AcasăEconomieFalimentul maşinilor electrice? Motoarele pe benzină şi pe motorină s-au întors în...

Falimentul maşinilor electrice? Motoarele pe benzină şi pe motorină s-au întors în forţă. Motivul ţine de o decizie a statelor europene

Mașini electrice și baterii. Cum pot rupe Europa și SUA dependența de China / Foto: Facebook

Mașinile cu motoare cu ardere internă revin în preferințele şoferilor, în defavoarea autoturismelor electrice, conform unui studiu „Deloitte 2024 Global Automotive Consumer”.

Maşinile cu motoare pe benzină şi pe motorină revin pe creştere în preferinţele consumatorilor din anumite pieţe, respectiv SUA (67%, de la 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Ce dezavantaje au maşinile electrice

În ceea ce priveşte maşinile full electrice, dezavantajele punctate de participanţii la studiu sunt: timpul de încărcare, de autonomie, preţul şi eventualul cost cu schimbarea bateriei.

În plus, în cazul acestor maşini, majoritatea consumatorilor ia în considerare impactul bateriilor asupra mediului: India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea de Sud (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%) şi Japonia (57%).

Guvernele „ciuntesc” subvenţiile

Dar principalul motiv pentru care vânzările de maşini electrice s-au prăbuşit ţine de costul de achiziţie. În lipsa unor subvenţii de la Guverne, aceste autoturisme par „interzise” şoferilor din clasa de mijloc.

Germania a eliminat subvențiile din decembrie 2023, iar rezultatul s-a văzut imediat în cifrele din ianuarie 2024. Vânzările de mașini electrice s-au prăbușit cu 54,9% față ultima lună a anului trecut.

Teoretic, Germania era pregătită pentru o repetare a rezultatelor dezamăgitoare ale lunii ianuarie 2023, care a fost determinată de o scădere a înmatriculărilor de vehicule electrice (EV), pe fondul eliminării stimulentelor pentru vehiculele hibride plug-in (PHEV) și de reducerea subvențiilor pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV).

EV-urile au scăzut cu 32% în această perioadă, spre deosebire de ianuarie 2022.

România a înjumătăţit ajutorul

În anul 2024, Guvernul României a tăiat drastic din subvenţia acordată pentru achiziţia unei maşini electrice. De la 11.000 euro la 5.000 euro.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că se bazează în continuare pe interesul românilor în achiziţionarea de maşini electrice, chiar dacă subvenţia acordată este mai mică.

„Cred că va trebui să vedem câte maşini vom finanţa. Pentru că o subvenţie mai mică înseamnă că vom putea, cu acelaşi buget, să finanţăm mai multe maşini.

Ori interesul românilor va fi determinat de execuţia bugetară. La sfârşitul anului putem să tragem şi această concluzie.

Eu sunt foarte optimist. Eu cred că 5.000 de euro nu sunt bani puţini pentru o maşină electrică care astăzi costă şi 25.000 de euro, poate şi chiar mai jos.

Eu cred că 5.000 de euro pe care statul român ţi-i pune la dispoziţie sunt bineveniţi.

Şi mă bazez în continuare pe interesul românilor pentru maşini prietenoase cu mediul„, a afirmat ministrul Mediului.

author avatar
Andrei Ștefan
51.929 afisari

22 COMENTARII

  1. Alea pe benzina si pe motorina sunt o nenorocire pentru sanatate si pentru mediu. Intrebati-i pe cei care locuiesc pe langa drumurile intens circulate si pe bolnavii de cancer pulmonar si leucemie care stiu de unde li se trage, cat de bune sunt masinile astea – un instrument prin care ii terorizam pe altii si ne scurtam noua si altora viata. Alea electrice sunt alta nenorocire. O bomba de radiatii electromagnetice, foarte costisitoare, poluanta, nepractica si periculoasa. Orice om intreg la minte si-ar dori altceva. O adevarata alternativa, silentioasa, curata, practica si la pret rezonabil. E treaba inginerilor sa construiasca asa ceva. Treaba noastra e sa descurajam producatorii de masini sa fabrice in continuare mizeriile astea, adica sa nu le mai cumparam, sa le folosim cat mai putin posibil si sa ne exprimam public dorinta pentru altceva mai bun. Asta Daca nu ne dorim sa crapam in chinuri printre mormanele de rable cu care am sufocat lumea.

  2. Dl ministru al mediului,
    Cum naiba poate cineva sa te numeasca ,, al mediului,,
    O masina electrica ,, prietenoasa,, cu mediul de exemplu Kona are o baterie de 500 de kg care costa mediul 500 de tone de minerale ceea ce inseamna cam doua stadioane decopertate de vegetatie. Raman cam 499,5 tone de steril asta asa ca o mica paranteza.
    Daca Doamne fereste, masina i-a foc sa vezi atunci. A ars o bulectrica vreo 8 ore si pompierii au anuntat ca au folosit 6 Milioane de litrii de apa. Nu e greseala , milioane.
    Dl ministru al mediului
    Dumneata stii ca nu exista tehnologie care sa recicleze bateriile? Stii ca cel mai mic incident accident transforma masina in gunoi?Cea mai mica strambatura pe carcasa bateriei este considerata nereparabila.
    Sa vb un pic si de asigurare pt ca asta este un cost in plus. De cele mai multe ori masina devine mult mai scumpa din cauza asigurarii si ai facut-o de oaie cu ,,economiile,, pe care le visai. Iti spun asta din pozitia unui cunoscator(proprietar)
    Pt mine personal este o alegere minunata pt ca incarc gratis masina dar sa imi spui vrajeala cu salvarea planetei ma faci sa vars. Autonomia in conditii de iarna este un alt impediment pt ca scade la jumate. Daca esti prins in ambuteiaj pe autostrada cu copiii in masina la minus 17 ( caz pe care l -a trait un prieten cu o Tesla X) mergi la primul dealer si l-e dai masina inapoi.
    In concluzie ,lasati propaganda Gretei Cretinetei si incepeti sa ganditi cu capul vostru ca sunteti si vreti sa fiti numit ministru.
    Cu stima de care mai pot sa mai fiu in stare fata de un politician ,toate cele bune

  3. Legat de subvenția Rabla, nu ar fi corect ca aceasta subvenție sa se ofere celor cu venituri mici? Sunt unii pentru care 5000 de euro reprezinta doar bani de opționale la mașină, iar alții dacă ar avea 5000 de euro și ar lua cea mai ieftina mașina.
    On topic: din ce se aude neoficial de oamenii care lucrează în fabrici auto, deja industria auto se preocupa de dezvoltarea tehnologiei pe hidrogen. Mașinile electrice nu aduc nimic bun, poluarea aerului nu e de la milioanele de rasnite dacia Logan care circula pe străzile orașelor. Poluarea grava e la avioane, camioane, vapoare, fabrici care produc electrice.

  4. dacia a marit cu 50% pretul dupa instalarea Rabla, acu vreo 4,5 ani. loganu de la 9000 a sarit la 13.500 euro.
    eu le doresc falimentul. nu pot cumpara dacia pt ca au marit pretu ca sa le cumpere strainii care si permit.
    le doresc sa ajunga 5000 euro loganu cum a fost si sa nu l ia nimeni.
    dispretuiesc cetatenii romani

  5. Ecologiștule ,tu cu ce mașina mergi, s-au ai mers până acuma? Intereseazăte cat se poluează pt construirea unei baterii, s-au distrugerea ei. Sunt de acord că se poluează,dar să se găsească soluții.Nu electricele sunt soluția..,.,

  6. Cine vrea electrica sa își ia fara nici o subvenție de la stat adică dam tot la bogați bani că știu că un om cu salariu minim nu va reuși veac să-i cumpere o mașină electrică care nu-i nici rentabila

  7. TRASULE IN PIEPT ești un nimeni dacă iți disprețuiești concetățenii. Sa nu te jignesc mai rău, ma opresc. Sa fii sănătos!

  8. Avem o crestere de 4% in Germania dupa ce au taiat subventiile si „revin in forta”. Mda…Apoi cati din cei care comenteaza aiurea au date concrete din surse verificate? Un EV mic de oras costa 15000 euro+/- si bateria e garantata 8 ani. Asta nu inseamna ca va tine fix 8 ani. Exploatat corect, in mare parte in oras si incarcat de la panouri solare, la un moment dat iesim in avantaj si la cheltuieli de exploatare si la factorul de poluare. Ulterior bateria EV se poate folosi pentru stocare Inca 10 ani.

  9. Dar ăștia cu războiului cât poluează? Mai terminați cu prostiile,că nu poluează amaratul meu de turism care fac nici 10000 km pe an și i că mine mulți alții. Ce-a mai mare poluare este de la războaie,ei strigă că poluăm noi și tocmai ei sunt cei care ne otrăvesc, dovadă că și clima a luat-o razna, numai la noi. Haideți să mai gândim și noi.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger