Cauta

Falimentul maşinilor electrice? Motoarele pe benzină şi pe motorină s-au întors în forţă. Motivul ţine de o decizie a statelor europene

Mașini electrice și baterii. Cum pot rupe Europa și SUA dependența de China / Foto: Facebook

Mașinile cu motoare cu ardere internă revin în preferințele şoferilor, în defavoarea autoturismelor electrice, conform unui studiu „Deloitte 2024 Global Automotive Consumer”.

Maşinile cu motoare pe benzină şi pe motorină revin pe creştere în preferinţele consumatorilor din anumite pieţe, respectiv SUA (67%, de la 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Ce dezavantaje au maşinile electrice

În ceea ce priveşte maşinile full electrice, dezavantajele punctate de participanţii la studiu sunt: timpul de încărcare, de autonomie, preţul şi eventualul cost cu schimbarea bateriei.

În plus, în cazul acestor maşini, majoritatea consumatorilor ia în considerare impactul bateriilor asupra mediului: India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea de Sud (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%) şi Japonia (57%).

Guvernele „ciuntesc” subvenţiile

Dar principalul motiv pentru care vânzările de maşini electrice s-au prăbuşit ţine de costul de achiziţie. În lipsa unor subvenţii de la Guverne, aceste autoturisme par „interzise” şoferilor din clasa de mijloc.

Germania a eliminat subvențiile din decembrie 2023, iar rezultatul s-a văzut imediat în cifrele din ianuarie 2024. Vânzările de mașini electrice s-au prăbușit cu 54,9% față ultima lună a anului trecut.

Teoretic, Germania era pregătită pentru o repetare a rezultatelor dezamăgitoare ale lunii ianuarie 2023, care a fost determinată de o scădere a înmatriculărilor de vehicule electrice (EV), pe fondul eliminării stimulentelor pentru vehiculele hibride plug-in (PHEV) și de reducerea subvențiilor pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV).

EV-urile au scăzut cu 32% în această perioadă, spre deosebire de ianuarie 2022.

România a înjumătăţit ajutorul

În anul 2024, Guvernul României a tăiat drastic din subvenţia acordată pentru achiziţia unei maşini electrice. De la 11.000 euro la 5.000 euro.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că se bazează în continuare pe interesul românilor în achiziţionarea de maşini electrice, chiar dacă subvenţia acordată este mai mică.

„Cred că va trebui să vedem câte maşini vom finanţa. Pentru că o subvenţie mai mică înseamnă că vom putea, cu acelaşi buget, să finanţăm mai multe maşini.

Ori interesul românilor va fi determinat de execuţia bugetară. La sfârşitul anului putem să tragem şi această concluzie.

Eu sunt foarte optimist. Eu cred că 5.000 de euro nu sunt bani puţini pentru o maşină electrică care astăzi costă şi 25.000 de euro, poate şi chiar mai jos.

Eu cred că 5.000 de euro pe care statul român ţi-i pune la dispoziţie sunt bineveniţi.

Şi mă bazez în continuare pe interesul românilor pentru maşini prietenoase cu mediul„, a afirmat ministrul Mediului.

Ultimele stiri

  • Caricatura Zilei
  • Transgaz (TGN): Creștere de peste 40% la BVB în perioada iunie 2024 – iunie 2025
  • Horoscop 26 iunie 2025 – Te bucuri de viata
  • Alege ce citești
  • „Nu am mai putut suporta”. Fața întunecată a turismului în Grecia
  • Cea mai bună strategie a Ucrainei: raidurile îndrăznețe pe teritoriul Rusiei
  • Gargara reformei profunde se reduce la un singur punct. Vânzarea companiilor de stat
  • Activele rusești nu pot fi confiscate. Eșecul Franței
  • Banii din programul Electric Up pentru firmele românești au ajuns la multinaționale
  • Pariurile riscante ale lui Trump
  • Exit mobile version