Seful Politiei Capitalei a fost schimbat ULTIMA ORA:
   Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Vin facut la 2200 de metri altitudine

Vin facut la 2200 de metri altitudine

Autor:

Gigantul francez de vinuri si spirtoase Moët Hennessy a plantat in China, in provincia Yunnan, pe inaltimile Tibetului, o vie destinata clientilor cu dare de mana: 300 de euro costa o sticla.

 

vin medalion Vin facut la 2200 de metri altitudine

Vinul se cheama ”Ao-Yun” , adica ”zbor deasupra norilor” in chineza

Intr-o tara deloc reputata pentru calitatea vinurilor, specialistii francezi au infiintat acest domeniu viticol la inaltime dupa patru ani de cautare a unei zone propice. In Yunnan (sud-vest) , temperatura medie anuala este similara cu cea din zona Bordeaux. Chiar daca se afla la o altitudine de 2200 de metri, zona are un climat sec si este ferita de musoni care pot aduce maladii viei. Acest teritoriu viticol de 28 de hectare este impartit in 300 de mici parcele, fiecare tratata diferit, deci o munca complicata. Fiecare hectar necesita in medie 3500 de ore de munca pe an, de patru ori mai mult ca alte vii din lume. In principal din cauza ca totul aici se face manual: din motive de calitate dar si din cauza faptului ca a recurge la utilaje la o asemenea altitudine si pe parcele mici ar fi putin practic. Vinul este rosu, un amestec de Cabernet Sauvignon si Cabernet Franc, si a fost botezat ”Ao Yun”, ce inseamna ”zbor deasupra norilor” in chineza. Productia este mica: 2000 de lazi cu 12 sticle pe an. Moët Hennessy a inchiriat terenurile pentru 30 de ani cultivatorilor care au o experienta de 10 ani. Autoritatile chineze au instigat populatia sa cultive vie dar lipsa de experienta a chinezilor a dus la recolte de slaba calitate. Sosirea unui gigant mondial in acest sector va schimba datele problemei si va permite vanzarea vinului din Yunnan la pret bun in Europa si chiar in SUA. Implicarea grupului francez a antrenat si investitii ale autoritatilor locale in drumuri, electricitate si locuinte. Odata cu cresterea clasei de mijloc, China a devenit una din tarile mari consumatoare de vin. Potrivit unui studiu publicat in acest an de Vinexpo/IWSR (International Wine and Spirit Research) China va deveni pana in 2021 a doua piata mondiala a vinului (aproximata la 23 de miliarde de dolari) , dupa SUA, trecand inaintea Frantei.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 10-12-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!