Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, ieri, Master Planul pentru Transport, iar teoria zice ca o sa avem cateva sute de kilometri de autostrazi in plus. Sau o sa avem un esec rasunator in domeniu, crede inclusiv premierul Victor Ponta, daca nu exista garantii financiare pe zece ani, indiferent cine va fi la putere.
Ministrul Ioan Rus a prezentat planurile de infrastructura pentru perioada 2015-2016, cu tot felul de culori trasate pe diverse harti. In majoritatea cazurilor este vorba de proiecte ce s-ar putea desfasura pe o perioada lunga de timp, dar Rus sustine ca, in baza planselor frumos colorate, Romania ar putea avea peste 200 de kilometri de autostrazi in plus fata de cele actuale. De pe harta cu programul de autostrazi lipseste insa, in mod evident, „bucatica” dintre Ploiesti si Comarnic.
Pe de alta parte, Ponta i-a cerut lui Rus sa gaseasca finantare si sa semneze contractul pentru tronsonul Comarnic-Brasov pana in martie, altfel nu se va mai face nimic pe acel traseu in acest an.
Ruta ocolitoare = drum rapid
Rus are o rezolvare si in acest caz: o „cararuie” numita drum rapid, de fapt o ruta ocolitoare, cat timp (si daca) se va lucra la autostrada Comarnic-Brasov. „Exista deja un proiect, pentru un drum care sa plece mai jos de Comarnic, din Valea Doftanei, si sa ajunga la Brasov prin Sacele”, a spus Rus, mentionand ca ruta ocolitoare va avea doua benzi – ca si DN 1 si DN 1A Cheia-Brasov – si va putea prelua pana la 5.000 de masini pe zi. Proabil ca din sutele de kilometri de autostrazi anuntati de Rus vom avea doar aceasta „cararuie”, dar numai daca se apuca cineva de lucru.