AcasăEconomieJocurile cui le face ROMATSA? Tot ce este autohton trebuie să dispară

Jocurile cui le face ROMATSA? Tot ce este autohton trebuie să dispară

Piedici, în loc de sprijin pentru companiile românești

Un incident extrem de grav, petrecut pe raza aeroportului Brașov, a scos la iveală disfuncționalități și, mai mult de atât, ”săpături” la temelia unei companii românești de aviație. Reprezentanții companiei acuză controlorii de trafic aerian ai ROMATSA că au ținut, în mod deliberat, un avion în aer, în condiții meteo nefavorabile, pentru a da prioritate unei decolări, ceea ce contravine tuturor regulamentelor de zbor, punând în pericol viața pasagerilor. Mai mult, piloții au făcut eforturi supraomenești pentru a ajunge înainte de ora 19, când controlorii își termină programul.

Compania românească de aviație DAN AIR a lansat acuzații extrem de grave la adresa ROMATSA, care a ajuns să pună în pericol viața pasagerilor. Într-un comunicat oficial, compania DAN AIR a amintit de incidentul zborului TAROM 3107, care a lovit o mașină pe pistă în timpul decolării, deoarece ROMATSA nu s-a asigurat că pista era liberă. ”Astăzi (24 iunie) au dovedit încă o dată că sunt incompetenți și nu au niciun fel de respect la adresa pasagerilor, singurul motiv fiind că aceștia au ales să călătorească cu DAN AIR și au ales să susțină o companie românească, și nu alte interese străine. Controlorii de trafic ROMATSA au pus în pericol siguranța zborului DN288 Madrid-Brașov-București la aterizarea acestuia pe aeroportul Brașov. Astfel, controlorii de trafic aerian din Arad, care monitorizează printr-un turn virtual aeroportul Brașov, au întârziat aterizarea pe Brașov a aeronavei DAN AIR, cu 83 de pasageri la bord, în condiții de vreme neprielnică, pentru a permite decolarea unei alte aeronave. Acest lucru încalcă reglementările aeronautice în vigoare, care prevăd că aeronavele care se află în proceduri de apropiere pentru aterizare trebuie să li se dea prioritate, mai ales în condiții meteo nefavorabil, așa cum a întâmpinat la ora aterizării zborul DAN AIR DN288”, se arată în comunicatul DAN AIR. Ora prognozată pentru aterizarea aeronavei DAN AIR la Brașov era inițial estimată a fi 18:20, dar a fost modificată pentru ora 18:30, deoarece aeronava trebuia să ocolească fronturi atmosferice periculoase, ruta fiind modificată prin nordul Bulgariei și continuând apoi spre Brașov.

S-a închis prăvălia

Reprezentanții companiei DAN AIR monitorizau cu îngrijorare situația, întrucât aeronava era programată să decoleze spre București înainte de ora 19:00, oră la care controlorii de trafic aerieni pleacă acasă, iar din acest motiv aeroportul din Brașov este nevoit să își înceteze activitatea. Prin urmare, echipa DAN AIR s-a coordonat cu aeroportul Brașov și agenția care furnizează servicii de handling la sol, KRONAERO, pentru a reacomoda traficul pe aeroportul Brașov, în așa fel încât atât DAN AIR, cât și cealaltă aeronavă să se încadreze în programul de funcționare ROMATSA. ”Controlorii de trafic totuși nu au acceptat varianta care nu numai că era optimă, dar era și singura legală și au procedat la încălcarea Regulamentului (UE) nr. 2017/373 care impune prioritate la aterizare.

Pe lângă faptul că reglementarea obligă controlorii de trafic să dea prioritate aeronavelor care aterizează, aeronava DAN AIR deja consumase mai mult combustibil decât era preconizat, întrucât a trebuit să devieze de la ruta inițială și să ocolească din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Aeroportul Brașov s-a închis la ora 19:00, iar aeronava DAN AIR, care trebuia să-și continue călătoria către București cu 71 de pasageri la bord, a rămas blocată pe aeroportul brașovean, pasagerii fiind transferați cu autocarul la București. Este a treia cursă care întâmpină astfel de probleme, din cauza faptului ca ROMATSA nu dorește să extindă programul controlorilor de trafic, forțând astfel încetarea activității pe Aeroportul din Brașov la orele 19.00”, se mai precizează în comunicatul DAN AIR.

ROMATSA nu are controlori

Răspunzând acuzațiilor companiei românești de aviație, ROMATSA arată că, în acordul încheiat cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, în calitate de operator de aerodrom, semnat la începutul lunii martie 2023, programul este stabilit pentru 12 ore, în intervalul 7-19. ”Formarea unui controlor de trafic aerian pentru serviciile de navigație aeriană terminală necesită cel puțin 2 ani de zile, plus perioada necesară pentru selecție. Pentru aeroportul Brașov, având în vedere tehnologia nou utilizată, de control al traficului aerian de la distanță, pentru prima oară în România, precum și spațiul aerian nou-înființat, cu un grad înalt de complexitate, având în vedere geografia zonei, era necesară utilizarea unor controlori experimentați. Astfel, utilizăm controlori de la turnul Arad, precum și de la Oradea și Baia Mare. ROMATSA are încă 3 controlori în program de pregătire pentru a fi autorizați în furnizarea serviciilor de control al traficului aerian la aeroportul Brașov, ceea ce ne va permite o flexibilizare a programului. Întrucât aeroportul este unul nou deschis și nu există o predictibilitate pe termen mediu și lung pentru un trafic aerian stabil, ROMATSA și-a dimensionat personalul pentru programul de 12 ore, conform acordului cu operatorul de aerodrom”, a transmis ROMATSA.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
4.409 afisari

30 COMENTARII

    • pana cand vor fi judecati astia, noi vom fi pamant de rame. colonia asta criminala nu scapa pe nimeni, nici macar pe cozile de topor!

  1. Nu dispare nimica totu se transforma vor fi curse Germania Bv Spania Bv si altele curand.
    E nou.

  2. Bătaie de joc.Interese obscure.Avand in vedere că la Arad nu prea se zboară controlorii de acolo chiar nu pot sta o jumătate de oră peste program? Și așa nu fac mare lucru toată ziua.Se vede din avion că cineva sabotează.Nu se poate face nimic bine in „tara lucrului bine făcut”.

  3. „Controlorii de trafic ROMATSA au pus în pericol siguranța zborului’, daca se tolereaza asa ceva de catre procurori, inseamna ca siguranta zborului…nu mai e in siguranta !
    Mai ales acum….

  4. Ha,ha,ha brasovenii lui pește,care au inventat ,,ghidul de convietuire in orasul de sub tampa,,nu si pot rezolva problemele? Pai nici sa nu se rezolve,poate asa va mai ies fumurile din cap.

    • Azorel, probabil ca esti din VN, GL, BZ, cei care polueaza si intoxica azi orasul cu prezenta lor primitiva.
      De cand s-a deschis drumul pe Ojdula, ne-au invadat țărănoii aștia. Au venit in caruța, au coborât la Oneves unde si-au lasat gumarii plin de noroi si si-au luat de acolo teniși chinezesti ca sa poata intra in marele oraș. De atunci suntem sufocați de ei.

      • Anonymus ești un om de nimic cu ce te-a deranjat pe tine Buzăul? Am uitat tu faci parte din elita brașoveană, închei cu o clasica aducere aminte de mama plus un neaoș hai sictirit!

  5. Încă de la lansarea primei idei privind reînființarea unui aeroport la Brașov au existat acţiuni premeditate pentru sabotarea acestei idei. Lovește prea multe interese, persoane suspuse, până le cel mai înalt nivel. Lovește în primul rând aeroportul Otopeni, activitatea de cargo, Brașovul fiind mult mai bine amplasat pentru dezvoltarea unei puternice baze logistice pentru distribuția mărfurilor transportate pe calea aerului, pentru Romania, fiind în centru , cu drumuri rutiere și feroviare spre toate marile centre urbane romanești. Apoi diminuează importanța aeroportului Cluj, din aceleași motive, să nu mai vorbim despre Sibiu. Amintind aceste mari aeroporturi, ghicim si care sunt personajele puternice, foarte puternice, unii la vremea lor, care au pus piedici acestui aeroport. Oamenii lui Băsescu ( sfătosul de Berceanu, ing. de aviație, care a făcut tot posibilul pentru a nu se face aeroportul), apoi Boc= Cluj, Iohannis= Sibiu. Poate după ce nu va mai fi Iohannis în deal, lucrurile vor întra pe făgașul normal. Nu înseamnă că traficul de pasageri nu este important, având în vedere dezvoltarea turistică a Brașovului și împrejurimilor sale, dar principalul motiv este concurentul deosebit de bine plasat pentru transportul de marfă pe calea aerul. Din acest motiv apare sabotajul, dacă nu-l pot desființa, măcar să-i diminueze importanța.

  6. Cum jocurile cui? Ale stapanilor. Toti sunt slugile stapanilor in aceasta colonie. In curand probabil ca pana si numele coloniei va fi schimbat.

  7. TRAIM INTR-O LUME NEBUNA ,NEBUNA DE LEGAT !.
    CONSTITUTIA TARII E FACUTA PRES !,IAR GUNOAIELE CE-SI ZIC PARLAMENTARI CICA DAU LEGI !, LEGI CARE INCALCA CONSTITUTIA .
    GASTILE ISI DISPUTA CIOLANUL CA NISTE HAITE DE HIENE NECRIFAGE.
    ANALFABETI,TEMBELI SI CURVE ISI DISPUTA INTAIETATEA LA JAFUL CARE NU SE MAI TERMINA.
    NIMENI SI NIMIC NU TREBUIE SA MAI IASA DIN RAND !,DE CE SA NU MOARA SI CAPRA VECINULUI ?.
    DE CE SA NU MOARA SI VECINUL SA-I IAU CAPRA ?.
    ASA S_A AJUNS CA UN AEROPORT CARE POATE SA FIE VIABIL ,UTIL SI FUNCTIONAL ESTE AGRESAT DIN INTERIORUL AUTORITATII AERO DIN MOMENTUL INAUGURARII.
    CUI STA IN GAT AEROPORTUL BRASOV ? : OTOPENIULUI ?;BANEASA ?;SIBIU ? Tg MURES ?, AVEM AUTOSTRAZI CARE SA ASIGURE DEPLASARE IN SIGURANTA SI FARA AMBUTEIAJE DE ORE ?.
    DACA VREM SA PROMOVAM TURISMUL ,CU CE VRETI SA AJUNGA ACEI TURISTI IN TARA ?.
    SUNT ORASE CARE AU CATE 2-3 AEROPORTURI IN APROPIERE ,LA NOI NU SUNTEM INSTARE SA PASTRAM IN FUNCTIUNE SI IN MOD CIVILIZAT AEROPORTURI NICI LA SUTE DE KM
    DISTANTA UNELE DE ASTELE.

  8. Se vede clar că AEROPORTUL GHIMBAV este sabotat, mulți dintre noi așteptam să fie funcțional.Mi-am dat seama că ceva nu e în regulă atunci când sa anulat cursele BRAȘOV -MILANO.

  9. Am fost in avionul ala! Niste gunoaie Romatsa. Chiar nu am ce reprosa Dan Air, zbor placut, avion curat, scaun confortabil. Se vede din spatiu ca Romatsa saboteaza compania DanAir si aeroportul din Brasov. Cineva trebuie sa raspunda pt asta!

  10. Asa este ,era limpede de la inceput ca se va sabota aeroportul Brasov de catre sacalii din Cluj,Sibiu,Craiova,Arad , Bucuresti. Va devenii aeroportul nr 2 al Romaniei in 2 ani. Cu o noua pista de peste 3000 m,hale de mentenanta,servicii impecabile 24/24 sosea moderna de legatura cu Brasovul etc Companiile romanesti trebuiesc incurajate nu sabotate!

  11. Daca este adevarat trebiesc CIURUITI cu mitralierele. De la 5 metri. Se (mai) vede ce buna este democratia in Romania. Traiasca dictatura nazista. Ca de constiinta, vot, nu intelege romanul.

  12. La canaliile astea trebue stat
    Cu pistolul la ceafa ,la mafioti
    Pentru ca tara e pe mana unor ratati
    Corupti si javre si idioti!

    Ce face ,,justitea” cumatra Alina
    Dar procurorii pe cine servesc
    Cu ce te ocupi ,,justitiaro” acuma
    Nu arestezi mafiotii cand nu se opresc?

    Dar tu kodrutza ,ce faci nu mai vezi
    ,,Coruptea” nu te pune pe ganduri
    Nu mai vrei ,nu ai zel sa mai,, decapezi”
    ,,Decapai ”doar pe cei scosi din randuri

    Doar pe cei ce-ti spuneau ce gandesc
    Si-ti tranteau dispretul in faruri
    Pastisele tale nu te fac sa rosesti
    Nelegiuirile nu te fac s-ai cosmaruri?

    Ai adus tara intr-un film cu vanati
    Din ,,justite” ai facut o cloaca de paria
    Cu Portocale si Colzi si Oni deraiati
    Ti-ai aratat ticalosia din cap si mizeria!

    Acum ai un ciolanoi gras pentru ros
    Stai acolo si-ti pazesti sinecura
    Iar aici ticalosi-s cu legea pe dos
    Si distrug cu mult zel colonia obscura!

  13. Pai sa va desfiinteze pe voi astia lepristi in frunte cu gunoiul de la Trococeni!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger