Cluburile mari reusesc sa-si rotunjeasca veniturile prin comercializarea tricourilor cu numele jucatorilor, mari performante la acest capitol inregistrand Manchester United si Real Madrid, care au vandut,in 2012 , produse in valoare totala de 140 milioane euro.
In Romania, comercializarea produselor cu insemnele cluburilor reprezinta o chestiune inca tabu. Steaua, Dinamo, Rapid sau CFR Cluj nu exista pe aceasta piata, care pentru gigantii din Europa insemna venituri substantiale.
Ultimul exemplu este Galatasaray Istanbul, care negociaza in aceste zile transferul olandezului Wesley Sneijder de la Inter Milano. Turcii sunt gata sa achite jucatorului un salariu de 5,3 milioane euro, plus bonusuri de 25.000 de euro pentru fiecare meci jucat. Baskanii vor sa-si acopere cheltuielile salariale prin vanzarea de tricouri cu numele fotbalistului olandez, comandand deja 100.000, la pretul de 50 de euro bucata.
Metoda este folosita in toata lumea, cele mai tari la acest capitol fiind Manchester United si Real Madrid, cu cate 1,4 milioane tricouri vandute. Urmeaza FC Barcelona (1,1 milioane), Chelsea Londra (880.000), Bayern Munchen (840.000) si FC Liverpool (800.000), pretul unor tricouri cu Van Persie, Cristiano Ronaldo sau Messi fiind, in medie, de 100 de euro. In Turcia, Fenerbache conduce la capitolul merchandising, cu 250.000 de produse vandute. Jucatorul care a vandut cele mai multe tricouri la Istanbul este fostul atacant al lui Besiktas, Ricardo Quaresma, cu 120.000 de bluze inscriptionate cu numele sau.