AcasăDezvaluiriSchema falimentarii CFR

Schema falimentarii CFR

Printre tentaculele cu care „caracatita Relu Fenechiu” a reusit sa sugrume cele mai profitabile companii de stat din domeniul feroviar se numara, la loc de cinste, si actualul director al CFR Marfa. De altfel, George Micu a reusit sa-i surprinda pana si pe procurorii anticoruptie cu tupeul prin care a indeplinit ordinele protectorului sau, „baronul de Iasi”.

Cele mai profitabile rute feroviare au fost date catre operatorii privati
Relu Fenechiu lucreaza din umbra la servirea firmelor de casa
Directorii de la CFR Calatori si CFR Marfa, Valentin Dorobantu (foto) si George Micu sunt cunoscuti drept „locotenentii” lui Fenechiu
George Micu

Micu a ajuns celebru dupa ce s-a autointitulat presedinte al Consiliului de Administratie al CFR Marfa si a semnat ordine care au prejudiciat grav compania. Tot el este acuzat ca i-a favorizat fatis pe operatorii privati, prin acordarea unor scandaloase contracte de comodat. Iata insa ca un alt „locotenent” al lui Fenechiu, directorul de la CFR Calatori, Valentin Dorobantu, are acum toate sansele sa il detroneze pe Micu din fruntea schemei prin care compania de stat este impinsa in ghearele falimentului.

Un sfert „din partea casei”

„National” a dezvaluit nenumaratele contracte dubioase in care a fost si continua sa fie implicat George Micu. Cel care, din salariul de bugetar, a reusit sa stranga o avere „la vedere”, conform propriei declaratii, constand in trei terenuri in Ilfov si Bucuresti, un apartament in Capitala si depozite bancare in valoare de 175.000 lei, 36.000 euro si 50.000 USD. Ceea ce pare extrem de putin, fata de deciziile manageriale prin care s-a remarcat Micu la conducerea CFR Marfa. Este suficient astfel sa amintim ca, dupa cum a reiesit din mai multe rapoarte interne, nu mai putin de 5.000  din cei 20.000 de kilometri de cale ferata din Romania au fost dati in comodat cu titlu gratuit spre operare. Practic, companiile alese pe ochi frumosi care au primit respectivele tronsoane nu trebuie sa plateasca nimic statului roman si, mai mult, ele nici nu au investit vreun leu in intretinerea lor, dupa cum a remarcat chiar unul dintre managerii privati ai companiei. Cum au ajuns insa respectivele tronsoane – si tocmai cele mai bune! – in posesia concurentilor din privat? Simplu, dupa ce directorul CFR Marfa le-ar fi declarat neproductive, dupa cum sustin sursele noastre.

A smenuit mersul trenurilor!

O schema similara a fost folosita si de catre „rivalul” de la conducerea CFR Calatori, numai ca Valentin Dorobantu s-a dovedit si mai diabolic in „pasarea” catre firmele de casa ale lui Fenechiu a rutelor de transport. Practic el a smenuit mersul trenurilor, pentru a putea astfel declara nerentabile anumite curse si a le transfera operatorilor privati, care acum scot bani frumosi de pe urma lor. Trebuie stiut ca, in domeniul feroviar, valoarea rutelor se masoara pe intervalul orar. Asa ca daca o cursa Bucuresti – Brasov este programata, sa spunem, la prima ora a diminetii, valoarea sa de piata este incalculabil mai mare decat aceeasi cursa, dar care pleaca la o ora neatractiva din cursul zilei. Asta ca sa nu mai vorbim de cursele de navetisti catre marile orase, unde orarul este decisiv pentru profitabilitatea lor. Numai ca, dupa cum se sustine in mai multe denunturi, Valentin Dorobantiu ar fi bagat cele mai bune curse la cele mai nepotrivite ore.

Tun dupa tun

Asa ca le-a declarat apoi nerentabile si le-a vandut, pe nimic, operatorilor privati. A dat nenumarate astfel de tunuri, „scapand” compania pe care o conduce de zeci de rute. Insa picatura care a umplut paharul pare sa fie instrainarea, prin aceeasi schema, a celei mai profitabile curse din Romania, cea care facea legatura dintre Constanta, Bucuresti si Oradea. Culmea este insa ca, dupa ce ca s-au ales aproape gratis cu aceste adevarate „mine de aur”, norocosii operatori privati mai primesc si bani de la stat pentru acestea, sub forma unor subventii!

Dar, despre „cacealmaua subventiilor” jucata de Micu si Dorobantu, puteti citi in exclusivitate in ziarul nostru de maine.

author avatar
Catalin Tache
2.537 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger