Un studiu de piata efectuat recent arata ca, desi lefurile nu s-au majorat, pofta romanilor pentru cumpararea de smartphone-uri, electronice si electrocasnice a crescut mult. O explicatie o constituie relansarea creditarii, in special de catre institutiile financiare nebancare (IFN).
Rezultatele studiului GfK TEMAX Romania pentru trimestrul al doilea al anului 2014 consemneaza ca piata bunurilor de folosinta indelungata a atins valoarea de 420 de milioane de euro, in crestere notabila fata de aceeasi perioada a anului anterior. Analistii sunt de parere ca, desi veniturile populatiei nu s-au majorat, piata de profil a crescut in special datorita finantarilor venite din partea bancilor, dar cu precadere a IFN (ce ofera imprumuturi doar pe baza buletinului si a catorva acte).
Bataie pe smartphone si electrocasnice
Romanii au cheltuit cei mai multi bani pe telefoane mobile clasice si pe smartphone-uri, suma totala ridicandu-se in trimestrul al doilea la 128 de milioane de euro. Cresterea acestei piete a fost de 29% fata de perioada similara a anului trecut, fiind urmata de cea a electronicelor, cu un plus de 27%, consumatorii romani cumparand televizoare, console de joc si sisteme audio in valoare de peste 67 de milioane de euro. O crestere notabila, de 13%, respectiv 12,5% a consemnat si piata electrocasnicelor mici si mari, cumpararile de uscatoare de par, storcatoare de fructe, frigidere frost-free si masini de spalat, cumuland 110 milioane de euro.