AcasăEconomieComisia Europeană a ordonat închiderea CFR Marfă. Se vând vagoanele și locomotivele

Comisia Europeană a ordonat închiderea CFR Marfă. Se vând vagoanele și locomotivele

Fără negocieri dure cu Comisia Europeană, CFR Marfă nu va supraviețui

Comisia Europeană insistă că societatea de stat CFR Marfă să fie desființată, invocându-se un ajutor de stat acordat în 2013, când s-a încercat o privatizare gen Petrom, ajutor care trebuie acum returnat. Cu penalități și accesorii, datoria CFR Marfă către stat nu va putea fi achitată nici dacă își vinde, integral, patrimoniul. În urmă cu o săptămână, a apărut un anunț, ascuns în subsolurile site-ului, prin care CFR Marfă scotea la vânzare, cu ANAF, jumătate din locomotive și peste 7.000 de vagoane.

Anunțul de vânzare a peste 7.000 de vagoane și peste 500 de locomotive din patrimoniul CFR Marfă a fost cel puțin dubios. Plasat în subsolul site-ului, sub anunțuri mai vechi și cu condiții legate de timpul scurt, imposibilitatea fizică a vizionării bunurilor și de depunerea unei cereri de vizionare la conducerea societății, anunțul de vânzare a bunurilor companiei aflate în executare silită de către ANAF pare a fi unul cu dedicație. ANAF și CFR Marfă vor să obțină, astfel, o sumă de 165 milioane de euro, din locomotivele și vagoanele împrăștiate în toată țara. Dacă nu este niciun aranjament, deși e puțin probabil, vânzarea ar fi un lucru benefic, după cum consideră conducerea Federației Mecanicilor de Locomotivă de la CFR Marfă, care mai speră că statul român se va lupta cu cei de la Comisia Europeană pentru a păstra această companie de o importanță strategică națională.

”Vând activele ca să plătească datoria Ministerului Finanțelor. Fără penalități, CFR Marfă trebuie să plătească statului 1,6 miliarde de lei, dar cu penalități și accesorii din 2013, depășește 3 miliarde de lei. În 2013, Victor Ponta a vrut să vândă CFR Marfă și a făcut o curățire a întregului sistem, care avea datorii la bugetul de stat. S-a făcut capitalizarea, ștergând toate datoriile lui CFR Marfă și ale CFR SA. La momentul respectiv, la licitație a fost declarat câștigător GFR, care nu s-a încadrat să plătească cele 200 milioane de euro și s-a anulat  privatizarea, în condițiile în care CFR Marfă era evaluată la 2 miliarde de euro. Atunci au depus o garanție de 10 milioane de euro și garanția a fost recuperată, deși banii aceia ar fi trebuit să intre în posesia statului român. După eșuarea privatizării, președintele Organizației Patronale a Operatorilor Feroviari Privați din România, Valentin Dorobanțu, a făcut plângere la Comisia Europeană, spunând că CFR Marfă beneficiază de ajutor de stat care a distorsionat piața din România. Atunci s-a făcut o anchetă la nivelul Uniunii Europene și s-a decis că trebuie returnat ajutorul de stat”, ne-a declarat Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă de la CFR Marfă.

Statul român nu a negociat în interesul țării

Decizia Comisiei Europene a fost de închidere a CFR Marfă și se insistă în continuare pe acest aspect, susțin sindicaliștii din sector. ”Comisia Europeană își permite orice, dacă statul român nu a știut să negocieze în interesul țării și al salariaților. Statul român trebuie să înțeleagă, până la urmă, că CFR Marfă este o companie strategică și nu poți să rămâi fără ea, mai ales în conjuctura Green Deal, cu transport nepoluant”, susține Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă. Acesta arată că, din 1998, când a fost înființată, CFR Marfă a plecat la drum cu 32.000 de salariați, cu 68.000 de vagoane, 1.000 de locomotive. Restructurarea s-a făcut numai pe partea de personal, nu și pe partea de capital. Astăzi, CFR Marfă mai are doar 3.200 de salariați, cu care nu se pot exploata toate bunurile pe care le are CFR Marfă. La ultima evaluare, patrimoniul este de 4,6 miliarde de lei. Numai pentru vagoanele care stau nefolosite pe infrastructura feroviară se plătește undeva la 23 milioane de lei lunar.

”Mai sunt și locomotive uzate, care au fost descompletate, s-a furat de pe ele, și toate trebuie valorificate ca să eliminăm acele pierderi. Eu m-aș bucura dacă ar reuși să valorifice vagoanele și locomotivele scoase la vânzare și să scape de ele. În felul acesta, CFR va deveni o societate funcțională și profitabilă. Cel puțin acum se vor valorifica împreună cu ANAF-ul. În urmă cu vreo 3 ani de zile, începuseră executările silite și avem exemplul Hotelului Astoria, care a fost vândut pe nimic, pentru o datorie de 20.000 de euro. Dacă se va ajunge să fie executate și vagoanele și locomotivele, atunci ele vor fi valorificate la un preț foarte scăzut. Dacă nu se fac alte aranjamente, prin vânzarea vagoanelor și locomotivelor de către ANAF și CFR Marfă se pot scoate bani frumoși, cu care să se plătească datoriile către ANAF și către CFR SA”, ne-a precizat președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măndescu.

Compania este pe profit

Chiar dacă s-a ordonat, de la Comisia Europeană, închiderea CFR Marfă, sindicaliștii consideră că mai sunt șanse să nu se întâmple acest lucru. În opinia acestora, societatea trebuie să se curețe, să elimine toate pierderile și, dacă ar scăpa de balastul datoriilor stabilite de Comisia Europeană ca ajutor de stat care trebuie returnat, CFR Marfă ar fi profitabilă, pentru că de doi ani se lucrează pe profit. ”Datoria aceea, cu penalități și accesorii, nu are cum s-o achite CFR Marfă, nici dacă se vinde toată. Dar măcar să demonstreze Comisiei Europene că s-a făcut ceva și s-a recuperat o parte din bani și că societatea devine profitabilă pentru statul român. În momentul în care CFR Marfă va dispărea, vor prelua transportul de marfă pe calea ferată operatorii concurenți organizați într-un cartel, care vor impune prețurile pe piață, vor deveni un monopol pe care nimeni nu-l va mai putea controla. În plus, evenimentele care s-au produs în ultimii 5 ani, cele mai grave la privați, sunt cauzate de haosul generalizat, în care nimeni nu respectă nimic. A dispărut acea disciplină militarizată care exista în rândul salariaților CFR, iar acum s-a ajuns să depisteze mecanici de locomotivă sub influența băuturilor alcoolice, ceea ce este de neacceptat”, a  mai afirmat Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
58.160 afisari

88 COMENTARII

      • Pe ăștia să-i înjuri și de mama, nici în p.. ă nu-i doare la cât au devalizat țara și își văd de interesele personale

          • ALcine te pune să vb dacă înțelegi și pricepi puțin? . Jaful a fost ordonat pe etape, din 1998, scindarea pe companii a adus multe funcții ocupate politic cu incompetenți. Ocuparea funcțiilor, posturilor prin concurs e *antichitate*, totul pe pile politice, jaf, jaf, jaf, contracte păguboase, contracte de transport pierdute / cedate la ordinul superiorilor corupți, cumpărați (din interiorul CFR MARFĂ). CONTRACTE MARI, DE BAZĂ au ajuns la mici operatori fără dotări. Așa a ajuns CFR MARFĂ să închirieze vagoane și locomotive, rugineau pe șine. Totul a plecat de la împăratul Traian și e pe finalul prăduirii, țara nimănui, popor credul, masă de manevră pentru alegeri : vin ai noștri, pleacă ai noștri / noi rămânem tot ca proştii ( din repertoriul lui Victor Socaciu ).
            Decât să vă înjurați prin comentarii citiți, citiți, învățați, opriți televizorul.
            Mulțumesc celor care mai au un dram de minte și sunt receptivi la adevăr. Cei din interior sau foști la CFR MARFĂ știu, îi invit să vorbească pe capitole, pe ramuri de activitate, (comercial, contracte, tehnic, achiziții, siguranță, economic…)
            Deșteptarea!!

          • Se scrie: „mă-tii”. Și „noștri” cu un singur „i”. Și se folosește „î” doar la începutul cuvântului. De aceea opinia ta nu contează, cap de melc!

          • – Domnule Iohannis, cate case aveti?

            – Cate scrie in declaratia de avere.

            – Sunt 5-6.

            – Cate scrie acolo.

            – Apreciati si dumneavoastra drept corect dreptul unora de a isi pune niste intrebari. Una dintre ele ar fi cum ati ajuns in posesia lor?

            – Cumparandu-le.

            – Cu ce bani?

            – Banii mei, facuti din munca cinstita.

            – Ati fost profesor.

            – Da, am fost si profesor.

            – Uneori, salariul de profesor abia le permite unora dintre cei ce lucreaza in invatamant in Romania sa traiasca de la o luna la alta.

            – Da, este o mare problema.

            – Oamenii aia care sunt profesori, invatatori, educatori, cred ca se intreaba, uitandu-se la dumneavoastra: domnule, eu de ce n-am reusit ca prin munca cinstita, ca domnul Iohannis, sa am sase case?

            – Ghinion!

            – Au ghinion?

            – Eu am ghinion.

            – Si ei ce au?

            https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-18317369-video-gafa-lui-klaus-iohannis-intrebat-alti-profesori-nu-6-case-din-munca-cinstita-candidatul-acl-raspuns-ghinion.htm

      • Noa bine domnule Mircea.parca nu știți ce se întâmplă.in interiorul ACADEMIEI POLITICE DE TRADATORI HOTI BANDITI SI ORDINARI DE NEAM SI TARA!

      • postează în piz da mă-tii cu numele tău, nu mai fura nume, javră !
        ești prea prost să iei un nume, așa e ?
        folosește ” iau mue” !

    • NU UE A SPUS SĂ SE ÎMBOGĂȚEASCĂ POLITICIENII NOȘTRI CORUPȚI PESTE NOAPTE. CFR MARFA DISTRUS POLITIC DE 33 ANI . CE VOTAȚI DE 33 ANI ASTA AVEȚI! RO EXIT = DICTATURA = SĂRĂCIE = COMUNISM

      • Cea mai pertinentă părere! Restul par să-și fi luat discursurile de la „patrihoti” gen hAur și Șoșoacă!

        • Ady mo istule , ce-ti mai place sa-ti mai dai dreptate singur si o su gi la greu mooie de la toti romanii tie si la toata familia jegule

          *

      • @Gaby care scrie cu majuscule: In 1989 -199x comunismul s a mutat in vest.Nu crezi, vexi stelutele de pe steag , comisarii, partidele cu aceleasi denumiri in diverse tari si care ies mereu câștigătoare la „alegeri”, denumirile asemănătoare ale posturilor de stiri ( France 24 gen).Votati degeaba. Da , politicienii romani s au imbogatit.Din COMISION. Incepand cu Adrian Nascase.Si, la cum ne evaluează străinii, probabil e cel mult cât degetele de la o mâna.Ghici CINE a luat restul?

  1. Să plătească toți miniștrii care au fost în această perioadă si cu acoliții lor .

  2. Cati bani s-au recuperat de la Nicolaciuc? Nimic? De ce?
    Sotia astuia cauta tineri pe tren si-i invita la cuseta ei sa o f u ta.

  3. Da, hai sa facă DB bani, de ce sa facă România? Pentru ca noi am angajat ca directori la CFR Marfa aghiotanti politici.

    • Noa bine domnule Mircea.parca nu știți ce se întâmplă.in interiorul ACADEMIEI POLITICE DE TRADATORI HOTI BANDITI SI ORDINARI DE NEAM SI TARA!

  4. Si uite asa se ascunde iar o mare furaciune,prin asa zisa privatizare sau vanzare pe nimic catre smecherii care au devalizat tara. Sa i votati tot pe astia ca mai au care ceva de vandut si furat.

  5. ROMEXIT!

    ROMANIA trebuie si va intrerupe relatiile diplomatice cu SUA si cu celelalte tari ale Occidentului (The Collective West). ROMANIA, dar si celelalte Tari din Peninsula Balcanica si din Estul Europei apartin Vastei Arii de Cultura si Civilizatie a Lumii Ruse.
    РОМЕКСИТ!

    Румыния должна и будет разорвать дипломатические отношения с США и другими странами Запада (коллективный Запад). Румыния, а также другие страны Балканского полуострова и Восточной Европы относятся к обширной области культуры и цивилизации русского мира.

    • Măi pistolere puli mele ești cumva made. Putin scrie mă rom să înțeleagă lumea.

      • Ce sta scris in Limba Romana sta scris si in Limba Rusa. Daca mu ma crezi poti sa dai „copy-paste” la Yandex Translator care traduce din orice Limba in Orice Limba si poti verifica si singur. Yandex Translator este rodul muncii savantilor si inginerilor Rusi.

  6. Asta ați votat , asta avetiCFR a fost o vaca de muls au muls toți FSN PSD PDL PNTCD , amintitiva cînd sa vindea o piuliță o șaibă sau un șurub cu sute de mii de lei nimeni nu a făcut nimic au tăcut și și-au umplut buzunarele,acum sunt mari patrioți.Fara UE murim toți de foame ,agricultori, constructori , comercianți și mai ales politicieni . Terminați proștilor cu Roexit fara ei sugeți p…a. toți ,conducători noștri nu sunt capabili să facă nimic ,fără UE suntem morți .

  7. Asta înseamnă UE…asta înseamnă Schengen. Ca să știți.

    Realitatea este că oricum de ceva vreme, CFR marfă mergea foarte prost și doar este o adunătură de sinecuri pentru toți aghiotanții. A fost adusă în care acest hal. Așa s-a întâmplat cu totul. Ceaușescu se zbate în mormânt.

  8. Cred ca a rezistat prea mult. Ce multinationala pandeste dupa colt sa-i ia locul? Oricum cu slugile romanesti nu poti face nici o treaba. Pentru un mic oscior si ala fara carne primit de la stapani, lasa tara sa se afunde.

  9. Deutsche Bahn, in Germania au datorii de miliarde de Euro la Stat si nu se pune problema vanzarii ! Doar România ca entitate
    Economica trebuie sa dispara de pe harta ,iar Politrucii tradatorii si vanduti din Parlament vor face tot posibilul ! NU vindeti companiile Romanesti de Stat

  10. Nu sunt ba astia cu ecologia ,zero emisii,pai cum sa inchida transp cel mai eco??? Doar vor sa ne distruga ca doar Merkel a dat bani de la stat sa facă lidel la noi și nu a deranjat o nimeni sau ala nu e ajutor de stat?? Asa ne cuceresc total astia,economic dacă suntem prosti și slugi!!

  11. Bula si Strula gasesc o gaina cu oua de aur.
    Gaina:- nu ma mancati, ca va dau la fiecare cate trei oua.
    – Ce sa facem cu ele?
    – Daca spargeti unul si va puneti o dorinta, vi se indeplineste.
    – OK.
    Se intalnesc ei dupa un an. Strula – Mertan, gagici, $, etc. Bula, nimic.
    Strula: – Ce-ai facut, ma? Uite-te la mine ce bine am ajuns.
    Bula: – Stai sa vezi. Cum am ajuns acasa, m-am impiedicat de prag, mi s-a
    spart un ou si am mai si injurat „Mii de puli”. Si s-a umplut casa de puli.
    – Asa, si?
    – Pai, al doilea ou, l-am spart: „Sa plece toate pulile”
    – Si al treilea ou? Macar niste dolari, acolo…
    – Pai, al treilea a trebuit sa-l sparg ca sa vina a mea inapoi…

  12. Bah, comunistilor! „Ajutorul” de la MF, ca sa se privatizeze CFR Marfa, ERA DIN FONDURI EUROPENE, nu de la ma-sa lu’ Ponta.
    Nu s-a atins scopul si banii au fost paraditi, adica CIORDITI, iar CE s-a prins de manevra si ii vrea inapoi. Nu-i normal asa?
    ASTA CE CE NU SCRIETI PATRIOTILOR?

      • Patriotule de mucava, esti doar atat de prost incat, nu stii sa folosesti nici Google Search?
        V-a adunat dreaq pe aici pe toti patriotii astia ca tine, de doi lei, sa va aparati saracia, ca v-o fura astia de la EU :))))))
        Asta dupa ce, daca s-ar fi putut, l-ati fi votat pe Iliescu pe viata….

  13. O casa de amanet profesionista si cu experienta!!!!
    care reuseste sa satisfaca zeci de clienti lunar prin salvarea de la situatii financiare neplacute temporar. Avantajele amanetului sunt diverse. Alaturi de noi ai oportunitatea de a amaneta o gama larga de obiecte, astfel serviciile sunt urmatoarele:
    ● Amanet aur
    ● Amanet electronice
    . Amanet Masini
    Informatii la 0724998826
    http://www.amanetcar.ro
    #amanet
    #automobile
    #masini
    #amanetauto

  14. Colonia UE numita Romania sa ceara închiderea in U E a transportului marfa pe căile ferate a UE și s si apoi sa se conformeze și Romania

  15. Hei! De cand da comisia Europeana ordine la noi in tara? Dar CFR Marfa este tot a statului Roman! Cum sa-i dai imprumut unei companii care este a ta? Cum sã multi banii dintr-un buzunar in altul, asta stiu sã faca cel mai bine acesti asa zisi manageri de companii de stat. Ca de, asa isi iau salariile! Dar nu se mai termina mizeriile astea odata? Si totusi, europenii astia care vin cu tupeu si isi permit nesimtirea de a da ordine in tara asta, tocmai da asta o fac: nimeni nu le taie macaroana. Acesti manageri daca nu stiu sa-si faca treaba, tac si fac ce spun altii, ca sa-si pastreze jiltul! Si banii. Si privilegiile. Si nesimtirea….

  16. M*E UE, o adunatura de hoti.
    Am vrut in ue, luati ue, cea mai mare gresala facuta dupa revolutie in coace.
    M*E guvernelor care au condus tara dupa 90 in coace, sa va luati lumanari, pastile si sicrie de toti banii furati.

    • Tzigoina de adrian nascase a negociat aderarea ROMANNIEI la mUE dupa ce distrugem toata industria ssi economia tarii.El e primul vinovat de inalta tradare! Apoi betivu turnator marinaru Petrov!

  17. „Comisia Europeană a ordonat închiderea CFR Marfă.”
    Sluga jegoasa trebuie sa asculte ordinul stapanului fara sa cracneasca!!!

  18. Să vă fie rușine la toți care lăsați comentarii referitoare la incompetenta statului.Statul suntem noi și acceptam sa nu se dicteze din UE încalcă du-se dreptul de suveranitate.Voi ați luat atitudine la aceste nereguli sau sunteți foarte curajoși pe NET?

  19. EUROPA E PE CALE DE DEZINTEGRARE, ASTEA SUNT ULTIMELE SACRIFICARI PE CARE LE MAI FACE. SA VEDETI CE VINE DIN TOAMNA, TURCIA O SA FIE DISTRUSA, RUSII TREC SPRE SUD, ADIO EURO SI O SA INCEAPA IAR CA TRE SA VACCINEZE PE AIA CARE AU SUPRAVIEȚUIT LA PRIMUL ” GENOCID” DE COVID. ASTA PRIN FEB- MAR 2024. ASA NE TREBUIE DACĂ NU AVEM CONDUCATORI CU FRICA DE DUMNEZEU. OR SA SUPRAVIETUIASCA NUMA AIA SARACI PIERDUTI PRIN MUNTI.

  20. Jigodia de Ponta avea de gand sa dea pe nimic CFR marfa potcovarilor din Toflea.Gruia Stoica si Calin Mitica. Dupa cum se ved,mafiotii nu se lasa pana nu praduiesc pas cu pas ce a mai ramas din patrimoniul statului.

  21. Jigodia de Ponta avea de gand sa dea pe nimic CFR marfa potcovarilor din Toflea.Gruia Stoica si Calin Mitica. Dupa cum se vede,mafiotii nu se lasa pana nu praduiesc pas cu pas ce a mai ramas din patrimoniul statului.

  22. Când se va da ordin să se demonteze sinele să fie trimise la topit?Și să inhămăm câte 2 iobagi la ham si să cărăm cu caruța marfa!

    • Optiunea „Romaniei” pentru „valorile” Euro-Atlantice este ferma si definitiva! Parca asa zicea locatarul de la Cotroceni,nu? Chestia aia cu „definitiva” are asa …un aer ca de …ca de cimitir! Dar deh, nu-i putem pretinde lui Werner sa cunoasca si subtilitatile subtilitatilor Limbii Romane.

  23. Cei care aproba asa ceva inca mai sant la conducere? Ne conduc spre saracie totala vom fi in curul gol slugi la altii

    • Puisor, daca papi seminte intr-un tzarc nu inseamna ca e al tau, ci ca apartii lui. Daca tzarcul e mare, fiecare alt animal isi aroga drepturi de proprietate, pe zone stabilite prin raporturi de forta. Luptele dintre animale, indiferent a cui e victoria, nu rescriu dreptul de proprietate asupra unui spatiu doar pentru ca e locuit de inconstienti. Fie oameni, fie animale.
      Esti sluga pentru ca exact ca un animal care a pascut calm si domol, nu te-a interesat ce pasti si cui apartii. Crezi ca ai creat stiintele, tehnologia, tu cu mana ta? Ai adus plusvaloare progresului in toate domeniile? Sau macar in unul singur? Daca nu, esti si ramai sclav. Oricum nu stii ce e aia, dar ai sa inveti in anii urmatori.
      Nu-mi plac atitudini ca ale tale, risca sa induca lumea in eroare. Nu ai nici un drept. Cand vei renunta la obsesia ca ai drepturi, vei progresa.
      Saracie totala? Nu stii ce-i aia si mai ales nu vei avea cum s-o valorizezi. Daca erai capabil n-ai mai fi postat.
      Poti aduce plusvaloare lumii? Repetitivitatea e de domeniul trecutului. De la munci, profesii pana la gandire. Redundanta e opusul mining-ului prin care trebuie sa produci noutate permanenta, sa zic asa pe intelesul tau.
      Altfel spus, merita sa traiesti cata vreme nu te repeti sub nici o forma, altfel intri in algoritmi care te depasesc complet.

  24. Deci vom avea orase de 15 minute, ce va freaca grija trenurilor care oricum vor disparea precum calestile cu cai sau masinile cu abur? La asa popor se merita noile reguli.Tratatele de boli venerice si infectioase salasuiesc in budele trenurilor. Uneori iti trebuie barcutza sa dai la vasle prin diareea care pluteste peste tot. Cu peste 10 ani inainte de Pandemie cand am fost nevoit sa merg cu trenul pastram igiena suplimentara. N-am atins clante, usi cu mana, ci le manevram cu cotul, daca nu se putea atunci pas!

  25. Multumim SRI! Multumim MAI! Multumim tuturor serviciilor pentru cum au jurat sa apere tara!

    Bravo Specialilor! Haideti cu noi propuneri de legi rrstrictive sa bagati lantul in gat la popor si cu multe cereri pentru avansarea in gradul de general, sunteti oricum prea putini! Sa mai cumparati tehnologii sa monitirozati romanii ca pe animale, chiar daca este Ilegal, caci oticum in cativa ani si deja de acum voi tot sclavi securisti sunteti la stapanii vostri si veti fi, dar nimeni din tara asta nu o sa mai dea 2 bani pe voi bai „Specialilor”, ati distrus Romania!

    La intrare in tara sa nu mai scrie Romania Welcome sa scrie Securistan(sri et co) Welcome!

  26. @ Deci, a apărut și problema ”azilelor de lux”, când ”specialii” au realizat că o să facă caca pe ei, singuri, ?

  27. Pa pa Romania! Am ajuns sa fim o colonie. Am ajuns cosul de gunoi al Uniuni Europene. Ni se impun tot felul de reguli, pe care nici macar Uniunea Europeana nu le respecta. Am ajuns sa inchidem tot, in loc sa modernizam sau sa inlocuim. NU CREDETI CA UNIUNEA EUROPEANA CAM VREA SA PUNA MANA PE PANTUL ROMANIEI? ROMANIA IN URMATORII 30-40 DE ANI, NU VA MAI EXISTA CA STAT. SUVERANITATEA NE-AM VANDUTO EUROPEI. POPORUL SUFERA CAND STATUL SE DISTREAZA CA VAND SI DISTRUG TOTUL LA COMANDA UNIUNI EUROPENE.

  28. Hoții sunt conducătorii noștrii de la revoluție și până acum. De ce mesajul anterior nu a apărut. Este prea dur și direct.

  29. Printre altele în mesajul anterior făceam referire la Vlad Țepeș și la lovitura de stat dată de gașca lui Iliescu și la necesitatea unei revoluții democratice.

    • SRI et compani nu doarme, vor pune ei stampila pe cine il aleg ei, ca-i santajabil si obedient ! Sic !

  30. Români haideți să mergem toți la vot și să nu mai punem nici unii ștampila pe partidele care au condus până acum țara ( PSD, UDMR și PNL) .

  31. În mesajul care nu a apărut vă spuneam că am lucrat mulți ani la CFR și știu corupția din sistem și promovarea în funcții de conducere pe criterii politice, de prietenie și în multe cazuri din ce se aude dând bani.

  32. De unde știe UE ca are CFR Marfa datorie la statul Roman. Au ajuns ei sa facă ordine, în aceasta Tara. Sa ieșim din UE și asa ne vrea Raul.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger