Dupa o saptamana in care cei mai cotati orologieri si-au prezentat creatiile la salonul mondial de profil din orasul elvetian Basel, cinci modele par sa fi fost preferatele presei de specialitate dar si a bogatilor clienti.
Evenimentul a gazduit mai putini expozanti si vizitatori ca anii precedenti, pe fondul perioadei dificile pe care o traverseaza industria orologiera elvetiana. Chiar si asa, cea de-a 100-a editie a Baselworld a produs noi vedete. Rolex, unul din rarii fabricanti elvetieni care nu este afectat de criza, a prezentat zece noutati. Printre ele, un cronograf Daytona, inspirat din cursele auto.
Dar modelul care a atras toate privirile a fost Yacht-Master 40, avand carcasa din aur roz si geamul inconjurat de o coroana de safire si diamante. In cu totul alt registru, Hublot a adus o piesa originala, un model de 200.000 de euro, MP-09 Tourbillon Bi-Axis. Are un cadran de 50 mm, un mecanism tourbillon cu doua axe, dupa cum ii spune si numele, si o transparenta ce-i permite proprietarului sa admire mecanismul complex.
Mai sobru, modelul Colt ”Skyracer”, prezentat de Breitling, imbina robustetea, lejeritatea si virilitatea. Dedicat amatorilor de activitati extreme, acest ceas (militar, de altfel) este si un campion al preciziei. Sub carcasa are un mecanism cu termocompresie, SuperQuartz, de zece ori mai precis ca un quartz obisnuit. Pentru cei care prefera clasicismul, Chopard a prezenta un LUC XPS 1860 Officer, ultra-plat. Si ultra-sic, au spus vizitatorii. Doar 100 de exemplare sunt disponibile. In fine, ceasurile conectate au fost prezente si ele.
Marci precum Samsung, Casio, Misfit, Fossil si Diesel si-au adus fiecare smartwatches-urile. In acest segment a atras atentia insa modelul Connect al fabricantului american Movado. Functioneaza cu Android Wear 2.0 si afiseaza un design minimalist si contemporan.