de cloaca a clasei politice postdecembriste, de situatia geo-politica a tarii, de stadiul decazut economico-social in care se afla Romania si de obiectivele tinta ce trebuie atinse in perspectiva, este strict necesar sa se adopte o serie de NORME ALE SOCIETATII CIVILE –CONTRIBUABILILOR – fie ele si in Piata Universitatii, deoarece asa zisa clasa politica impostoare n-are cum sa adopte vreodata reglementari prin care sa-si afecteze pozitia superioara (asupritoare) dobindita abuziv, miseleste sau sa-si stinjeneasca propriile interese – privilegii mai ales atunci cind lupta se da la disperare pe viata si pe moarte intre partide ca si in cazul gruparilor infractionale de crima organizata, pentru a imparti daca se poate si ultima picatura din vlaga poporului roman.
    Pentru intarirea moralitatii functiei publice este necesar retragerea avizului politic si sprijinul civic din partea Societatii Civile prin scoaterea din viata publica a celor care aflindu-se in cadru structurilor de putere publica si a domeniilor rezervate sau pe pozitii de lideri ai societatii civile, au beneficiat de castiguri financiare, participind la jocuri piramidale tip Caritas si fonduri de investitii prin care în mod constient au fost pauperizati milioane de cetateni. Ori au luat de la banci cu capital de stat imprumuturi lesnicioase acordate abuziv pe care nu le-au rambursat, mai ales de la cele falimentate sau se regasesc in situatii de conflict de interese.
    Acelasi “tratament” trebuie aplicat si celor care sub diverse forme, de mascare a necinstii, au incasat în mod abuziv (ilegal) îndemnizatii sau sume de bani cu ocazia operatiunilor de privatizare, (în aceste cazuri trebuie reluate anchetele si expuse public listele cu cei vizati prin grija institutiilor abilitate) sau din C. A. si A.G.A. ale unitatilor cu capital majoritar de stat fara sa-si aduca vreun aport sau sa depuna vreun efort.
    Reconsiderarea importantei demnitatii publice, in sensul ca, functiile ce implica manifestarea interesului cetatenesc sa fie ocupate numai de persoane care dovedesc, maturitate si responsabilitate în gindire si au in acelasi timp calificarea, experienta si inclinatia necesara intr-unul din domeniile managementului stiintei sau a destinelor umane si cunosc intrutotul realitatile celor pe care ii reprezinta. Pentru a se indeplini acest deziderat reprezentantii Societatii Civile, cu ajutorul specialistilor in domeniu, trebuie ca, in conditii de maxima obiectivitate, sa se implice cu angajament si responsabilitate in evaluarea abilitatilor privitoare la rezolvarea problemelor cetatenesti a celor care doresc sa fie investiti intr-o functie de demnitate publica prin identificarea de criterii minime pe care acestia trebuie sa le indeplineasca.
    In acest mod vor fi depistati pentru a fi indepartati asa zisii politicieni, demnitari sau functionarii publici figuranti, oportunisti si diletanti care nu au nimic comun cu soluţionarea problemelor ce-i framinta pe semenii lor sau societatea in general. Totodata va disparea si “mafiotismul politic” practicat in Romania timp de 24 ani prin care unii politicieni, fara calificare si experienta profesionala valoroasa ori care sunt nascuti sau au domiciliul intr-o anumita zona administrativa sau geografica a tarii (de regula din capitala) pe baza unor trucuri politice ori formalitati ii reprezinta, doar figurativ, in Parlament pe cetatenii altor zone geografice care ii voteaza in necunostinta de cauza doar pentru ca sunt mituiti. Din asemenea tupeisti si excroci trebuie făcute liste publice cu persoane indezirabile pentru politica României şi cu cele declarate “non grata” pentru viaţa publică din România.
    Pentru contracararea fenomenelor de coruptie si formare a clanurilor infractionale sau a grupurilor de interese nelegitime in structurile administratiei publice locale si centrale se impun campanii electorale pentru alegeri parlamentare finantate modest numai din bani publici (poate si cu un ajutor din fonduri europene), interzicindu-se cu desavirsire sponsorizarile si donatiile catre partidele politice in aceaste perioade, deoarece practica a dovedit ca si dupa instituirea procedurii votului uninominal, nu s-a reusit conform asteptarilor responsabilizarea politica a alesilor.
    Pentru asigurarea unei transparente corespunzatoare a institutiilor publice si exercitarea unei monitorizari eficiente asupra actului de guvernare, comisii mixte formate din specialisti ai societatii civile si parlamentari din cele doua camere trebuie periodic sa analizeze, rezultatele structurilor de control intern ale guvernului. La modul cert se impune a se da publicitatii cum au fost valorificate rezultatele si care este gradul de obiectivitate a misiunilor respective. In acest mod se poate intensifica si responsabiliza managementul public. Aplicarea acestei norme civice va asigura o parte a feed-back-ului dintre Societatea Civila, Legislativ si Executiv necesar functonarii unei societati moderne bazata pe cunoastere si progres si care doreste consolidarea continuua a democratiei.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger