Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Tarom, CFR-ul aerului!

Tarom, CFR-ul aerului!

Autor:

Compania nationala  vrea, probabil, sa intre in Cartea Recordurilor: o cursa programata, ieri, intre Bucuresti si Sofia, a intarziat peste patru ore! Motivul este, deja, o “traditie a casei” – “probleme  tehnice detectate la aeronava.”

 

Avion Tarom Tarom, CFR ul aerului!

Ajungi la Sofia mai repede cu masna decat cu TAROM-ul

In ultimul timp, incidentele legate de zborurile Tarom s-au tinut lant si au dus la investigatii suplimentare pentru siguranta aeronavelor companiei de stat, initiate de Ministerul Transporturilor.

Reprezentantii Tarom vor trebui sa explice pasagerilor cum a fost posibil ca o cursa, de sub 400 de km, sa aiba o intarziere de 4 ore si 35 de minute. A constata, doar, ca exista defectiuni tehnice, nu linisteste pe nimeni. Tarom are o flota imbatranita(printre altele, doua Airbus A 310, cumparate in 1992, au iesit din uz), preturi si costuri mari,  nu face fata concurentei companiilor low-cost si a raportat, anul trecut, o pierdere de 49 de milioane de lei, in conditiile in care 2015 a fost un an foarte bun pentru companiile de transport aerian – pretul kerosenului a scazut cu peste 33%. Situatia nu s-a ameliorat nici in 2016, cand, in primul semestru, Tarom are pierderi de peste 6 milioane de euro, o cifra de opt ori mai mare decat cea estimata in bugetul de venituri si cheltuieli.

La sfarsitul lunii septembrie, cursa Tarom cu destinatia Amsterdam, a facut cale intoarsa la Bucuresti din cauza unor defectiuni la instalatia de climatizare. La nici doua saptamani are loc un alt incident: o aeronava pe ruta Bucuresti – Iasi are probleme(se pare cu trenul de aterizare) si rateaza decolarea de pe aeroportul Henri Coanda. Vineri,  o alta cursa, Bucuresti – Timisoara, a fost amanata doua ore din cauza unui difuzor defect etc. Cam multe “probleme tehnice” pentru o companie nationala aeronautica, si asa neprofitabila. “Rivalul” CFR a gasit, deja, drumul spre faliment: vara asta, trenurile plecate din Bucuresti ajungeau in Timisoara dupa zece ore…


1 Comentariu la Tarom, CFR-ul aerului!

  1. Cristi

    “Controversatul Iosif Szentes, l-a numit pe 2 decembrie 2015 in functia de director comercial al companiei pe Marcel Litra, condamnat definitiv pentru luare de mita, cel care conduse pana atunci ilegal Serviciul Suport Afaceri şi Managementul Performanţei din cadrul acestei societati de stat.

    Acum, numarul sefilor de la CFR Calatori cu cazierul patat a crescut cu inca trei in urma sentintei Curtii de Apel Brasov din data de 13 octombrie 2016. Cei trei „zmei” sefi de la CFR Calatori care au primit pedepse cu suspendare si cu munca in folosul comunitatii de la Curtea de Apel Brasov sunt:
    -Vasile Secara, fost director general al CFR Calatori impus de fostul ministru al Transporturilor-Ioan Rus, in in prezent sef serviciu suport afaceri si management performant la SRTFC Cluj Napoca;
    -Nicolae Berindean, fost sef Oficiu Juridic la CFR Calatori in mandatul lui Vasile Secara, in prezent sef Oficiu Juridic SRTFC Cluj Napoca;
    -Gheorghe Radulescu-fost director al SRTFC Brasov, angajat recent pe o functie importanta la RAT- Regia de Transport in Comun Brasov.

    Sentința Curții de Apel Brașov

    Admite apelurile declarate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, DNA, ST Braşov şi inculpaţii Rădulescu Gheorghe, Secară Vasile şi Berindean Nicolae împotriva sentinţei penale nr. 278/22 decembrie 2015 a Tribunalului Braşov, pe care o desfiinţează în ce priveşte individualizarea judiciară a pedepselor aplicate inculpaţilor Rădulescu Gheorghe şi Berindean Nicolae, modalitatea de executare a pedepsei aplicată inculpatului Rădulescu Gheorghe, aplicării pedepselor accesorii inculpaţilor Secară Vasile şi Berindean Nicolae, conţinutului pedepsei complementare şi accesorii pentru inculpatul Berindean Nicolae, omisiunii precizării instituţiilor la care se va presta munca în folosul comunităţii şi cuantumului despăgubirilor acordate părţii civile şi rejudecând în aceste limite:

    1. Reduce pedeapsa aplicată inculpatului Rădulescu Gheorghe pentru săvârşirea infracţiunii de şantaj prevăzută de art. 13/1 din Legea nr. 78/2000 rap. la art. 207 alin. 1, 3 C. pen. de la pedeapsa de 3 ani închisoare şi 3 ani pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g C. pen. la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi 2 ani pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g C. pen.. Aplică aceluiaşi inculpat pedeapsa de 30.000 lei amendă reprezentând 300 zile amendă şi 100 lei pe zi amendă pentru săvârşirea infracţiunii de uz de fals, prevăzută de art. 323 Cod penal. Menţine pedeapsa aplicată aceluiaşi inculpat de 1 an închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de fals intelectual prevăzută de art. 321 alin. 1 C. pen. În baza art. 38 alin. 1, 39 alin. 1 lit. b, d şi art. 45 alin. 3 lit. a C. pen. contopeşte pedepsele aplicate inculpatului Rădulescu Gheorghe şi aplică pedeapsa cea mai grea, de 2 ani şi 8 luni închisoare, la care adaugă o treime din pedeapsa de 1 an închisoare, astfel că inculpatul execută pedeapsa de 3 ani închisoare, 30.000 lei amendă şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g C. pen., pe o durată de 2 ani potrivit art. 68 lit. b Cod penal. În baza art. 91 C. pen. dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 3 ani închisoare aplicată inculpatului, stabilind un termen de supraveghere de 4 ani. În baza art. 93 C. pen. obligă inculpatul ca pe durata termenului de supraveghere să se supună următoarelor măsuri de supraveghere: a. să se prezinte la Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul Braşov la datele fixate de acesta; b. să primească vizitele consilierului de probaţiune; c. să anunţe, în prealabil, orice schimbare de domiciliu, reşedinţă sau locuinţă şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d. să comunice schimbarea locului de muncă; e. să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă. În baza art. 93 alin. 2 lit. b C. pen. obligă inculpatul să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de către Serviciul de probaţiune sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate. În baza art. 93 alin. 3 C. pen. obligă inculpatul să presteze 60 de zile de muncă în folosul comunităţii la Primăria mun. Braşov sau la Fundaţia pentru promovarea sancţiunilor comunitare – Atelierul MFC Braşov. Atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art. 96 C. pen. privind revocarea suspendării sub supraveghere a executării pedepsei în cazul neîndeplinirii, cu rea credinţă, a măsurilor de supraveghere sau neexecutării obligaţiilor impuse ori în cazul comiterii de noi infracţiuni.

    2. Menţine pedeapsa aplicată inculpatului Secară Vasile pentru săvârşirea infracţiunii de şantaj prevăzută de 13/1 din Legea nr. 78/2000 rap. la art. 207 alin. 1, 3 C. pen. Aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g C. pen. Menţine dispoziţia privind suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei. În baza art. 93 alin. 3 C. pen. obligă inculpatul să presteze 60 de zile de muncă în folosul comunităţii la Primăria mun. Cluj Napoca sau la Primăria or. Gherla.

    3. Reduce pedeapsa aplicată inculpatului Berindean Nicolae pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la infracţiunea de şantaj prevăzută de art. 48 alin. 1 Cod penal raportat la art. 13/1 din Legea nr. 78/2000 rap. la art. 207 alin. 1, 3, cu aplicarea art. 75 alin. 2 lit. b C. pen. de la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi 2 ani pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g C. pen. la pedeapsa de 2 ani închisoare şi 2 ani pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b C. pen., prin înlăturarea art. 66 lit. g C. pen. Aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b C. pen. Menţine dispoziţia privind suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei pe un termen de supraveghere de 3 ani. În baza art. 93 alin. 3 C. pen. obligă inculpatul să presteze 60 de zile de muncă în folosul comunităţii la Primăria mun. Cluj Napoca sau la Primăria or. Gherla.

    Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 13 octombrie 2016.
    Document: Hotarâre 710/2016 13.10.2016

    Lupul Litră, paznic la oile de la CFR Călători ale lui Szenteș

    In 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia. Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie.

    Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR, ulterior trecut la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes. Asta da performanta manageriala. Trebuie precizat ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu un fost director general penal de la CFR Calatori, Valentin Dorobantu, sustinut si promvat de liderul PSD- Liviu Dragnea, a „tesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati”


Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 23-11-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!