AcasăNewsVine vara, bine-mi pare, iar surzim de la motoare

Vine vara, bine-mi pare, iar surzim de la motoare

De ce-si modifica romanii tobele finale de esapament ale motocicletelor, sa polueze fonic mai ceva ca un supersonic militar? Exista legi privind poluarea fonica dar RAR si Politia Rutiera par a fi surzit de-a binelea. Poate ia de coarne problema familia Firea-Pandele,  ca doua capete gandesc mai bine decat unul, cica.

Parcul moto din Bucuresti e alcatuit in majoritate de motociclete japoneze. Multe exploatate in zona rosie a turometrului, ori de cate ori se poate. Context: au pierdut, ei, japonezii, razboiul, dar au castigat altul: piata moto. In vreme ce Europa nu avea un raspuns pe doua roti la indemana oricui, domnii Soichiro Honda, Shozo Kawasaki, Michio Suzuki sau Torakusu Yamaha au devenit cei mai mari dealeri de andrenalina pe piata de profil din vest. Unic desant : patru producatori dintr-o singura tara , care, practic, ofereau acelasi lucru, au avut succes total, desi se mancau ca lupii intre ei (sau nu?) Reteta a fost simpla: o masina de F1 pe doua roti la tot omul.  Japonezele au castigat teren si in Romania. Insa piata moto de aici , desi in crestere, nu are un parc modern. Multe sunt niste apuse glorii pe roti, dar in care mai bate motorul. La caldura lui a tras si motociclistul roman, ca un pitigoi care se crede vulturul din Mandello, deseori un pitigoi iresponsabil  care zboara jos, nu cum  crede el. Cum da caldura, cum vuiesc strazile Capitalei, si asa cel mai poluat fonic oras din Europa. Sa se auda, nene, in trafic, sa-i auda si soferii, ca ei mereu sunt victimile ”conservelor”. Dealerii moto invoca faptul ca, la achizitie, motocicleta e ok, si chiar asa este. Dar cate sunt noi? Si oricum vor fi modificate. RAR e surd de-a binelea. Nu ar trebui sa specifice la omologare nivelul maxim admisibil de zgomot, atat la rulare cat si la stationare? Nu ar trebui sa aiba aparatura de depistat zgomotul aplicabila in cazul unui control in trafic? La fel  si politistii de la Rutiera, care stau ca niste babe de lemn cand trece pe langa ei gasca tobelor sparte. Cu mare viteza, trebuie subliniat. Are Politia Rutiera aparatura de detectare, in timp real, a zgomotului unui vehicul in trafic? Ce fel de norme de reglementare exista la ora actuala ? Ce spun Garda de Mediu, Primaria? Poate arunca un ochi fardat si doamna Firea-Pandele  pe Harta de Zgomot a Bucurestilor, in caz ca a auzit de asa ceva. Un lucru e limpede. Motivele invocate de unii motociclisti atunci cand adauga evacuari aftermarket nu stau in picioare. Nu decibelii te fac mai vizibil in trafic, nu reduc distanta de franare, ci doar deranjeaza. Sa dai peste cap turometru la semafor sau sa atingi suta in trei secunde si sa gonesti pe bulevarde ca pe autobahn, face parte tot din protectia fata de ticalosii de soferi, nu? Cum se face ca tocmai aceasta categorie de motociclisti  este implicata in grave si tragice accidente de circulatie? Cand motocicleta devine o sursa de spart timpane, e ca si cum te-ai duce la meci numai ca sa te bati cu jandarmii sau cu galeria adversa. Inainte sa le uram ”asfalt uscat”, le recomandam acestor manelisti ai ideii de motociclism  un cunoscut proverb pe care l-am modificat, la randul nostru: unde nu-i cap, e vai de casca.

author avatar
Tudor Borcea
187 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger