Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Valvis ii cere lui Maior sa ridice telefonul pentru el

Valvis ii cere lui Maior sa ridice telefonul pentru el

Autor:

Brandul miliardarului Jean Valvis, Aqua Carpatica, nu se simte prea bine pe piata din America. Consumatori exigenti si avand la indemana o oferta extrem de generoasa, americanii au zis mai intai „wow”, ca mai apoi sa exclame „bau” dupa ce au mai cercetat si ei si au vazut ca „cea mai pura apa din lume” nu e chiar atat de pura. Surse din cadrul Ministerului de Externe au declarat pentru „National” ca, in ultima vreme, omul de afaceri Jean Valvis bombardeaza pur si simplu misiunile diplomatice ale Romaniei de pe teritoriul SUA si nu numai  pentru a interveni pentru businessul elvetianului grec. Ce atasati, ce consilieri, ce ambasadori…direct agenti de vanzari!

 

1040487 10200858653502065 682284373 o Valvis ii cere lui Maior sa ridice telefonul pentru el

Nici nu s-a stins bine scandalul din România, că Aqua Carpatica se umple de bule şi în America

Jean Valvis a ajuns, in 2015, cu brandul de apa minerala Aqua Car­patica pe rafturile unor lanturi de magazine americane, in incercarea de a-si dezvolta businessul pe pietele externe.

Scandal in Romania, marketing in America

El a sustinut, atunci, ca a pozitionat Aqua Carpatica in Statele Unite ca un brand premium ca pret, care sa se bata cu Evian sau San Pellegrino. Daca brandul frantuzesc Evian costa 2,7 dolari sticla de 1,5 litri la raft, Aqua Carpatica are un pret de 2,99 dolari, afirma el. Tot potrivit propriilor spuse, Aqua Carpatica i-a lasat cu gura cascata pe americani, in conditiile in care in Romania inca nu se stinsesera scandalurile legate de calitatea apei (s-a ajuns la un momendat chiar la o decizie a Protectiei Consumatorilor de a scoate de pe raft renumitul brand, pe motivul ca indicatiile de pe eticheta sunt false). Amintim aici si o opinie mai mult decat intreptatita a lui Adrian Feru, directorul de cercetare-dezvoltare al Societatii Nationale a Apelor Minerale, care considera ca atributul de „cea mai pura apa din lume” nu e chiar corect, fiind doar „un artificiu de marketing al lui Valvis”. aqua q Valvis ii cere lui Maior sa ridice telefonul pentru el„O apa are 10 parametri fizico-chimici masurabili. Degeaba iesi pe zero la unul din acesti parametri daca la ceilalti nu. Unele ape minerale ies bine la ceva, altele la altceva, dar e hazardant sa spui ca tu detii cea mai pura apa din lume, cand nu exista un criteriu de clasificare obiectiv in acest sens, ci criteriul ti l-ai ales tu ca sa-ti serveasca propriile interese. Corect ar fi ca pe Aqua Carpatica sa scrie: «Apa cea mai pura din lume dupa criteriul poluarii cu nitrati»”. Intre timp, de acest lucru s-ar fi convins si americanii ca, deh, au si ei cercetatorii lor. Consecinta care l-ar fi determinat pe Valvis, potrivit surselor noastre, sa apeleze la ajutorul MAE si, implicit, al Ambasadei Romaniei in SUA. Numai ca expertul in marketing de origine greaca pare sa fi apasat prea tare pe acceleratie, confundand oficialii statului cu propriii angajati.

“Uneori, si ambasadorul trebuie sa ridice telefonul”

George Cristian Maior Valvis ii cere lui Maior sa ridice telefonul pentru el

Oficialii statului sunt confundaţi cu agenţii de vânzări

Contactat de “National”, Jean Valvis a negat faptul ca Aqua Carpatica ar intampina probleme in America, dar a admis faptul ca a apelat la institutiile statului roman, in special MAE, pentru penetrarea pietelor externe. “Este o strategie constanta a mea, cand penetrez o tara o fac in armonie cu institutiile statului. Asta e politica mea, si in China, si la Los Angeles, si la Chicago. Lucram mana in mana, sunt un ambasador economic. Nu e nimic gresit, e normal sa primim asistenta, depinde si cat de eficienta este”, ne-a explicat miliardarul. In privinta “ajutorului” primit, Valvis spune ca oficialii de la Chicago si Los Angeles sunt adevarati profesionisti, “ne-au deschis multe usi”. Concret, “cerem din cand in cand ajutor sa fim listati in diverse locuri. Adica un networking. Uitati, de genul <<Stii un supermarket la care putem avea acces?>>. Cam asta e. Ei o fac daca pot. Noi operatorii economici suntem mana in mana cu MAE”. Cam asa descrie miliardarul Jean Valvis relatia firmelor sale cu angajatii MAE. E adevarat, afaceristul a lasat sa se inteleaga ca nu e in totalitate multumit de promptitudinea misiunii dimplomatice romanesti in SUA: ”retineti ce va spun. Uneori, trebuie si ambasadorul, el personal, sa ridice telefonul”. Sa nu fi tresarit ambasadorul George Maior la cerintele lui Valvis? Acum, e posibil si ca angajatii ambasadelor sa nu fie cei mai buni agenti de vanzari, ca doar menirea lor e alta, nu-i asa?

Americanii nu stiu diferenta

Intrebat care sunt totusi problemele cu care se confrunta, in context aducandu-i-se la cunostinta faptul ca sursele noastre fac referire la calitatea apei, Jean Valvis a preferat sa fie evaziv: “Sunt probleme tipice exportului. Lupta la raft. Dar vanzarile merg satisfacator”. Reporterii insistand pe tema, Valvis a incercat sa se eschiveze, aducand in discutie faptul ca americanii nu stiu sa faca diferenta in privinta apelor minerale. “Exista o uriasa diferenta intre Europa si America la capitolul apa minerala. Cea mai mare problema este ca americanii nu stiu sa faca diferenta intre apele de izvor, apele arteziene si apele procesate. Vorbim de America unde mare parte din produsele de consum sunt procesate”,  ne-a explicat expertul in marketing Jean Valvis care face afaceri in tara marketingului. Cum ar veni, nu stiu americanii ce e bun si pur pe lumea asta. Pe de alta parte, Jean Valvis s-a aratat extrem de deranjat cand a fost intrebat de solutionarea scandalurilor din Romania pe tema “celei mai pure ape din lume”: “aici vorbiti in numele concurentei? S-a rezolvat totul in Romania. Avem voie sa revenim cu spotul interzis de CNA. Avem la mana decizia Curtii Supreme de Justitie”.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 26-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!