Cauta

Motivații halucinante ale ASF pentru prelungirea coșmarului Euroins. RCA-ul de stat, îngropat definitiv

ASF îndeplinește ordinul venit de la multinaționale. Se forțează prelungirea RCA-ului Euroins

Autoritatea de Supraveghere Financiară susține că prelungirea polițelor fără acoperire de la Euroins este necesară pentru că cele șase firme de asigurări nu pot prelua, dintr-o dată, 1,7 milioane de contracte RCA. Dovadă că firmele de asigurări sunt cele care au cerut această măsură. Niciun cuvânt însă despre RCA-ul de stat, care ar fi trebuit înființat încă din 2018 și la care CEC Bank lucrează de vreo 3 ani. 

La câți drogați circulă liberi la volan pe șoselele României, probabilitatea de a fi lovit și chiar ucis de un asigurat Euroins este uriașă. Situația de acum, în care polițele Euroins au fost cumpărate pe un an de zile, a fost cauzată, în complicitate, de ASF și Consiliul Concurenței, care nu au luat nicio măsură în toamna trecută, când mai toate firmele de asigurări au egalizat aproape prețurile RCA-urilor pe șase luni și pe un an.

Acum, la presiunea multinaționalelor din asigurări, Autoritatea de Supraveghere Financiară insistă ca Guvernul să adopte o ordonanță de urgență prin care valabilitatea polițelor RCA Euroins să fie prelungită până în decembrie, pe motiv că bietele firme de asigurări ar avea dificultăți în a prelua 1,7 milioane de contracte noi. Până acum însă, aceleași multinaționale s-au opus prin toate mijloacele înființării unui RCA de stat și iată că, după 3 ani de pregătiri și obținere de autorizări, CEC Bank nici acum nu a intrat pe piață. Și chiar așa, măcar pe cei 1,7 milioane de asigurați să îi preia compania de asigurări de stat, că tot nu-i vrea nimeni. Dar cel mai probabil lobby-ul s-a făcut direct la Bruxelles, de unde a și venit ordinul pentru România de a nu îndrăzni să vândă polițe RCA de stat, ca să nu deranjeze profiturile multinaționalelor. În expunerea de motive a proiectului de ordonanță, ASF insinuează că prelungirea valabilității polițelor Euroins i-ar ajuta pe români. Evident, o aberație. Dacă un asigurat Euroins îți distruge mașina, o vei repara pe banii tăi, pe care îi vei primi înapoi peste vreo 5 ani. Mai mult, în octombrie expiră plafonarea polițelor RCA, astfel că asigurătorii vor majora tarifele cu 50%.

De la inflație

Încetarea de drept în perioada imediat următoare a unui număr foarte mare de contracte de asigurare, corelată cu o serie de factori conjuncturali, comportamentali și structurali, poate avea efecte negative concretizate în principal în scăderea gradului de cuprindere în asigurarea obligatorie RCA a parcului național auto și, prin efectul de propagare, afectarea altor ramuri ale economiei naţionale, susține ASF.

Instituția arată că riscul scăderii gradului de cuprindere în asigurarea RCA este amplificat, pe de o parte, de contextul economic actual caracterizat de inflație încă ridicată ce generează dificultăți financiare populației și operatorilor economici care au obligația de a încheia asigurarea RCA, situație care este susceptibilă să favorizeze o tendință de amânare a deciziei de încheiere a unor noi contracte RCA cu alte societăți de asigurare care își desfășoară activitatea în România. ”Faptul că pe piața RCA mai desfășoară activitate de asigurare doar 6 societăți autorizate în România și două sucursale înființate în baza dreptului de stabilire, care vor trebui să absoarbă într-un timp foarte scurt o cerere foarte mare de contracte RCA ca efect al încetării de drept a contractelor încheiate cu societatea în faliment, fapt care poate genera disfuncționalități la nivelul sectorului de asigurări”, se precizează în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

RCA de formă

În acest context, consideră ASF, există un real pericol în ceea ce privește scăderea gradului de cuprindere în asigurarea obligatorie RCA a parcului național auto, cu încălcarea obligațiilor ce îi revin României din aplicarea legislației europene, situație care are potențialul de a genera consecințe negative, cu impact social și economic. Printre problemele semnalate de ASF se numără imposibilitatea acoperirii riscului la care sunt supuși ceilalți participanți la trafic, în cazul în care vehiculele neasigurate ies în trafic, creșterea riscului la care sunt supuși participanții la trafic atunci când sunt produse accidente de vehicule în care sunt implicate vehicule neasigurate, mai ales atunci când rezultă vătămări corporale grave sau deces, precum și creșterea nevoii de finanțare a Fondului național de protecție ca urmare a obligației acestuia de a acoperi prejudiciile produse terțelor persoane prin intermediul unor vehicule neasigurate. Totodată, ASF indică și problema obligației persoanelor neasigurate, responsabile de producerea accidentelor, de a acoperi din resurse proprii prejudiciile plătite din disponibilul Fondului național de protecție.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Războiul clanurilor/Interlopii dau mare tun în „5”!
  • Legea achizițiilor publice, impusă de Bruxelles, dedicație pentru multinaționale
  • Basel III Endgame. Cotitul drum al reformelor bancare
  • Revoltă în UE împotriva Ucrainei. Agricultorii, deciși s-o schimbe pe Ursula
  • Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României a premiat excelența olimpicilor preșcolari
  • Italia poate trimite 6 echipe în Champions League
  • Cartonaș roz! Cum sună noua regulă în fotbal
  • Culmea obedienței. Europenii au știut că vaccinul Covid este periculos
  • Ce s-a întâmplat cu revoluția mașinilor electrice?
  • Exit mobile version