AcasăOldTranshumanta cu aeronava prezidentiala

Transhumanta cu aeronava prezidentiala

*«Miorita» in varianta aeropurtata*

Fabuloasa prin definitie, România ofera mereu surprize. Ultima ghidusie o reprezinta istoricul uneia dintre aeronavele prezidentiale – despre care cu stupoare am aflat cu totii ca nu de mult transporta… oi!

Istoria neromantata a avionului care astazi il transporta pe seful statului peste tot in lume a fost prezentata de Emil Constantinescu – presedinte si el in episodul (de multi ignorat) guvernarii CDR-iste. Concret, Constantinescu a povestit cum, inainte de 2000, presedintele României era nevoit sa se deplaseze cu o aeronava inchiriata de la Tarom. Un incident petrecut la acea vreme in Canada a fost suficient de penibil cit sa-l oblige pe Emil Constantinescu sa purceada la achizitionarea unei aeronave prezidentiale. “In timp ce eram la Ottawa si trebuia sa plec pentru o a doua etapa a vizitei la Quebec, o companie care avea de recuperat bani de la Tarom a introdus o actiune in instanta. Judecatorul a decis rechizitionarea navei, astfel incit m-am trezit fara avion intr-o situatie foarte penibila. (…) Prim-ministrul Chrétien a trebuit sa-l sune personal pe presedintele Curtii Supreme de Justitie. A semnat un act prin care infirma decizia anterioara a Curtii de Apel astfel incit sa beneficiez de nava” – a narat pe indelete fostul sef de stat, adaugind ca din acel moment a inceput sa se intereseze de aeronave. Demersul s-a finalizat cu identificarea, in Orientul Mijlociu, a actualului avion prezidential – care, culmea, fusese in trecut utilizat si de Nicolae Ceausescu.

*Presedintii României, precedati de oi*

In contradictie totala cu gloriosul trecut ceausist, atunci cind a fost descoperit de Constantinescu avionul transporta de colo-colo…. oi: “Transporta miei dintr-o parte in alta, deci se transformase intr-un avion care facea contracte comerciale”. Deloc deranjat de acest amanunt picant – poate si cu gindul la turma politica dimboviteana – Constantinescu a “salvat” avionul de corvoada transportarii patrupedelor si l-a facut utilizabil pentru deplasarea bipezilor ajunsi in fruntea statului român. Recunoscator, aparatul i-a servit ulterior cu credinta nu numai pe salvatorul Constantinescu, ci si pe succesorii sai la Cotroceni – Ion Iliescu (in cel de-al doilea mandat) si Traian Basescu.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
61 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger