SUA se pregatesc sa lanseze un razboi de informatii in foarte popularele retele sociale rusesti Vkontacte (vk.com) si Odnoklassniki (ok.ru) dar si in segmentele rusesti ale Facebook si Twitter.
Potrivit cotidianului Izvestia, Consiliul american al guvernatorilor radiodifuziunii (BBG) va crea, in cursul acestui an, folosind platforma unui birou ceh al Radio Free Europe/Radio Liberty, un departament botezat DIGIM care va avea ca principala misiune ”contracararea dezinformarii din mass-media rusa cu ajutorul diverselor platforme sociale si mediatice”, informeaza Sputnik. BBG acuza Rusia ca a ”pus in actiune un mecanism de dezinformare omniprezent” avand ca scop ”semanarea discordiei promovand teorii complotiste ” si ”propagarea de minciuni”. In plus fata de retelele sociale, personalul noului department va utiliza serviciul de mesagerie instantanee WhatsApp pentru a atrage noi cititori. Printre principalele mijloace de combatere a influentei mediatice rusesti, BBG citeaza ”emisiuni originale si satira politica”. Un canal YouTube si site-ul Rus2Web vor fi create pentru a servi ca platforma ”jurnalistilor si realizatorilor” rusi a carei munca este, in prezent, ”blocata de catre Kremlin”.
Buget de 15, 6 milioane dolari
BBG prevede, in egala masura, sa-si largeasca cooperarea cu postul de televiziune rus RBK a carei audienta lunara este estimata la aproximativ 22,4 milioane de persoane, pe ansamblul teritoriului Rusiei. Anul viitor, BBG va debloca pana la 15,6 milioane de dolari pentru proiectele sale de lupta impotriva ”revansismului rusesc”. Cu titlu de comparatie, campania pe care o duc americanii vizand combaterea ideologiei Statului Islamic va beneficia doar de 6,1 milioane dolari.