Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » Old » Vezi cât e de rea sarea in bucate

Vezi cât e de rea sarea in bucate

Autor:

Sodiul este un mineral esential pentru functionarea corecta a corpului uman. In ultimele decenii, insa, cantitatea de sodiu ingerata a crescut si asta in mare parte din cauza alimentelor procesate si a celor de la restaurante.

 

Timp de milioane de ani, oamenii nu au adaugat sare in ceea ce mâncau, consumând doar cantitatile de sodiu gasite in mod natural in alimente, care ajungeau, cumulat, la aproximativ 1.000 de miligrame de sodiu pe zi. Numai ca, astazi, multe persoane consuma cantitati mult mai mari zilnic, ceea ce nu este deloc sanatos. Cea mai frecventa problema de sanatate legata de excesul de sare este cresterea tensiunii arteriale. Iar o tensiune arteriala ridicata are ca urmare 62% din accidentele vasculare cerebrale si 49% din cazurile de boli coronariene.

Iata ce afectiuni mai poate determina sau agrava sarea consumata in cantitati peste limitele recomandate:

1. Boli cardiovasculare
In 1990 s-a descoperit ca legatura dintre aportul de sare si rata mortalitatii determinata de accidentele vasculare cerebrale este mai puternica decât legatura dintre tensiunea arteriala si rata mortalitatii determinata de accidentele vasculare cerebrale, ceea ce sugereaza faptul ca sarea poate avea efecte negative asupra sistemului cardiovascular care nu sunt legate de tensiunea arteriala.

2. Boli de rinichi
Hipertensiunea in sine este un factor de risc in ceea ce priveste afectiunile renale, insa o alimentatie bogata in sodiu are si alte efecte daunatoare asupra rinichilor. Spre exemplu, un aport mare de sare duce la producerea radicalilor de oxigen, care afecteaza tesuturile rinichilor. La persoanele care deja au afectiuni renale, cantitatile mari de sodiu ingerate pot duce la fibroza tesuturilor renale.

3. Osteoporoza
Excesul de sodiu determina pierderi de calciu care duc la scaderea densitatii oaselor. Chiar si daca ai o alimentatie bogata in calciu, un aport ridicat de sodiu duce la pierdere de calciu la nivelul oaselor. Si, desi femeile aflate la postmenopauza sunt mai vulnerabile in ceea ce priveste scaderea nivelului de calciu din organism, si femeile tinere sunt expuse unui risc de a face osteoporoza mai târziu, daca manânca prea sarat.

4. Ulcer si cancer gastric
Sarea este principalul factor legat de cancerul stomacal, conform mai multor statistici din 24 de tari. O alimentatie bogata in sare creste si riscul dezvoltarii bacteriei Helicobacter pylori in stomac – care provoaca ulcer si care este de asemenea un factor de risc pentru cancerul gastric.

5. Astm
La pacientii care au astm, o alimentatie cu mult sodiu poate amplifica severitatea simptomelor. Pentru a sta cât mai departe de aceste probleme, chiar si daca acum esti sanatos, este indicat sa limitezi cantitatea de sare consumata zilnic (sa adaugi cât mai putina la mâncaruri sau chiar deloc).



Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 15-12-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!