AcasăNewsTunurile de sub pamant ies la lumina

Tunurile de sub pamant ies la lumina

Oare va reusi noul ministru la Transporturilor sa descalceasca firele care duc la bosii ce se imbogatesc din banii de la metrou?

Pentru cine trebuie, metroul bucurestean este o vesnica mina de aur. Metroul inghite gramezi de bani, nu se termina niciodata, lucrarile se lungesc cu anii, iar ce e dat in folosinta trebuie mereu intretinut, caci altfel devin bazine de inot pentru sobolani. Pe scurt, e o afacere fara de sfarsit. Acum, s-a prins si OLAF ca din subteranele Capitalei se ciordeste regeste.

Oare va reusi noul ministru la Transporturilor sa descalceasca firele care duc la bosii ce se imbogatesc din banii de la metrou

Ce sa-o mai lungim, afacerile cu statul, in Romania, sunt pomana curata. Si s-au prins si strainii de asta.

Tronsonul banilor

Astfel, inspectorii Oficiului European de Lupta Anti–Frauda, zis OLAF, au cerut de la Metrorex documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor- Raul Doamnei. Culmea, tot Metrorex spune ca la acest proiect de investitii a facut obiectul verificarilor Autoritatii de Management POS-T si ale Autoritatii de Audit, dar n-au gasit nimic in neregula. Vom vedea daca OLAF este de acord cu aceasta afirmatie

Cifre

Sectiunea Raul Domnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei, este compusa din 10 statii de metrou si un depou. Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investitia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structural nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – Transport 2007- 2013 si Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Abonati la banii statului

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consortiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania) pentru a realiza acest tronson. De altfel, Astaldi (Italia) sau FCC (Spania) sunt printre companiile preferate la luat lucrari platite din banul public. Cel putin italienii de la Astaldi sunt campioni. Astaldi a fost implicata si in proiectele Pasajul Basarab, Stadionul National, Piata Sudului, metroul din Drumul Taberei, mai multe segmente la CFR, dar si santiere pe diverse DN-uri. In septembrie 2014, asocierea Astaldi – UTI semna cu Primaria Capitalei contractul de 22 milioane de euro pentru modernizarea patinoarului Flamaropol. Ca idee, in ianuarie 2008, Hidroconstructia cerea falimentul Astaldi, pentru datorii neachitate la constructia Centurii Craiovei.

Astaldi, alte cifre

Italienii de la Astaldi sunt, de departe, favoritii tuturor guvernarilor de pana acum, dar si cei mai criticati de autoritati. Astaldi Spa Italia Sucursala Romania Bucuresti a raportat pentru anul 2016 o cifra de afaceri de 337.909.305 lei si pierderi de 70.916.044 lei, cu 487 angajati.

Astaldi mari si tari dar cu intarzaieri pe care nu si le ar permite nicaieri in lume

Potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor, italienii au datorii totale de 1.023.332.069 lei. De-a lungul vremii, italienii au fost criticati de Berceanu Relu Fenechiu, premierul Boc, Anca Boagiu, sau de Gabi Firea.  Ba chiar si Liviu Dragnea, in septembrie 2017, spunea ca procurorii ar trebui sa investigheze situatia de la CFR, somata de Astaldi sa plateasca 71,5 milioane de euro pe baza unor erori dintr-un contract…

FCC, mai discreti, dar tot pe cai mari

FCC Construccion SA Barcelona Sucursala Bucuresti, alt constructor abonat la banii statului, a inregistrat in 2016 afaceri de 246.823.408 lei si pierderi de 52.503.963 lei, cu 153 angajati, dar si datorii de 547.223.485 lei. Cum naiba toti astia au pierderi, dar se bat pe lucrarile bugetare ca dracii pe sufletul omului sarman…

A sunat ceasul

Cum scriam si mai sus, metroul nostru e un filon de aur pentru cine stie cum sa se agate de orice sensibilitate a contractelor obtinute. Cu siguranta, ancheta OLAF va deschide o adevarata Cutie a Pandorei, pentru ca multe din aceste contracte pot fi luate la puricat si vor dezvalui cine a stat la soare in Caraibe au la pescuit pe Atlantic in timp ce santeierele bucurestene si nu numai pareau de-a dreptul parasite. Aceasta, pentru ca OLAF nu are sensibilitati. In mintea lor, asa cum e in intreaga lume, hotii trebuie prinsi si pusi sa plateasca pentru bataia de de joc numita cu mare emfaza “expertiza de mari constructori europeni”.

author avatar
Catalin Dumitrescu
2.267 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger