AcasăEconomieBatjocură maximă. Ucrainenii trec nestingheriți, românii sunt forțați să plătească taxe

Batjocură maximă. Ucrainenii trec nestingheriți, românii sunt forțați să plătească taxe

Am ajuns bătaia de joc a Europei. Abuzuri și din partea bulgarilor

Din prieteni cu interese comune, cel puțin în ce privește aderarea la spațiul Schengen, bulgarii s-au transformat în dușmanii românilor. Transportatorii din țara noastră se plâng că la Ruse sunt băgați forțat într-o parcare privată și obligați să achite 25 de euro, în timp ce șoferii ucraineni, precum și cei bulgari trec nestingheriți. Autoritățile române au fost informate de această bătaie de joc, însă nimeni nu s-a sinchisit.

După abuzurile de la vama cu Ungaria, unde vameșii din țara vecină prelungesc, în mod deliberat, timpii de așteptare pentru camioanele românești, transportatorii noștri sunt supuși acum unei alte bătăi de joc, de data aceasta în Bulgaria. Primăria Ruse, în parteneriat cu o firmă privată, a construit o parcare în vama Ruse, unde transportatorii români sunt obligați să intre și să achite un tarif de 25 de euro. Acolo sunt lăsați să aștepte și peste 24 de ore, pentru că prioritate au ucrainenii și bulgarii, care, evident, nu trebuie să plătească taxa și nici nu sunt obligați să intre în parcare.

Dacă însă vreun șofer bulgar vrea să intre în parcare, tariful este de aproape patru ori mai mic. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a sesizat atât autoritățile române, cât și pe cele bulgare, trimițând plângeri și la Comisia Europeană, în care au semnalat abuzurile care se comit, însă nimeni nu s-a sinchist până acum. ”Nu avem niciun control asupra a ce se întâmplă la Ruse. Unii nu intră deloc în parcare, alții intră și stau o jumătate de oră, iar ai noștri s-au plâns că au stat și 26 de ore, în timp ce bulgarii și ucrainenii trec vama direct”, ne-a declarat Radu Dinescu, director executiv al UNTRR. Acesta arată că, în timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare și crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor și a camioanelor înmatriculate în România și Bulgaria, în mod paradoxal, autoritățile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, unde românii sunt obligați să staționeze.

Fără tichet nu iese nimeni

Dovadă că totul este făcut în colaborare este faptul că transportatorii români nu sunt lăsați să treacă vama până nu arată tichetul care atestă plata parcării. Autoritățile bulgare susțin însă că intrarea în parcare nu este obligatorie, deși șoferii noștri au semnalat acest lucru în repetate rânduri.

”Pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligați să își parcheze camioanele numai în spațiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii și excesive pentru camioanele românești față de cele bulgare. La intrarea în parcare, fiecare camion primește un pager care vibrează și sună pentru a notifica șoferul cu 10  minute înainte să îi vină rândul la trecerea frontierei. La ieșirea din parcare, șoferii români trebuie să plătească un tarif discriminatoriu de 25 Euro față de șoferii bulgarii, care plătesc un tarif de 3-4 ori mai mic, de numai 15 Leva, aproximativ 7 Euro.  Menționăm că tarifele pentru parcare nu sunt corelate cu timpul petrecut in parcare sau cu serviciile primite. Transportatorii români reclamă că la Ruse transportatorii bulgari și ucraineni trec cu prioritate, uneori și fără să intre în această parcare, iar dacă intră ultimii, ies primii înaintea celor care așteaptă și peste 24h”, se precizează într-un comunicat al UNTRR.

Se încalcă regulamentele europene

Potrivit transportatorilor români, această abordare coordonată a autorităților din Bulgaria încalcă principiile și regulamentele UE care interzic taxarea diferențiată și discriminatorie a transportatorilor în funcție de naţionalitate. Totodată, Regulamentul european nr. 1100/2008 prevede eliminarea controalelor la frontierele statelor membre în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, conform legislației europene, controalele privind greutățile și dimensiunile camioanelor nu se efectuează ca și controale la frontieră, ci numai în cadrul procedurilor obișnuite de control aplicate în mod nediscriminatoriu pe întreg teritoriul unui stat membru, iar vehiculele pot fi supuse, în ceea ce privește standardele comune privind greutatea, unor controale prin sondaj și, în ceea ce privește standardele comune privind dimensiunile, exclusiv unor controale în caz de suspiciune privind neconformitatea cu dispozițiile acestuia.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
16.423 afisari

48 COMENTARII

  1. COMPORTAMENT CORECT PENTRU O COLONIE DE MANA A TREIA CUM ESTE ROMANICA SI PENTRU OPORTUNISTII ORDINARI DE TRANSPORTATORI ROMANI…SPER CA BULGAROII SA LE DE-A SI UN BUCAL TRANSPORTATORILOR ROMANI …SA VEDETI CE ESTE PE A4 CONSTANTA-OVIDIU-TULCEA-PORTUL CONSTANTA…DINSPRE MOLDOVA.TOATE TIRURILE ROMANESTI CARA DOAR CEREALE NAZISTO-UKROPE…LA EXPORT…

  2. Nu a fost zelrnschi la bulgari adica un rachet la un mafiot si ne au bagat cutitul in spate datotita acestor slugi de autoritati care le avem? Cum ajung ba ucra astia pana la bulgari netaxati,cum iau ba ungurii apa de baut din domes gratis si isi bat joc de noi??? Datorita clasei politice nevertebrata!!

  3. Retardati imbibati cu alcool, vomita frustrari si se plang ca niste babe obosite de viata…

  4. Vă meritați soarta fiindcă votați de 33 de ani cu aceleași vagaboande politice psdpnludmr. Aia ați votat, aia aveți!

  5. Nu Klaus și șleahta de bagabonți ordinari de la putere e de vină pentru ce a ajuns România acum, (țara nimănui) ; ci pulifricii care i au ales, de teapa celor care vomită în comentariile de mai sus, pro puterea politică actuală din România. Adică acel gen de sclavi ordinari, cu sau fără cravată, intelectuali sau cu patru clase, care au vocație de sugători la stăpâni, de când i a fătat mamele lor pe lumea asta. Noroc că singura lor putere e doar să vomite prin comentarii, abjecțiile lor de frustrați, datorită complexelor lor de inferioritate. Mai sunt câteva luni și toate aceste lepre globaliste vor fi măturate cu tot cu stăpânii lor, la pachet. E o vorbă la români care spune că de aceste specimene îndobitocite de știrile TV globaliste, nu merită să ți ștergi nici măcar piciorul de căcat….

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger