AcasăNewsTraim in tara in care nu mai vrem nimic

Traim in tara in care nu mai vrem nimic

Orice ridicare de mana in Parlament poate insemna un bine pentru noi. Da? Si pe cine mai intereseaza asta?

Este o lehamite cumplita in Romania. Toata lumea spera si nu stie la ce. Unii viseaza la mai bine, dar fructele astea nu s-au facut. Recolta a fost proasta. Daca intrebi oamenii ce inseamna mai bine, rar gasesti vreunul care sa stie sa raspunda clar. Sondajele dau raspunsuri in raport de cine le-a comandat. Nu poate fi rau daca trebuie sa iasa bine. Romanii nu pot fi suparati, daca trebuie sa iasa veseli de parca ar merge la hora de trei ori pe saptamana.

Orice ridicare de mana in Parlament poate insemna un bine pentru noi Da Si pe cine mai intereseaza asta

Nici Iohannis nu stie ca este presedinte peste o tara de tristi. Astfel de sondaje nu se comanda de la Cotroceni si, oricum, ar fi zdravan rotunjite cifrele, incat sa rezulte ca ne e bine de nu mai putem.

Nu mai fumati pe stomacul gol!

Ne bucuram ca suntem in UE, spun procentele. Nu stiu cum se ajunge la socotelile astea, caci daca intrebi lumea pe strada auzi altceva. Cine stie pe ce strada au mers cei care se ocupa de sondaje. Apoi, afli ca a mai scazut increderea in aceeasi UE, dar nu chiar foarte mult, si diferentele se regasesc la cei care nu spun nici da, nici nu. Poate ca ar raspunde mai limpede daca nu s-ar grabi la munca sau sa-si ia copilul de la scoala. Parlamentul European vrea sa stie, insa, daca ne simtim bine. Nu pe un segment anume, ci asa, in general. Daca il mai iubim, daca mai vrem ceva, daca mai avem nevoie de ceva, ca sa stie si el cum isi regleaza politicile. La dorintele lor de a ne fi bine cu orice pret, deci inclusiv bine cu de-a sila,  nu exista decat un singur raspuns. Orice stapan stie ca un sclav fara acoperis deasupra capului,  flamand si indatorat vesnic stapanului, nu poate produce mai mult decat unul sanatos, multumit si satul. Parlamentul asta, chiar daca afla adevarul, tot nu se va descurca. Va face, cel mult, slalom printre cifre si interese, si ne va mai impune niste legi la care este inutil sa te mai enervezi: fumatul pe stomacul gol e daunator sanatatii. Ca esti cu burta goala, nu!

La umbra lui ce-o fi, o fi

Privind in tara, nu prea iti vine sa te bucuri. Ne-am obisnuit cu anormalul cotidian incat ne miram numai daca in ianuarie ar inflori magnoliile si s-ar coace capsunile de camp. Scandalurile politice nu ne mai mira cand apar, ci numai cand nu sunt. Replicile pretins intelectuale din Parlament, alese din profunzimea prostiei, ne-au obisnuit existenta precum spalatul pe dinti. Promisiunile facute de partide, ramase in faza de vorbe, nu ne mai atrag atentia. Ne-am obisnuit atat de mult cu asta incat nici nu mai vrem sa auzim de ele. La ce bun sa ne agitam degeaba?  Ca unul sau altul se dovedesc peste noapte a fi avut un trecut cu trese pe umar face parte, iar, din aceeasi obisnuinta. Poate sa mai iesim din amorteala doar cand aflam ca partidul X e curat si in arhivele SRI, si la declaratia de avere. Si cred ca nici atunci pe deplin, caci minciuna are picioare mai lungi decat adevarul. Ne mai intereseaza cand aflam ca Romania e terfelita de naimiti ai unora si altora? Nu. Ne protejam la adapostul lui da-i in ma-sa de nenorociti! Si cam atat. Cei care iau atitudine sunt priviti stramb, lasii si tradatorii sunt peste ei, iar putinilor ramasi sa puna lucrurile la punct li se inchide gura. Poate nu azi, dar mai e timp si pentru asta. Lehamitea a devenit stapana. Nici cei care mai voiau ceva ieri, acum nu mai vor nimic. Am ajuns sa dormim la umbra lui ce-o fi, o fi.

author avatar
Valentin Boeru
1.275 afisari

7 COMENTARII

  1. DUPA 27 DE ANI DE LA LOVITURA DE STAT IN RO SISTEMUL SOCIAL-POLITIC A DEVANIT MAI PERICULOS SI ANARHIC DECAT IN COREEA DE NORD SAU IN TARILE SUBDEZVOLTATE ALE LUMII. NU PUTEM REZOLVA PROBLEMA NATIONALA DE INTERES GENERAL DECAT PRIN SACRIFICII IESIND IN STRADA LA REVOLTA CU MIC CU MARE CHIAR DACA VOM PIERII UNII DINTRE NOI.

  2. NIMIC. Un comentariu cam defetist.Situatia actuala dificila se adanceste si datorita disputelor publice dintre politicieni,care amplifica gradul de insecuritate a cetateanului simplu.Avem probleme dure in educatie, sanatate, absorbtia de fonduri UE si atragerea investitorilor, lipsa fortei de munca calificate in contrast cu cresterea sumelor utilizate in asistente sociale in locul gasirii unor forme de calificare, salarii si pensii nesimtite, fel de fel de legi nefinalizate si altele.Pentru siguranta cetateanului simplu, ar fi necesare legi prin care sa creasca atributiile fortelor de ordine in combaterea violentei,a traficului de persoane, a substantelor nocive, a poluarii, protectia mediului, evaziunea fiscala, respectul proprietatii si altele.Cam multe…

  3. ESTE DE ACTUALITATE INCA CHEMAREA LUI GEORGE COSBUC. SA NU DEA DUMNEZEU CEL SFANT, !! SA VREM S-AJUNGEM IN MORMANT. !! SA NI-I ALEGEM PE MISEI !! SI SA MURIM DE GAT CU EI.

  4. IN ROMANIA DEMOCRATIA ESTE MIMATA
    Separarea puterilor in stat este un principiu fundamental al statului de drept si presupune o distribuire a puterii sale catre instante diferite, independente, inzestrate cu atribute si prerogative de executie si de conducere supreme in stat. Scopul separarii puterilor in stat este acela de a impiedica acumularea, detinerea sau exercitarea abuziva ori absoluta a puterii.
    Divizarea puterii poate garanta adoptarea si aplicarea corecta a legilor precum si respectarea drepturilor fundamentale ale oamului. Aceasta divizare este caracterizata prin existenta a trei puteri si anume: puterea legislativa, puterea executiva si puterea judecatoreasca (rezervata) a statului. .
    Puterea legislativa este exercitata de catre Parlament, institutie care reprezinta principiul suveranitatii poporului, este organul reprezentativ, suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii.
    Atributiile cele mai importante sunt: adoptarea legilor obligatorii pentru toti cetatenii, organizarea armatei si apararii nationale, organizarea administrativ teritoriala a tarii, organizarea invatamantului si adoptarea bugetului.
    Puterea executiva este realizata de Guvern, care trebuie sa urmareasca aplicarea intocmai a legilor si sa asigure pe baza STRATEGIILOR elaborate pe termen scurt, mediu si lung realizarea politicii interne si externe a tarii precum si conducerea generala, teritoriala si locala a administratiei publice.
    Puterea judecatoresca (rezervata a statului) este realizata de Instantele Judecatorestie si autoritatile care respectand principiile obiectivitatii, oportunitatii si moralitatii vegheaza la respectarea legilor.
    Separarea celor trei puteri, Parlament, Guvern, Putere Judecatoreasca, desi au organizare proprie, functii si atributii specifice, nu inseamna izolarea totala a acestora, ci interdependenta si controlul reciproc. Potrivit acestui principiu nici una deintre cele trei puteri nu trebuie sa prevaleze asupra celeilalte, nu se subordoneaza una alteia si nu isi asuma prerogative specifice celorlalte. Intre ele nu exista vreo ierarhie. .
    Constitutia consemneaza acest principiu, pentru a impiedica pe cei ce ar dori concentrarea puterii in mainile unui grup cat mai restrans sau unui singur om, ceea ce ar duce la instaurarea unui regim politic totalitar. .
    Cand puterea autoritatilor isi pastreaza limitele legitime normale, drepturile celor care sunt condusi sunt mult mai respectate deoarece detinatorul ei suprem este poporul.
    Doar Statul de drept garantează libertatea individului şi protecţia minorităţilor, îndeplinind astfel regulile democraţiei. Prin STATUL DE DREPT se certifică faptul că democraţia se sprijină pe convingerile comune şi pe acordul intern al tuturor cetăţenilor în ceea ce priveşte respectarea şi prezervarea drepturilor omului. Numai aşa poate supravieţui democratia si normalitatea sociala divina pe termen lung.
    In Ro, dupa 1989, DEMOCRATIA este mimata, deoarece nu se poate vorbi de o separatie a puterilor in stat, ci numai de amestecul dintre ele, de ingerinte si influiente reciproce de tip imoral, neortodox sau MAFIOT. COABITAREA este o intelegere HAIDUCEASCA balcanica si nicidecum o aplicatie constitutionala sau morala.
    Premierii si ministri isi pastreaza totdeauna functiile de conducere detinute in partidele din care provin, in loc sa se autosuspende si totodata activeaza si ca parlamentari exercitand in acelasi timp atributii legislative cat si executive contrar principiului separatiei puterilor in stat primind salarii si de la Parlament unde prezenta e aproape de zero si de la Guvern unde se taie frunza la caini ori se concep scheme de tip mafiot. De unde si cine sa mai conceapa si sa implementeze PROIECTE de TARA progresiste ori STRATEGII de DEZVOLTARE generala si SECTORIALE sau de combaterea a CORUPTIEI ori a imoralitatii in guvernarea tarii?????
    Parlamentarii si Guvernantii activeaza si exercita functii in Sistemul Judiciar ( fie ca avocati, experti, membrii ai unor comisii ori asociatii juridice, etc) sau in organisme de DECIZIE nerespectand principiul separatiei puterilor.
    Parlamentarii sustinuti de baronii locali isi atribuie fara nici o rusinare in mod abuziv si discretionar drepturi si facilitati imorale (anormale) ignorand orice nuanta a demnitatii umane, in timp ce profesorii, medicii, inginerii, artistii, functionarii, etc traiesc din miciunile si glumele proaste spuse (promise) de guvernanti.Numarul supravietuitorilor si cersetorilor romani in tarile U.E si in localitatile din Ro a crescut exagerat. Administratia statului Ro nu are nici o strategie privind ingrijirea in sistem organizat a handicapatilor, nejutoratilor, bolnavilor cronici, oamenilor strazii etc……..In Ro cheltuielile, tarifele si preturile sunt aliniate la nivelul tarilor europene iar salariile si veniturile a 85% din populatia Ro sunt comparabile cu lumea a treia din Asia sau Africa.
    Parlamentul si Presedintia exercita ingerinte in functionarea puterii judiciare si executive prin numirea Avocatului poporului, a unor membri in CCR, la Curtea de Conturi, in CSM sau la ANI, etc. ceea ce permite promovarea unor jocuri de interese nelegitime.
    Alesii pentru functii publice (exculs cea de presedinte a Ro) au mandate fara numar, perioade nelimitate, situatie ne mai intalnita in tarile civilizate, care a oferit posibilitatea creerii unui sistem plurii dictatorial.
    Nerespectarea principiilor independentei, competentei si moralitatii precum si neprevenirea conflictelor de interese sau a unor incompatibilitati cu ocazia ocuparii unor functii in stat de catre demnitari sau functionari a condus la situatia in care la nivelul national al structurilor centrale si teritoriale ale administratiei se regasesc doar clanuri ce au la baza grade de rudenie, relatii de prietenie si interese nelegitime ce au ca scop devorarea economiei nationale si fraudarea fondurilor bugetare.
    Fosta nomenclatura comunisto – securista (in majoritatea ei) si cea formata in postcomunism (falsi revolutionari si politicieni impostori sau ticalosi), intr-un mariaj deplin, au reusit sa-si transforme puterea politica in capital financiar si active economice, si sa detina astfel controlul sau influienta asupra oricarui tip de decizie publica cu riscul pierderii SUVERANITATII si FALIMENTARII Romaniei deoarece saracia “populimii” romane sub toate aspectele este in crestere alarmanta.
    Acesti MUTANTI (curiozitati biologice balcanice) dintre care unii autointitulati POLITICIENI, anormalitati aparute dupa 1989 nu pretuiesc nici una din valorile sistemului democratic, dovedindu-se in mod dezastros ca gena poporului roman cu toate segmentele vietii sale sociale, sunt grav afectate de “amprenta celor ce ne-au cotropit de-a lungul istoriei acest teritoriu” precum si de instinctul animalic numit lacomie.
    Cu sprijinul nefast al unei parti din SOCIETATEA CIVILA cumparata de EXCROCI nationali ori internationali si al unei bune parti din PRESA slujita prin tot felul de meschinarii s-a ajuns la MAFIOTIZREA societatii romanesti.
    “Spiritul civic” ca ansamblu de sentimente profunde de dragoste si devotament patriotic, pilon de baza in sustinerea unei societati democratice, in Romania nu s-a putut dezvolta tot din cauza tradatorilor de neam (a se vedea majoritatea liderilor de sindicat si de ONG ce sunt niste ticalosi ori puscariabili ca si marea majoritate a celor din sistemul politic) si a cenzurarii “organizatiilor societatii civile” de catre forte interne si externe ce au interese obscure.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger