AcasăSPORTMeciul de 500.000 de euro pentru PRO TV

Meciul de 500.000 de euro pentru PRO TV

PRO TV a platit doua milioane de euro pentru optiunea free to air de la Euro 2016, iar un sfert din suma si-a recuperat-o numai cu primul meci, Franta – Romania. Marketing, strategie si teapa luata de Telekom, all in one.

„Toata Romania vede Romania”. Un slogan obsesiv repetat de PRO TV cu mult inainte de startul Euro 2016, dar o strategie care s-a dovedit a fi castigatoare. Televiziunea din Pache Protopopescu n-a cumparat decat jumatate din partide, insa fix pe cele dorite/ cerute de spectatori. Exact, jocurile Romaniei, plus „meciul de 10”, cel mai important al zilei. Toate astea au costat doua milioane de euro. Parea un pret prea mare platit, dar se dovedeste a fi un mizilic in comparatie cu veniturile generate de competitia din Franta.

Audientele Euro 2016 au fost mai mari decat la orice alt turneu din istorie. Iar pe Romania, cifrele stau asa: 4,7 milioane de telespectatori la meciul de deschidere, felia PRO TV-ului fiind de 4,5 milioane! Cu o cota de piata de 71% pe publicul 18-49 de ani (paginademedia.ro scrie ca este un record absolut), PRO TV a dat lovitura. Desigur, financiara! „Tolo.ro” scrie ca au ridicat pretul publicitatii la 1200 de euro pe punctul de rating, vanzand o reclama de 30 de secunde chiar si cu 27.000 de euro! Doar din publicitatea difuzata in pauza intalnirii Franta – Romania (aproape 15 minute de reclame, intre 22.45 si 23.00), PRO TV a scos in jur de 500.000 de euro, un sfert din suma investita in drepturile tv!

Telekom ramane cu exclusivitatea intregului turneu, dar si cu o mare gaura in buget. Euro 2016 nu va aduce falimentul Dolce Sport (audienta de nici macar 200.000 de telespectatori la Franta – Romania!), dar cu siguranta va cantari decisiv in balanta financiara pe minu de las finalul anului.

author avatar
Laurentiu Teodorescu
634 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger