AcasăEconomieRăsturnare de situație. România și Bulgaria nu vor intra niciodată în Schengen

Răsturnare de situație. România și Bulgaria nu vor intra niciodată în Schengen

Dacă nu aveam Portul Constanța, am fi avut o șansă să intrăm în Schengen

Asta cu ”răsturnare de situație” este mai mult pentru guvernanți și președinte, care mimează dezamăgiri și indignări, dar și pentru românii care au decis să boicoteze firmele austriece (nu am înțeles de ce nu și pe cele olandeze). România și Bulgaria nu vor intra în veci în Schengen, nu numai pentru că nu ne vor Austria și Olanda, ci pentru că nicio țară din UE care deține porturi nu ne vrea, din motive mai mult decât evidente.

După cum spune și Dragoș Damian, directorul executiv al Terapia Cluj, Austria și Olanda au fost sacrificate, fiind trimise la înaintare pentru a-și lua flegmele de rigoare de la români și bulgari. În realitate, cel mai agresiv oponent al intrării în Schengen a României și Bulgariei este chiar statul german, care tocmai califica drept scandalos și inacceptabil votul negativ.

”Este clar că, dacă am fi intrat în Schengen, cele mai multe companii ar fi preferat Constanța și porturile bulgărești. Țările interesate, mai ales Olanda, Germania, Spania, Franța, că Austria a fost doar băgată la înaintare, au vrut vot negativ pentru ca România și Bulgaria să nu pună mâna pe marfa care ar fi venit mult mai repede și mult mai ieftin prin porturile noastre. Oamenii de afaceri știu exact ce se întâmplă, mai ales cei care au relații comerciale cu China, India, țări din acestea gigantice. S-a ajuns ca o descărcare în Rotterdam și Hanovra să dureze și două săptămâni. Se știe că transportul maritim este cel mai ieftin, iar în momentul în care se reduce durata de transport cu cel puțin 20 de zile, dacă vin la Constanța, ai niște economii enorme, ca și companie care primești marfa. Deci ar fi sosit marfa în portul Constanța și s-ar fi dus pe rutier fără niciun control până în Germania, până în Olanda, scurtându-se transportul cu 20 până la 40 de zile, plus că și costurile de transport ar fi fost mai reduse”, ne-a declarat Dragoș Damian, directorul executiv al Terapia Cluj.

”S-au înțeles între ei”

Statele UE au făcut cu schimbul în a se opune, s-au înțeles între ei cine să fie sacrificatul de serviciu, iar la cât pot pierde unele țări din Vestul Europei din intrarea în Schengen a României și Bulgariei este clar că votul va fi negativ tot timpul, susține Dragoș Damian.

”În ultimii 10 ani, toată chimia și tot ceea ce înseamnă plastic s-a dus spre China și India și toate aceste transferuri maritime foarte lungi trebuie să ajungă în porturile țărilor Occidentale, pentru ca profiturile să se ducă spre bugetele acestor state. Sigur că pentru companiile care primesc marfa și pentru consumatori nu este rentabil, pentru că sunt prețuri mai mari. Companiile europene ar trebui să vrea să ajungă marfa mai repede, dar primează interesul statelor. Este o decizie pur economică și de aceea nu vom intra în Schengen. Atâta vreme cât o să putem fi refuzați, o să fim refuzați”, ne-a precizat directorul executiv al Terapia Cluj, Dragoș Damian. Acesta a dat un exemplu cât se poate de elocvent, făcând o comparație între două rute. Dacă o firmă din Munchen comandă lampioane de Crăciun de la o firmă din Shanghai, transportul pe ruta Shanghai – Hamburg ar dura 63,7 zile, iar costul pe un container ar fi de 8.000 de dolari. Același transport pe ruta Shanghai – Constanța, dacă România ar fi în Schengen, ar dura 44,5 zile, cu un cost pe container de 6.400 de dolari.

Pericolul grecesc

Presa bulgară vorbește despre faptul că intrarea în Schengen a Bulgariei și României ar fi permis Greciei să fie o poartă de intrare în Europa. ”Grecia este în mod tradițional o țară maritimă cu o flotă imensă și experiență maritimă, iar Pireu și Salonic sunt situate într-o locație – cheie care este ușor și rapid accesată prin Suez din tot Orientul Mijlociu și Asia. Totodată, ambele porturi sunt mari, au dotări, experiență, adâncimea necesară, iar clima Greciei permite operarea pe tot parcursul anului fără întrerupere a oricărui tip de încărcătură. Dacă Bulgaria și România ar fi în Schengen, atunci mărfurile din întreaga emisferă estică ar putea intra în Grecia și apoi ar circula liber către Europa de Vest”, scriu jurnaliștii bulgari.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
65.506 afisari

73 COMENTARII

    • ”S-au înțeles între ei”
      PAI DACA SE STIA , ATUNCI DE CE TOT ACEST CIRC ? SAU ERA SCRIS IN SCENARIU …
      IN ACEST FEL POLITICIENII ROMANI VOR SA DEMONSTREZE CA MUNCESC DIN GREU
      SI UNII DIN MASS MEDIA , PRESA BINE PLATITA SUBVENTIONATA SLUGA , BAT TAM-TAMUL

      • Cine nu pricepe că nu suntem iubiți de occident are o problemă majoră cu gândirea, ne-au luat în UE că să profite de noi și resursele noastre să nu mai fim de capul nostru,sa văzut ce a făcut Ceaușescu și nu vor să se mai repete, români trebuie să stea cu capul plecat la șefii din vest

        • SUNT FOARTE MULTI CARE SE FAC CA NU INTELEG, PTR CA AU INTERESE MESCHINE, AVANTAJE PERSONALE, DE PARTID, E.T.C. SUNT ROMANI PLECATI IN STRAINATATE LA MUNCA SI CARE NU STIU DECAT SA ELOGIEZE OCCIDENTUL FARA SA CONSTIENTIZEZE CAT RAU NE- AU FACUT SI NE FAC. ROMANIA TREBUIE SA AIBA RELATII BUNE CU TOATE STATELE LUMII.

    • În curând, adică în 2023 vom înființa ,,MICUL SCHENGEN ” , format în prima etapă din Bulgaria, Turcia și România. În etapa a doua vor intra: Serbia, Macedonia de Nord și Republica Moldova.
      Într-un termen rezonabil, acestui spațiu de libera circulație din Europa Centrală și Est se vor alătura: Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia și Ucraina.
      Această regrupare a statelor suverane face parte dintr-un proiect mai amplu ,,RESTITUTIO DACIAE” (RENAȘTEREA DACIEI). De la Sulina la Burgas va fi cel mai mare port al Europei. Canalul Dunăre – Marea Neagră precum și navigația pe Dunăre își vor reintra în drepturi. Sărmană Uniune Europeană nici nu știi ce te așteaptă din partea FEDERAȚIEI DACICE! Așa cum supranumita ,,Împărăteasă de marmură – Roma” plătea tribut Vechii Dacii, înfumurata Uniune Europeană îi va plăti tribut FEDERAȚIEI DACICE! Fiți binecuvântați de Dumnezeu toți aceia care doriți să trăiți pe Pământul VECHII Dacii în unitate, echilibru și armonie!

      • Tare vreau să văd asta și cît mai curînd, dar mă tem că ești prea optimist… Cu așa guvernanți…

      • Și când te-ai trezit, era dimineață și trebuia să pleci la serviciu.
        E o chestie de bun simț sa desființezi controalele la frontierele dintre România, Bulgaria și Grecia apoi tot personalul poliției de frontieră să-l muți la frontierele cu Ungaria, Republica Moldova, Turcia, Ucraina, Serbia și Macedonia pentru a fluidiza traficul reducând timpii de așteptare pentru camioane. Da tu crezi că politicienii acestor țări nu știu asta? Știu cu siguranță. Dar nimeni nu suflă o vorbă. De ce? Pentru că măreții daci din conducerea statului sunt și vor fi slugile vesticilor și nimic mai mult. Până te trezești din frumosul tau vis … Somn ușor!

  1. nemtii nu au porturi!!! idiotenie! Hannover e oras de camp! Hamburg nu e port ptr marfa de China!

      • S-a referit la conținutul articolului ăla instigator cu date false pentru inepți, pe care probabil nu l-ai citit sau dacă l-ai citit nu l-ai înțeles. Nu-i nimic, poate data viitoare o să reușești. Succes.

    • Cu 21% din capacitatea lui portul aparține unei firme din China . Nu mai vorbi prostii dacă nu te documentezi !

  2. Si nu sunt pe langa aceste analize din tagma lor de credinta catolico-neoprotestante care au aruncat crestinismul la cos sunt cu lucifer caruia vaticanul ii canta ode in direct ,deci antihristici!

    • Intrebarea nr. 1 : Cate state crestin ortodoxe sunt in UE?
      Intrebarea nr. 2 : Cate state crestin ortodoxe sunt in Schengen?
      Intrebarea nr. 3 : Cate state din afara UE sunt in Schengen?

  3. se incearca cu ajutorul AUR si a prostilor o cocolosire a clasei politice , mutand atentia pe Austria . eu am vazut ca petrom nu a fost luat cu japca dupa un razboi , ci oferit de romani . tot ce este criticat ca au facut austriecii s-a facut cu complicitatea clasei politice din toate partidele . sint bucuros ca majoritatea covarsitoare a romanilor nu a pus botul la aceasta m a n i p u l a re securista , doar o mana de saraci cu duhul . realitatea tv se screme sa se catere pe acest esec schengen , numind petitia de boicot , petitia realitatea tv .

  4. Chiar ca esti DOBITOACA!!! Tu n-ai auzi ca cel mai ieftin transport e cel pe mare?! Cum pzda ma-ti poti sa sustii aberatia pe care ai scris-o???

  5. Romania si Bulgaria pot face asta si fara Schengen. Independenta si piata libera duc la aliante beneficiale, sclavia politica nu aduce niciodata nimic bun.

  6. In 2004 a avut loc privatizarea companiei PETROM in mandatul Guvernului PSD condus de Adrian Nastase. Astfel grupul austriac OMV a preluat o participație de 51,01% din capitalul PETROM in urma unei tranzactiile de 1,5 miliarde euro. Artizanul privatizarii PETROM a fost fostul ministru Dan Ioan Popescu iar consultant de la Credit Suisse a fost faimosul Stamen Stanchev. Adrian Nastase a aprobat contractul de privatizare a PETROM cu OMV Austria in conditii absolut TICALOASE pentru Romania. Numai rezervele de petrol la acea data valorau 80 miliarde de euro,ca sa nu mai spunem de rafinariile Arpechim si Petrobrazi.

      • Așa este ,băse scul a semnat primul la ordinul FMI ,iar Năstase prin D.Ioan Popescu,un bandit ,după ce s-au asigurat trecând legea prin parlament ,unde doar Corneliu Vadim Tudor și partidul lui s-a opus.

  7. Militenii spagari complici la furat cu firma austriaca de lemne Egger!!!
    [VIDEO] Poliția Suceava escortează camioanele cu lemn tăiat ilegal de Egger, în timp ce românii protestează împotriva firmelor austriece
         11 decembrie 2022
         https://ortodoxinfo.ro/2022/12/11/video-politia-suceava-escorteaza-camioanele-cu-lemn-taiat-ilegal-de-egger-in-timp-ce-romanii-protesteaza-impotriva-firmelor-austriece/

    https://www.facebook.com/bodnardaniel/videos/3251353975193846/?t=4

  8. Echivalentul votului negativ austriac este un scuipat in fata politicienilor care si-au ridicat poalele ca proasta inainte de a ajunge la garla ! ,vezi Johanis ,Ma-ciuca , Gorghiu ,Bode ,limbricul R Bogdan & CO si o cisma in cur romanilor.
    Ca vechi arendasi austriecii stiu sa mulga atunci cand au vaci si oi care vin singure la muls !,iar Romania a fost vaca lor de muls : Petrom oferit austriecilor in 2004 de guvernul Nastase si combinatorul DI Popescu, sa faci cadou resursele de petrol si gaze ale Romaniei = INALTA TRADARE !; 2005 Tariceanu ofera a doua banca romaneasca Austriei , iar cele 2,5 miliarde euro ce trebuiau sa ajunga in investitii pentru infrastructura dispar in ceata !,acelas Tariceanu face cadou OMV si EXXON resursele din platoul continental al M Negre , alta dovada de inalta tradare a intereselor economice a statului roman.
    CEI IMPLICATI IN ACESTE „TRANZACTII ” SUNT BINE MERCI SI AZI ,SI-AU LUAT DREPTUL !,L-AU PUS BINE !,AZI NU-I JENEAZA SCUIPATUL SI NICI SUTUL IN CUR OFERIT CU SATISFACTIE DE CANCELARUL AUSTRIAC.
    CAND TE-AI VANDUT TARA PE NIMIC , PRETINZI AZI SA FII TRATAT IN MOD EGAL CU CEL CARE TE-A CUMPARAT ?,CU CEL CARE TI-A PLATII TRADAREA ?.
    CU ASA POPANDAI SI RATATI LA GUVERNARE ,MAI ASTEPTATI CEVA ?. Johanis a RATAT TOT CE A PROMIS , EL A DAT TONUL SI GUVERNELE MOSITE DE EL !.

  9. Dacă tot spun austriecii că spațiul Schengen nu este funcțional și nu se poate extinde până nu va fi întărit, de ce au primit Croația?

    • Nici nu ocoleste nimeni Africa,savantule! Caci tot prin Suez vin dinspre est apoi porturi sud-mediteraneene sau Gibraltar etc etc!!
      Iar de la Nadlac la Constanta faci minim 48 h!! Iar cu trenuri de marfa faci cam cinci zile pentru acelasi traseu intern!

  10. Ce articol tâmpit, asa nu ii primeau nici pe croati ca au si aia porturi si sunt mai aproape de europa centrala. Mai este Italia, Franta, Spania, țări care au porturi.

    • Bravo Daniel!! Acum vedem ce inseamna cei 46% de analfabeti functional!!
      Daca ar fi doar lacunele la geografie i-as mai ierta dar majoritatea celor ce comenteaza nu pot face o minima analiza logica!!! Doar patriotarzi ignoranti dar infocati!

  11. Stan,
    Berlin,capitala Germaniei este oirt la 5 mări!!!!
    Si Hamburg si Hanivra sunt,de asemeni,porturi mari. Ba pit spune că Hamburg este port mult mai mare decât Constanța. Asta nu înseamnă ca sunt progerman. E o constatare tristă. Si portul Constanța poate fi marit/modernizat dar,ar fi ideal sa fie modernizat de STATUL ROMAN,nu de firme particulare din alte state. Nu credeți ca ar trebui să rămână ptr romani ceea ce se află in România!?!?! Intreb si eu…..

  12. Mai de vreme sau mai târziu vom adera la spațiul Schengen. Cel mult în doi ani, iar dacă steluțele europene ne vor fi favorabile, într-un an.

    Directorașul de la Terapia Cluj să-și vadă de unguentele și pastilele lui și să înceteze să-și mai dea cu presupusu’ în materie depolitica internațională. Ar evita să se facă permanent ridicol.

    Cu un minim de probitate profesionala, autor Claudia-cea-isteață, etern pentru-contra, și-ar mai putea diversifică discursul. Nu poți să fii etern contra.

  13. Nu mai du lumea în eroare ca nu intram niciodată ca doar o tara nu a vrut sa intram.daca intram tu să-ți dai demisia atunci.dar chiar nu aveți ce scrie și voi.

  14. Dacă politicieni de la vremea respectivă au făcut compromisuri să și umple buzunarele nu că nu au știut să negocieze ci au fost obligați altfel nu eram primiti în U.E. Cu toate că această U.E are beneficii pt. firmele lor străine și nu pt.romani . Cui nu i convine poate să și inchidă taraba și să plece de unde a venit și după să și calculeze pierderile

  15. Și poate nu știați că toate liniile de producție din vest mai au o linie in paralel care produc pentru tările din est cu aceeași firmă și același ambalaj dar nu același conținut ,de exemplu combustibilul din vest este mai bun calitativ decât cel din Romania adică cel de la OMV din Austria este mult superior decât cel de la OMV Romania

  16. Interesul primirii României în U.E a fost și este numai al Vestului în special a Germaniei și Franței .Dacă politicienii de atunci puneau la pachet primirea în U.E și primirea în Schengen vă garantez că nu se făcea asta .DAR ???????

  17. Nu înțeleg fraza: ”Presa bulgară vorbește despre faptul că intrarea în Schengen a Bulgariei și României ar fi permis Greciei să fie o poartă de intrare în Europa.”!, mai ales că mai joz, în articol se preia din presa bulgară afirmația că ”… Pireu și Salonic sunt situate într-o locație – cheie care este ușor și rapid accesată prin Suez din tot Orientul Mijlociu și Asia. Totodată, ambele porturi sunt mari, au dotări, experiență, adâncimea necesară, iar clima Greciei permite operarea pe tot parcursul anului fără întrerupere a oricărui tip de încărcătură.”…
    Păi tocmai Pirei și Salonic, pentru că sunt mai aproape de Canalul Suez, ar fi de preferat de către exportatorii asiatici și australieni, în dauna Varnei și Constnței… Așadar afirmația că nu vom fi primiți niciodată în Schegen din cauza porturilor Constanța și Varna mi se pare fără logică, din moment ce țările din Schengen au la îndemână acum cele două porturi grecești pentru debarcarea mărfurilor asiatice și australiene!

    • De ce crezi ca pe vremea plumbuitului s-a facut canalul dunare marea neagra si apoi urma
      canalul Rin ,Main, Dunare cu utilizarea dunarii ca mijloc de transport ieftin. Ce s-a intamplat cu acest proiect
      inca de pe vremea cand nu se stia de UE.

    • Tu nu înțelegi. Marfa din Grecia trebuie să treacă prin cordonul de protecție – România și Bulgaria – cordonul Schengen. Asta înseamnă cel puțin trei – cinci zile de vamă și nervi. România, Bulgaria și Grecia pot face spațiu fără vamă în între ele, stabilind obligații clare pentru granițele exterioare ale UE în colaborare cu Frontex.

  18. Este clar ca europa Nu ne vrea , noi de ce mai tanjim catre europa
    De ce nu am face o alianta economica romania serbia bulgaria turcia in care sa circulam liberi ,pentru ca vine vacanta si sa nu mai stam cu orele la coada la bulgari si turci

    • Intrebarea nr. 1 : Cate state crestin ortodoxe sunt in UE?
      Intrebarea nr. 2 : Cate state crestin ortodoxe sunt in Schengen?
      Intrebarea nr. 3 : Cate state din afara UE sunt in Schengen?

  19. Tara condusa de niste hoti,escroci de peste 30 de ani care nu au nimic cu poporul si natia romana decat cu clanurile si gruparile lor,punct.

  20. Controale la tot ce întra din UE în Romania pe mare dunăre aerian și terestru! inclusiv gunoaiele si mărfuri sh și nu mai trebuie cedat nimic Europenilor nici macar ajutoarele și arme UE în Ucraina sa le ducă pe u de vor prin Croația!

  21. Romania,Moldova si Bulgaria sunt state buffer la granita cu Rusia. NATO va intra in razboi cu Rusia iar soldati vor fi toti cei ce pot purta o arma, aici intra si barbati si femei, desigur tehnica va fi livrata de …licuriciul cel mare asadar…nu va mai duceti dupa ,,fenta”…mai multe nu pot spune…

  22. Un articol de 2 bani doar ca să publice ceva, portul Constanța daca intra două vapoare cu containare se blochează nu mai poate dormi Olanda de frica portului Constanța

  23. Cine dracu ar vrea sa aduca marfa in portul Constanta, bă..manglitorilor pesedisti?? Ce sa faca cu ea in Constanta, cu drumurile si caile ferate care le avem, cand ar ajunge la destinatie???? Nu vă e rusine sa vb prostii????

  24. Ce dobitoc! A rămas corigent la geografie, că altfel auzea, nataraul, de portul Trieste! Goagăl tati, vezi unde se află! Care e distanța între Trieste și Munchen, mocofane?
    Din corigenta în corigență ai ajuns matale ceo la Terapia? Sau pe bază de pile?
    Stai naibii în banca ta că te faci de râs! Zice unu că pe nerozi nu trebuie să-i cauți, ies ei la suprafață! 😄

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger