Cauta

Batjocură maximă. Ucrainenii trec nestingheriți, românii sunt forțați să plătească taxe

Batjocură maximă. Ucrainenii trec nestingheriți, românii sunt forțați să plătească taxe - Ziarul National

Am ajuns bătaia de joc a Europei. Abuzuri și din partea bulgarilor

Din prieteni cu interese comune, cel puțin în ce privește aderarea la spațiul Schengen, bulgarii s-au transformat în dușmanii românilor. Transportatorii din țara noastră se plâng că la Ruse sunt băgați forțat într-o parcare privată și obligați să achite 25 de euro, în timp ce șoferii ucraineni, precum și cei bulgari trec nestingheriți. Autoritățile române au fost informate de această bătaie de joc, însă nimeni nu s-a sinchisit.

După abuzurile de la vama cu Ungaria, unde vameșii din țara vecină prelungesc, în mod deliberat, timpii de așteptare pentru camioanele românești, transportatorii noștri sunt supuși acum unei alte bătăi de joc, de data aceasta în Bulgaria. Primăria Ruse, în parteneriat cu o firmă privată, a construit o parcare în vama Ruse, unde transportatorii români sunt obligați să intre și să achite un tarif de 25 de euro. Acolo sunt lăsați să aștepte și peste 24 de ore, pentru că prioritate au ucrainenii și bulgarii, care, evident, nu trebuie să plătească taxa și nici nu sunt obligați să intre în parcare.

Dacă însă vreun șofer bulgar vrea să intre în parcare, tariful este de aproape patru ori mai mic. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a sesizat atât autoritățile române, cât și pe cele bulgare, trimițând plângeri și la Comisia Europeană, în care au semnalat abuzurile care se comit, însă nimeni nu s-a sinchist până acum. ”Nu avem niciun control asupra a ce se întâmplă la Ruse. Unii nu intră deloc în parcare, alții intră și stau o jumătate de oră, iar ai noștri s-au plâns că au stat și 26 de ore, în timp ce bulgarii și ucrainenii trec vama direct”, ne-a declarat Radu Dinescu, director executiv al UNTRR. Acesta arată că, în timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare și crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor și a camioanelor înmatriculate în România și Bulgaria, în mod paradoxal, autoritățile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, unde românii sunt obligați să staționeze.

Fără tichet nu iese nimeni

Dovadă că totul este făcut în colaborare este faptul că transportatorii români nu sunt lăsați să treacă vama până nu arată tichetul care atestă plata parcării. Autoritățile bulgare susțin însă că intrarea în parcare nu este obligatorie, deși șoferii noștri au semnalat acest lucru în repetate rânduri.

”Pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligați să își parcheze camioanele numai în spațiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii și excesive pentru camioanele românești față de cele bulgare. La intrarea în parcare, fiecare camion primește un pager care vibrează și sună pentru a notifica șoferul cu 10  minute înainte să îi vină rândul la trecerea frontierei. La ieșirea din parcare, șoferii români trebuie să plătească un tarif discriminatoriu de 25 Euro față de șoferii bulgarii, care plătesc un tarif de 3-4 ori mai mic, de numai 15 Leva, aproximativ 7 Euro.  Menționăm că tarifele pentru parcare nu sunt corelate cu timpul petrecut in parcare sau cu serviciile primite. Transportatorii români reclamă că la Ruse transportatorii bulgari și ucraineni trec cu prioritate, uneori și fără să intre în această parcare, iar dacă intră ultimii, ies primii înaintea celor care așteaptă și peste 24h”, se precizează într-un comunicat al UNTRR.

Se încalcă regulamentele europene

Potrivit transportatorilor români, această abordare coordonată a autorităților din Bulgaria încalcă principiile și regulamentele UE care interzic taxarea diferențiată și discriminatorie a transportatorilor în funcție de naţionalitate. Totodată, Regulamentul european nr. 1100/2008 prevede eliminarea controalelor la frontierele statelor membre în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, conform legislației europene, controalele privind greutățile și dimensiunile camioanelor nu se efectuează ca și controale la frontieră, ci numai în cadrul procedurilor obișnuite de control aplicate în mod nediscriminatoriu pe întreg teritoriul unui stat membru, iar vehiculele pot fi supuse, în ceea ce privește standardele comune privind greutatea, unor controale prin sondaj și, în ceea ce privește standardele comune privind dimensiunile, exclusiv unor controale în caz de suspiciune privind neconformitatea cu dispozițiile acestuia.

Ultimele stiri

  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Viagra, soluția neașteptată pentru bradul de Crăciun: metoda care face pomul să rămână verde mai mult timp
  • Mesele de sărbători fără excese: cum să te bucuri de preparate tradiționale fără disconfort
  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Exit mobile version