AcasăNewsZuckerberg cere scuze in scandalul Cambridge Analytica

Zuckerberg cere scuze in scandalul Cambridge Analytica

Patronul Facebook isi pune cenusa virtuala in cap si se jura ca va apara datele personale ale utilizatorilor

Mark Zuckerberg a iesit din mutenie si a recunoscut ca Facebook a comis erori care au permis firmei Cambridge Analytica sa colecteze informatii personale ale zeci de milioane de utilizatori ai retelei social-media. Si? Se va schimba ceva?

Patronul Facebook isi pune cenusa virtuala in cap si se jura ca va apara datele personale ale utilizatorilor

Mai precis, sifonarea datelor a 50 de milioane de abonati Facebook, in 2014,  de catre ultra influentul cabinet londonez de marketing politic Cambridge Analytica care a lucrat cu echipa de campanie a lui Donald Trump. Evocand erori si cerandu-si scuze de la utilizatori, Zuckerberg a promis ca vor fi luate masuri pentru reducerea capacitatilor de acces la datele personale ale utilizatorilor Facebook. ”Declarandu-se ”dezolat” pentru ”abuz de incredere major”, Zuckerberg a indicat ca nu ar fi trebuit sa aiba incredere in Cambridge Analytica atunci cand firma londoneza a afirmat ca va distruge aceste date obtinute via un intermediar. Zuckerberg s-a declarat convins ca entitati erau pe cale sa se amestece in procese electorale via Facebook si a adaugat ca platforma social-media s-a angajat sa stopeze aceste ingerinte dar ca modelul economic al Facebook nu va evolua. Fondatorul Facebook a anuntat planuri de auditare a aplicatiilor suspecte, restrangerea accesului dezvoltatorilor la date si introducerea unui instrument pentru utilizatori, care sa le permita sa afle ce aplicatii au acces la datele lor si sa revoce cu usurinta permisiunile de acces. Dupa scandalul Cambridge Analytica, Facebook a pierdut in trei zile la capitalizarea la bursa 45 de miliarde de dolari, antrenand in jos si alte nume din sectorul social media ca Twitter si Snap. Suspendat, directorul Cambridge Analytica a afirmat intr-o inregistrare cu camera ascunsa ca firma sa a jucat un ”rol decisiv” in victoria lui Trump in campania prezidentiala americana din noiembrie 2016. De fapt, scandalul Cambridge Analytica este un caz unde consultanti de campanie folosesc metode (contestabile) in incercarea de a-si trimite mesajele cat mai eficient posibil alegatorilor cei mai receptivi. Adica este vorba de politica. Mai exact de alegerea presedintelui Statelor Unite. Daca datele colectate via Facebook ar fi fost utilizate pentru vanzarea de frigidere, nimeni nu mai sarea in sus.

author avatar
Tudor Borcea
121 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger