Peste o saptamana va incepe perioada oficiala de reduceri la bunurile nealimentare. Comerciantii sunt obligati sa-i informeze corect pe consumatori in privinta drepturilor lor in timpul soldarilor.
Potrivit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), produsele care pot fi supuse soldarii (reducerii de pret) sunt: articolele de imbracaminte, blanarie-pielarie, confectiile, tricotajele, lenjeria, tesaturile, marochinaria, incaltamintea, articolele de sport-turism, alte produse din categoria produselor sezoniere. Potrivit Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, magazinele pot lansa vanzari de soldare de doua ori pe an, pentru cel mult 45 de zile, in intervalul 15 ianuarie – 15 aprilie, pentru produsele de toamna – iarna, respectiv 1 august – 31 octombrie, pentru articolele de primavara – vara.
Obligatiile comerciantilor
Legea prevede ca reducerea trebuie sa fie raportata la pretul de referinta practicat. Concret, pe eticheta produsului trebuie sa fie scris atat pretul vechi, cat si pretul nou, rezultat din aplicarea reducerii. Orice anunt de reducere de pret, in valoare absoluta (in lei) sau in procent, trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. ANPC atrage atentia ca este interzis ca o reducere de pret pentru un produs sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs, adica daca un pantalon costa X lei, de exemplu, cureaua gratis nu face parte din operatiunea de soldare.