Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) propune guvernului majorarea intre anumite procente a impozitului pe masina, ca solutie in locul timbrului de mediu.
UNTRR propune Guvernului solutii privind penalizarea poluatorilor si stimularea celor care achizitioneaza autovehiculele cele mai ecologice.
Transporatorii considera ca, in acest sens, ar fi necesara aplicarea modelului german de impozitare, prin stabilirea unei taxe anuale, suportata de proprietarii de autovehicule, corelata cu puterea de cumparare din Romania si care sa tina cont de clasa de poluare (non-euro, E1, E2, …E6, Electric), tipul de motorizare (benzina, diesel, electric) si capacitate cilindrica . Reprezentantii UNTRR cer autoritatilor renuntarea la actuala taxa auto si diferentierea impozitului anual perceput pentru proprietarii de autovehicule in functie de normele de poluare, capacitate cilindrica/emisii de CO2, motorizare.
Poluatori mari = taxe mari
Propunerea UNTRR este sa se renunte la taxa auto, iar impozitul anual sa ramana neschimbat la Euro 5 si, in timp, sa fie diferentiat pentru celelalte categorii, prin aplicarea in plus a:
– 10% la Euro 4,
– 15-20% la Euro3,
– 30-50% la Euro 2,
– 50-100% la Euro 1,
– 100-200% la NonEuro.
Secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, a precizat pentru National ca aceste procente ar trebui aplicate la valoarea actualelor impozite platite de posesorii de autovehicule. „Practic, propunem ca impozitele actuale sa fie majorate cu 10 pana la 200%, in functie de gradul de poluare al motorului. Propunerea noastra ar putea fi aplicata intr-un interval de aproximativ trei ani”, ne-a declarat Dinescu.