AcasăEconomieTransportatorii rup tăcerea. România, sub ocupație ucraineană

Transportatorii rup tăcerea. România, sub ocupație ucraineană

Transportatorii protestatari au cerut Guvernului să anuleze drepturile în exces acordate ucrainenilor, care au ajuns să ne sfideze în propria noastră țară. Așa cum se desfășoară lucrurile acum, România este pur și simplu sub ocupație ucraineană, șoferii camioanelor din această țară situându-se deasupra oricărei legi și având protecția absolută a autorităților.

Guvernul a fost somat de transportatorii protestatari să ia măsuri pentru intensificarea controalelor camioanelor ucrainene pe teritoriul României, atât de către Poliția Română, pentru a verifica conducătorii auto și înregistrările tahograf, cât și de ISCTR și RAR, cu laboratoare mobile, în vederea evaluării stării tehnice a acestor autovehicule, precum și a respectării prevederilor legale românești privitoare la marfă.

Aceștia arată că așa-zisul tranzit al cerealelor ucrainene pe teritoriul României a generat un impact negativ asupra economiei și infrastructurii românești, precum și asupra producătorilor și prețurilor produselor românești și asupra siguranței circulației în trafic.

”Conducătorii auto ai camioanelor ucrainene au atitudine agresivă în trafic și nu respectă timpii legali de conducere. Cu toate acestea nu se efectuează controale în trafic ale acestora, ceea ce pune în pericol circulația rutieră. Ca urmare a faptului că nu se efectuează controale și nu sunt cântărite camioanele ucrainene la intrarea în România, infrastructura rutieră a României, respectiv drumurile publice, au fost distruse pe culoarele pe care acestea circulă, deoarece încărcătura depășește cu mult tonajul admis, iar România este obligată să suporte din propriul buget național costurile cu reparația acestor drumuri”, au transmis protestatarii către Guvern și Parlament. Aceștia semnalează că, deși legislația prevede o încărcătură maximă admisă de 22-24 t/camion, iar masa totală nu trebuie să depășească 40 t, nefiind supuse cântăririi, camioanele ucrainene intră în România cu o încărcătură de cca 55 t/camion, respectiv cu 15 t mai mult decât limita maximă admisă.

”Până la ieșirea din România, în timpul tranzitului prin România, surplusul de cereale, circa 15 t, rămâne în România, camioanele ucrainene având la ieșirea din țară masa totală admisă legal de 40 to”, au atras atenția transportatorii.

Fără rovinietă, fără RCA și fără licență

Pe de altă parte, șoferii camioanelor ucrainene care tranzitează România fac concurență neloială transportatorilor români, deoarece iau comenzi pe teritoriul României la prețuri cu mult sub costul transportatorilor români și nu achită nicio taxă în România, mai semnalează protestatarii. Din aceste motive, este necesar ca toate autoritățile implicate să respecte legislația în vigoare a României și să efectueze verificări și controale reale asupra tuturor camioanelor care intră din Ucraina pe teritoriul României.

”S-a ajuns astfel la situația în care piața românească a transporturilor să fie invadată de astfel de transportatori care fac o concurență neloială firmelor românești din acest sector. Mai mult, asemenea transportatori nu achită rovinieta în România, circulă pe teritoriul României fără: RCA, asigurări CMR și chiar licență de transport valabile. Organele abilitate nu efectuează în mod real un control al acestor transportatori care desfășoară activitate de transport pe teritoriul României. Totodată, nu au existat controale reale pentru a se verifica dacă normele europene privind cabotajul sunt respectate de transportatorii care desfășoară activitate pe teritoriul României ”, au transmis protestatarii.

Abuzuri în portul Constanța

Totodată, transportatorii români au cerut Guvernului adoptarea unei legislații pentru reglementarea și rezolvarea problemelor de acces în portul Constanța, generate de numărul mare al camioanelor UE și non-UE, inclusiv ucrainene, care intră zilnic în Port. Astfel, prin această legislație, să fie eliminată practica nelegală prin care autoritățile din portul Constanța permit selectiv accesul în port numai în urma achitării unei taxe de acces stabilite în mod aleator și discriminatoriu pentru transportatori, influențând astfel și piața transporturilor din România.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
19.320 afisari

21 COMENTARII

  1. Nu are nici o treaba ucraina,si nici macar america,doar niste firme private neomarxiste americane ,niste rechini financiari!!

    • Tu crezi ce ai scris?Atunci de unde primesc guvernanții noștri ordine sa faciliteze și să ajute exportul cerealelor din ukraina daca nu de la statul american căci eu cred că niște comercianți nu au putere să dicteze altui stat ce să facă.

  2. Si ce faci daca un betiv ucrainian iti accidenteaza masina? Daca nu are RCA cine plateste reparatia?

    • Esti sigur ca asa au votat romanii in 2019? Cum au votat americanii in 2020? Cu Trump, si sistemul de votare electronic Dominion l-a scos castigator pe bideu! Au votat polonezii cu donald tusk? eu zic ca nu. Ce face acum Tusk? Mai rau decit Stalin in URSS la preluarea puterii! Sub ochii ingaduitori ai lu ursula von der leyen si ai comisiei europene nealese.

  3. Conducători corupți Fără coloana vertebrala! Trădători de țară!
    Vlad Tepes era nimic……ce ar trebui cu ei să facă…o la al patrulea neam

  4. Ucraina își varsă sângele pentru noi, putiniștilor! Și tot datorită jertfei sale vom reuși reunificarea pe care vrea s-o împiedice Krimilinul.

    • Ukraenieni își varsă sângele pentru americani,vor vedea ce vor păți când americanii se vor plictisi cum au făcut cu Irak și Afganistan sau când vor ajunge la o înțelegere avantajoasa pentru ei cu rușii.

  5. Mac, te înșeli. Daca Ucraina nu își va recupera teritoriul de la Marea Neagra, cel puțin până la Crimeea, se va uita spre Moldova și spre Romania, mai ales spre Delta. Ne vor provoca și vom avea conflicte cu ei chiar daca vor fi in UE. Sunt răi. Știu ce spun. Știu să lupte și sunt multi. Noi … nici nu avem cu ce, nici nu știm ce vrem și,….suntem putini. Asta e problema. Și, nici măcar nu știm ce e în Ucraina. Cum a inceput și de ce. Acolo erau 12 milioane de ruși. In fond sunt frați cu toții. De ce s-au certat? Cândva se vor împăca. Eu zic sa ne vedem de treaba și de tara noastră. Ne e greu acum, dar mai greu ne va fi cu ei in UE.

    • Eu zic că ar fi bine să intre în UE. Așa ar fi obligați să respecte reglementările din UE,ca și noi.

  6. Bună ziua!
    Aș avea un mesaj pt „mac”, spune că „datorită jertfei sale vom reuși reunificarea „, 😂🤣
    „Reunificarea ” cui, poate se referă la Bucovina.
    Nu știu dacă vă mai aduceți aminte, dar acum vreo doi ani (cred) ,a fost un scandal „monstru”, în legătură cu canalul Bîstroe…s-a mai auzit ceva?
    Nu țin partea rușilor, dar nici sclavi la „slavă Ucraina ” nu ar trebui să fim…
    O zi bună, un 2024 plin de bucurii și sănătate maximă

  7. Ce partide, sau candidați promit că vor rezolva această „invazie a naziștilor” ar trebui votați la următoarele alegeri europarlamentare!

  8. Suntem un popor de lasi si de vorbitori pe aici ce masini am vazut ca au in proprietare ukrainieni ma lasat masca ne rad in fata si cred ca zic ce prosti am gasit in aceasta tara au prioritate peste tot ajutor total si ei isi bat joc de noi trec cu milioane de dolari granitele .asta vara de pe aeroportul Băneasa nu aveai loc de ei se plimbau nonstop in antakia concedii peste concedii.ma si miram ca stiam ca bărbații intre 20 si 60 de ani nu au voie sa paraseasca tara .dar cum coruptia este la ea acasa nu mai comentez nimic sa se razboiasca cu rusi cat vor ei oricum președintele lor se plimba la fel ca al nostru.in concluzie suntem niste servitori in fata lor traiasca dulapul nostru

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger