Dorinta parintilor de a-si rasfata copiii, oferindu-le cele mai fine si exclusiviste haine si accesorii, este speculata la maximum de marile case de moda.
Moda pentru copii a devenit o adevarata provocare pentru cei mai cunoscuti creatori din lumea si, totodata, o afacere foarte profitabila in plina criza. Sesizand oportunitatea, magazinul Gucci situat pe bulevardul Fifth Avenue din New York gazduieste, de mai bine de o luna, un departament special cu produse dedicate celor mici, dar la preturi exorbitante. Asta insa nu impiedica mamicile celebre precum Victoria Beckham, Beyonce, Katie Holmes sau Angelina Jolie sa cumpere in draci hainute, jucarii, accesorii pentru odraslele lor.
Dar nu numai vedetele se dau in vant dupa produse exclusiviste pentru copii. Spre exemplu, Dara Sandler a povesti jurnalistilor ca este dispusa sa cheltuiasca sume impresionante (10. 000 de dolari) pentru fiica ei Juliet Sandler . Prin urmare, desi are numai trei ani, pustoaica are in dressing rochite Lanvin, Gucci, Christian Dior, de sute de dolari.
Gigantii se bat pe pitici
Daca in trecut piata vestimentara pentru copii era dominata de Ralph Lauren, Burberry si Christian Dior, in toamna aceasta Lanvin, Oscar de la Renta, Dolce&Gabbana sau Marni au anuntat deja ca pregatesc colectii speciale pentru cei mici. “Provocarea este sa creezi tinute interesante, care in acelasi timp sa fie potrivite varstei. Exista multe modele in miniatura ale hainelor pentru adulti, care surprind insa din cauza stilului extravagant”, povestesc reprezentantii Marni. Din urma vin tare si Armani, Marc Jacobs sau Stella McCartney.
Problema ar fi preturile, dar si asta poate fi rezolvata, sustine Colleen Sherin, director de fashion la Saks Avenue. Potrivit acesteia, parintii si bunicii cu dar de mana sunt dispusi sa plateasca oricat pentru piese unice de vestimentatie, cum ar fi o rochie Christian Dior de 5.200 de dolari.