AcasăRecomandariSarapova, un brand de 200 milioane de dolari, falimentat in 24 de...

Sarapova, un brand de 200 milioane de dolari, falimentat in 24 de ore

Maria Sarapova este mai mult decat un nume de referinta in istoria tenisului. Insa, de ieri, acesta devine doar un alt brand sacrificat pe altarul profitului.

Sume imense investite in sport se reintorc la sponsori. Zeci, poate chiar sute de milioane de dolari nu mai iau drumul fotbalului ori al tenisului, ci fac cale intoarsa catre companiile care aleg sa rupa unilateral un contract de publicitate. A fost de ajuns pentru ca agentii FBI sa bata la birourile FIFA si giganti precum Sony, Emirates, Castrol, Johnson and Johnson sau Continental au stopat finantarea.
Ultimul nume intrat in aceasta morisca este al rusoaicei Maria Sarapova. Un brand evaluat la 200 de milioane de dolari a fost falimentat in mai putin de 24 de ore. Luni, presa din toata lumea astepta anuntul de retragere al „Mashei”, dar spre seara alta a fost bomba detonata: Sarapova s-a dopat! Pana a doua zi la pranz, Nike, Porsche si Tag Heuer aveau banii la adapost si cruci puse contractelor de imagine cu jucatoarea nascuta in Rusia, dar crescuta, formata si educata in Statele Unite ale Americii. Nu s-a asteptat reactia WADA (Agentia Mondiala Antidoping), nici vorba sa se mai piarda timpul dupa decizia WTA (probabil ca va fi o suspendare drastica).

Nike a rupt contractul la cateva minute dupa anunt

Cei mai grabiti au fost americanii de la Nike. Compania producatoare de echipament sportiv a indicat la doar cateva minute dupa conferinta Sarapovei ca a intrerupt legaturile cu rivala Serenei Williams: „Suntem intristati si surprinsi de informatia referitoare la Maria Sarapova. Am decis sa suspendam relatia noastra cu ea pe durata anchetei si vom continua sa urmarim situatia indeaproape”.
Imediat au urmat decizii similare de la Tag Heuer si Porsche. Astfel, cat ai zice „slais”, brand-ul Sarapova a fost taiat in bucatele si trimis spre faliment.

„Frumusetea vinde si mie imi convine asta”

Maria Sarapova nu si-a anuntat retragerea din tenis, dar scandalul acesta de dopaj i-a umbrit imaginea, una care pana acum era perfecta. Sau aproape perfecta, depinde de care parte a fileului te afli.
Conform „Forbes”, rusoaica a fost si in 2015 sportiva cea mai bine platita din lume (pe primul loc pentru al 11-lea an consecutiv!), cand a avut castiguri ce s-au apropiat de 30 de milioane de dolari. „Frumusetea vinde, iar eu stiu asta. Oamenii ma vor in special pentru ca arat bine, iar acest lucru imi convine”, afirma cu detasare rusoaica.

10 ani a luat meldonium si totul a fost ok

Pentru a intelege mai bine ce se intampla trebuie sa subliniat ca medicamentul incriminat in cazul Sarapovei este meldonium. O pastila pe care rusoaica o ia in mod frecvent din 2006 incoace, iar pana acum n-au mai fost probleme, toate controalele antidoping efectuate in ultimii ani avand rezultate negative. „Regulamentul Agentiei Mondiale Antidoping s-a schimbat la 1 ianuarie 2016, cand acest medicament a devenit produs interzis. Am primit un email pe 22 decembrie, in care am fost anuntata de catre WADA de aceasta modificare, dar nu am dat click pe link. Nu m-am interesat despre ce e vorba in acel mail, a fost o mare eroare din partea mea, o greseala enorma. Mi-am dezamagit suporterii si am dezamagit sportul, stiu ca m-am expus unor consecinte, dar imi asum vina”, a declarat rusoaica in conferinta de presa tinuta la Los Angeles.

author avatar
Laurentiu Teodorescu
980 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger