AcasăOldCe faci când furnizorul de energie iti „prajeste” electrocasnicele?

Ce faci când furnizorul de energie iti „prajeste” electrocasnicele?

Furnizorul de electricitate la nivelul Capitalei se afla pe locul I in topul companiilor cel mai des reclamate de bucuresteni la Protectia Consumatorului. Printre motivele de nemultumire se numara si defectarea aparatelor electrocasnice in urma intreruperilor frecvente de curent.

Procedura de recuperare a banilor pentru aparatura defectata de fluctuatiile de tensiune este destul de anevoioasa si de durata, potrivit prevederilor legale in vigoare. Astfel, daca frigiderul, masina de spalat, plasma, combina muzicala sau cuptorul cu microunde nu mai functioneaza dupa intreruperi frecvente de curent, când alimentarea se reia la o tensiune prea mare, clientii Enel trebuie sa anunte compania in termen de maximum trei zile de la producerea socului de tensiune. “Potrivit legislatiei românesti (HG 1007/2004 – Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice) si a contractelor incheiate cu consumatorii casnici, furnizorul de energie electrica este obligat sa plateasca despagubiri consumatorului, in cazul deteriorarii unor receptoare electrice, in anumite conditii. Astfel, despagubirile se platesc titularului de contract daca, din vina dovedita a furnizorului, in instalatiile electrice au aparut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice in vigoare”, au transmis reprezentantii Enel România la solicitarea B365.ro. Conform sursei citate, in cel mult trei zile, abonatul trebuie sa anunte in scris furnizorul de curent ca electrocasnicele s-au stricat, Enel având obligatia sa verifice daca sesizarea bucuresteanului este sau nu intemeiata. In cazul in care reclamatia se confirma, clientul poate duce aparatura la reparat sau dupa caz sa solicite contravaloarea bunului din partea companiei de electricitate.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
65 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger