AcasăSPORTTVR a luat 2,2 milioane de euro din publicitate pe durata C.M....

TVR a luat 2,2 milioane de euro din publicitate pe durata C.M. din Brazilia

Fotbalul este garantul bunastarii financiare a TVR

Pentru televiziunea publica, sportul este bun doar sa genereze venituri, fie ele din publicitate ori alte surse. Este cazul si competitiilor majore fotbalistice, pe care conducerea TVR le trateaza cu total amatorism.

Fotbalul este garantul bunastarii financiare a TVR

Potrivit raportului de activitate pe 2014, dat publicitatii abia ieri, TVR a avut venituri din publicitate, sponsorizari si proiecte speciale in valoare de 30,6 milioane lei. Din aceasta suma, aproape o treime (9 milioane de lei, cca. 2,2 milioane euro) reprezinta banii incasati din reclame difuzate pe durata Cupei Mondiale de fotbal, competitie gazduita in perioada iunie-iulie de Brazilia. Gratie turneului sud-american, TVR a avut publicitate cu 36% mai mult decat in 2013 (22,55 milioane lei), numai in lunile iunie si iulie inregistrandu-se un plus de 262%, respectiv 326%.
Raportul este facut public intr-o perioada in care postul public de televiziune risca sa rateze transmiterea Campionatului European de anul viitor. TVR n-a participat la licitatia pentru drepturile tv, care in Romania a fost adjudecata de Telekom (Dolce Sport va transmite in exclusivitate partidele de la turneul din Franta). Mai mult, din cauza datoriilor neonorate catre EBU (European Broadcasting Union – Uniunea Europeana de Radio si Televiziune), TVR poate ramane si fara meciurile din deplasare pe care echipa nationala le mai are de disputat in actualele preliminarii. Per-ansamblu, situatia financiara a TVR este aproape de stadiul falimentului: datoriile depasesc 700 de milioane de lei, iar la acest bilant se mai adauga o pierdere de 81,5 milioane din penalitatile si taxele neincasate in trecut.

author avatar
Laurentiu Teodorescu
79 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger