Bine, e limpede ca autostrada nu va ajunge in varf (8,848 m). Nici macar la tabara de baza (5.380 m), ci doar in Lukla (2.860 m), localitate considerata poarta de acces catre Everest.
Cert e ca Nepalul vizeaza construirea primului drum capabil sa lege satul Jiri de orasul Lukla, iar dupa darea in folosinta a soselei de 100 de kilometri, clasicul traseu, de patru zile, urmat de alpinistii porniti sa cucereasca Everestul, va deveni istorie. In prezent, pentru evitarea chinuitoarei rute Jiri – Lukla, care se parcurge pe jos, temerarii aleg sa ia avionul din Kathmandu catre Lukla, dar zborul devine de multe ori extrem de periculos din pricina vremii. In plus, taxele pentru transportul echipamentului pe calea aerului sunt mari. In fiecare an, alpinistii se plang ca avioanele nu pot ateriza pe micul aeroportul din Lukla, din cauza conditiilor meteo vitrege. Asta inseamna ca multi dintre ei sunt obligati sa se intoarca la Kathmandu, cu elicopterul, asta insemnand inca 500 dolari de caciula. In aceste conditii, construirea unui drum pana la baza Everestului reprezinta o veste incredibila pentru alpinisti. Ramane de vazut cand vor demara lucrarile, cine va face autostrada, cat va costa kilometrul si cat va fi parandaratul.