Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » Utile » Industria auto din Romania, a patra ca marime din Europa centrala si de est – Investitorii straini sunt intrigati

Industria auto din Romania, a patra ca marime din Europa centrala si de est – Investitorii straini sunt intrigati

Autor:

In ultimii ani industria auto a cunoscut o dezvoltare fara precedent in Romania, ca urmare a cresterii numarului de investitori, corporatii si privati, care au gasit aici un mediu propice unei dezvoltari in acest sector. In realitate, Romania este cel de al patrulea constructor din CEE (Europa Centrala si de Est) si se preconizeaza o crestre cu o rata fenomenala in urmatorii ani. Investitorii straini sunt intrigati de multitudinea de oportunitati pe care o gasesc la aceasta natiune est-europeana, care abia acum se face remarcata pe plan international in sectorul auto si care isi propune o crestere de cateva ori mai mare, decat al celorlalte tari cu un potential asemanator din regiune.

 

Industria auto din Romania Industria auto din Romania, a patra ca marime din Europa centrala si de est – Investitorii straini sunt intrigati

Ford conduce si merge mai departe

Daca toate lucrurile se vor desfasura potrivit planului, constructorul american Ford, va creea numeroase locuri de munca in industria auto si se asteapta la un sprijin guvernamental pentru crearea acestora. Pentru fiecare ucenic Ford va beneficia de un ajutor de 250 de euro, iar pentru fiecare intern, de 300 de euro. In plus, Ministerul Economiei este in curs de a obtine finantari europene, cu intentia de a atrage si alti investitori in Romania, pentru a deschide fabrici, ceea ce va avea un impact imens asupra economiei romanesti.

Totusi, aceasta este inca in stadiul de proiect, iar Ford va utiliza propriile fonduri pana in anul 2019. Potrivit unui acord cu Guvernul roman, Ford trebuie sa investeasca minim 130 de milioane de euro, din acestia, 100 de milioane de euro find utilizati pentru productia unui nou model de autoturism la Craiova. Daca toate lucrurile se vor desfasura potrivit planului, aceasta investitie va genera o crestere economica peste asteptari.

Cea mai mare crestere economica din regiune

Aceasta nu va aduce o crestere economica  doar in Romania, ci in intreaga Uniune Europeana. Va fi interesant de urmarit evolutia euro in raport cu celelalte valute pe bursa Forex, odata cu cresterea economica din Romania si ulterior a celorlalte economii din tarile din regiune. Daca Uniunea Europeana va putea atrage investitori in orase precum Craiova, atunci exista speranta ca si celelalte tari mai mici din UE, pot beneficia de aceasta oportunitate.

Stadiul actual al industiriei auto in prezent

In prezent, potrivit unor rapoarte, industria auto este sectorul cu cea mai mare crestere din Romania, cu o rata anuala de 10% pana la 18%, din ultimii cinci ani. Este sectorul care inregistreaza cea mai rapida crestere, nu doar din Romania, ci din oricare alta tara din Uniunea Europeana in prezent. Ford nu este singura companie care a investit major in Romania, Renault a investit peste 1.5 miliarde de euro in Dacia, pentru a ajunge la o productie de 350.000 de automobile anual.

Chiar si in aceste conditii, este normal ca Romania sa continue sa-si doreasca sa ramana interesanta pentru investitorii straini, pentru ca acestia sa investeasca in continuare in sectorul auto romaneasc, pentru a mentine aceasta rata de crestere. Aceasta dezvoltare presupune nu doar constructia de automobile, ci si producerea si exportul de componente pentru sectorul auto. In urmatorii cinci ani, Romania spera sa urce de pe pozitia a patra si sa devina cel mai important actor din sectorul auto din regiune, dar pentru ca aceasta sa devina realitate, este necesar ca sa-si pastreze acelasi interes pentru investitori. Cu o asemenea rata de dezvoltare tehnologica, Romania doreste sa investeasca masiv in calificarea fortei de munca, care sa fie in masura sa faca fata unui interes in crestere in vehiculele autonome, cu accent pe sustenabilitate si eficienta maxima. Cu un capital strain suficient investit in industria auto din Romania, nu exista nicio indoiala ca Romania va devein o forta de temut, in urmatorii ani.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 20-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!