AcasăNewsSRI a dat chix

SRI a dat chix

SRI stie si cand il injuri pe Iohannis pe Facebook, dar despre mitingul organizat de plutonierii din subordine nu a auzit

De mai bine de o luna asistam la un joc din spatele caruia se iteste mutra SRI, indiferent din ce colt ai privi. Nu sunt sigur ca si-a asumat singur aceasta partida, sunt totusi semne ca si altii s-au amestecat intr-o actiune care a esuat cu un spectacol galagios. Secretomania, insa, e atat de mare incat incep sa cochetez cu ideea nu numai ca nu stia stanga ce face dreapta, dar nici ei nu stiau ce fac. Hai, nu i-a iesit faza cu mitingul zis al Diasporei, dar nici stergerea urmelor si convingerea prostilor nu-i iese?

SRI stie si cand il injuri pe Iohannis pe Facebook dar despre mitingul organizat de plutonierii din subordine nu a auzit

Nu sunt singurul care incepe sa se convinga de asta, mai sunt si altii. Degeaba fac eforturi disperate sucursalele lui din presa sa manipuleze si sa dezinformeze, romanul vede altceva. O facatura proasta si nimic mai mult.

Rol mic, dar cu miza mare

Povestea mitingului e cusuta cu ata alba. Un anonim infiinteaza, de capul lui, un ONG. Apoi, ONG-ul anunta un miting cu un milion de participanti, toti din Diaspora. Asta nu mai e de capul lui, cred ca e limpede pentru toata lumea. SRI avea nevoie doar de anunt, de restul se ocupa el. Sa admitem si reversul medaliei, ca SRI chiar nu avea informatii despre deplasarea la Bucuresti a unui milion de persoane, dar nici nu a facut vreo informare oficiala catre institutiile interesate. Nu era nici alba, nici neagra. A plasat vorbele catre sucursalele din presa, dupa cum spuneam, si a asteptat sa se muste din momeala. Si s-a muscat zdravan. Autoritatile nu s-au prins ca e lucratura. Un milion de diasporeni in drum spre Bucuresti ar fi blocat vamile si drumurile nationale. Nu s-a intamplat. Cel care ceruse aprobare pentru miting, dupa un joc de glezne cu Primaria Capitalei, uite cum se retrage brusc, nu mai vrea miting si nu-si asuma nimic. Era de asteptat, isi jucase rolul, atat fusese partida lui.

Apelul la calm a fost uitat

Intre timp, agentiile de propaganda a dezinformarii isi fac datoria. Apar primele zvonuri despre violente, apar vorbele cu jandarmii care trebuie impuscati, apar indemnurile la revolutie. SRI, din cate se pare, o fi anuntat autoritatile pe un formular tipizat: „Va anuntam ca nu detinem informatii”. Chestia aia cu sa nu provocam panica nu sunt dispus sa o gust. Pe masura ce Jandarmeria anunta ca va riposta ferm la orice tentativa de incalcare a legii, aceleasi posturi de televiziune si site-uri subordonate SRI lansau vorbele ca Jandarmeria e inofensiva, ca e slab dotata. O invitatie, pe invers, la atacarea ei. In Piata, s-a dovedit insa si cat e de prost inzestrata, si cat e de cuminte cand e calcata pe coada. Cand meciul era in toi, apare si Iohannis cu anuntul lui devastator, ca interventiile jandarmilor au fost exagerate, de o brutalitate fara seaman. Cred ca SRI o fi uitat sa-i spuna ca inainte sa faca un apel la calm, asa, macar de adormirea vigilentei si, dupa vreun sfert de ora, sa zica si cateva cuvinte despre jandarmi. Ce spectacol trist.

Un singur vinovat

Fireste, Jandarmeria a fost de vina pentru ca a fost atacata. Nu se intelege altceva si nici nu se lasa loc versiunii reale. Se bate moneda pe violenta ei. Iohannis cere ca Parchetul sa o cerceteze de-a fir a par, ca nu se poate asa ceva. Slugarnic si cam gretos, Taica Lazar al unei parti din justitie, se executa rapid. Vreun apel de la Iohannis, la fel de taios, ca instigatorii sa fie si ei identificati si cercetati? N-ai sa vezi. Toti, fara exceptie, si cei din Piata Victoriei si cei care si-au facut de cap in presa condusa de SRI. Vreun apel la identificarea si cercetarea huliganilor? N-ai sa auzi. Vreun apel la cercetarea SRI si a cui i-o mai fost in spate sau alaturi, daca detinea informatii despre ce se pregatea? Doamne fereste, cum sa faci asa ceva? Pai el, Iohannis, cum sa se mai bazeze pe institutia asta, la alegerile din 2019, daca o ia la palme?

Beneficiarii inca asteapta rezultatul

Ce avem acum? Avem niste huligani care au disparut brusc din peisaj si pe care nu ii cauta nimeni. Avem si niste cetateni cu aere de politicieni, care vorbesc despre dosarul deschis de Parchet de parca l-ar avea in fata ochilor. Mai avem si vreo 200 de reclamanti care acuza Jandarmeria, despre care cred nu pot explica de ce nu au plecat din Piata Victoriei cand s-a dat semnalul evacuarii. Avem, insa, si un SRI care a identificat doua tone de atacuri cibernetice asupra bancilor, dar care nu poate furniza informatii despre masina cu sticle incendiare. Si, in egala masura, nu poate spune niciun cuvant nici despre organizatorii din umbra, de afara, despre regizorii nevazuti, din tara, ai actiunii esuate sau despre beneficiarii care asteptau cu sufletul la gura sa cada gurvernul. Sau poate, cine stie, toate astea i le-o fi spus George Maior, vineri seara, pe 17 august, lui Nicolae Manolescu, pe terasa „Doina”, unde stateau la un whiskey. Cam bun, ca Maior era cam dus, bine de tot chiar, si ma gandesc ca un whiskey mai dezleaga limbile. Hellvig, Eduard-Raul Hellvig, de ce n-am incredere in oamenii pe care ii cheama Raul? Si Eduard pe deasupra.

author avatar
Valentin Boeru
4.930 afisari

4 COMENTARII

  1. ” Eu nu voi permite ca ulița să ne facă legi”, afirma Lascar Catargiu. Nici noi nu nu permitem. România nu e Strada.

  2. ” Nu sunt singurul care incep sa ma conving de asta…”. Corect, ” care începe să se convingă ”. Ziariști cu pretentii, bre. N-am citit mai departe.

  3. TREBUIE APLICAT MODELUL FRANCEZ PT ORGANIZAREA JANDARMERIEI ROMANE.
    Jandarmeria Româna, prin structurile specializate, functioneaza conform prevederilor legii sale organice (Legea nr. 550/2004, privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române).
    In 1990 fostele „Trupe de securitate” (cu competente, superioare, asupra fostei militii) din M.I. au fost transformate printr-un simplu act normativ (Hotărârea de Guvern nr.0749 din 5 iulie 1990) in „Comandamentul Trupelor de Jandarmi”.
    Acest departament mentine continuu fata de Politia Romana o anumita stare de rivalitate, nascuta din dorinta „jandarmilor neresemnati dupa cele intimplate in 1989” de a redobandi (din superioritatea avuta fata de politisti in vechiul regim) cat mai multe competente materiale si teritoriale in domeniul sigurantei si ordinii publice.
    Situatia a fost intretinuta ori amplificata si de unii factori de decizie ai puterii politice si cei ai puterii rezervate, care in cele din urma au dovedit, ca de fapt, in sens, democratic sunt ostili eficientizarii sistemului de ordine publica,
    Drept urmare institutia I.G.J.R. si-a atribuit si prevazut in mod hazardant cat mai extinse competente in domeniul sigurantei si ordinii publice, de mentionat fiind urmatoarele;
    – Apărarea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private(?);
    – Prevenirea şi descoperirea(?) infracţiunilor şi a altor încălcări ale legilor în vigoare;
    – Combaterea actelor de terorism(?);
    – Protecţia instituţiilor fundamentale ale statului;
    – Executarea unor misiuni internaţionale(?);
    Potrivit „Strategiei de realizare a ordinii şi siguranţei publice” (H.G. nr. 196/2005 – a se vedea ca acest act normativ nu are avizul CSAT si in loc de ministru de interne este semnata cu “P” de un secretar de stat), “Jandarmeria Română, este componentă a forţelor principale ale sistemului de ordine publică, fiind abilitată prin lege să exercite “dreptul de poliţie al statului (?)”, reprezentând componenta de bază a structurilor destinate să gestioneze problematica din domeniul ordinii publice în timp de pace sau pe timpul stării de urgenţă”.
    In cadrul legal de reglementare a activităţii I.G.J.R. se mai invoca si Codul de procedură penală prin care se stabileşte dreptul jandarmilor de a constata fapte de natură penală pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu (art. 214), (încadrând totodată Jandarmeria Română în categoria instituţiilor cu responsabilităţi în cadrul procesului penal (?), prin stabilirea în sarcina acestei instituţii a unor obligaţii specifice: asigurarea respectării măsurilor preventive şi a obligaţiilor stabilite de instanţă pe timpul amânării executării pedepselor, precum şi executarea mandatelor de aducere.
    La nivelul atributiilor I.G.J.R., prin reglementari sunt prevazute doua domenii de competenta;
    a). – pentru ordine publica actioneaza 6 tipuri de structuri;
    – mobile
    – montane
    – zona litoralului
    – antiteroriste(?)
    – judiciare(?)
    – sportive
    b). – pentru paza obiective sunt constituite 2 structuri;
    – Serviciul paza si protectie institutionala cu 3 unitati speciale;
    – Serviciul paza si protectie transport cu 3 unitati speciale.
    Desi se mentioneaza ca Jandarmeria Româna este organizată pe principii militare, ca sistem unitar de forte si mijloace, dispus conform organizării administrativ – teritoriale a tării din analiza organigramei APARATULUI CENTRAL al I.G.J.R. rezulta ca exista un exces de structuri, astfel;
    – Pentru domeniul operativ organigrama contine;
    – 8 directii
    – 24 servicii
    – Pentru asigurarea logistica si de resurse sunt destinate ;
    – 2 directii
    – 5 servicii
    Din totalul celor 10 directii doar doua isi justifica existenta, iar in cadrul celor 31 de servicii majoritatea fiinteaza, formal, fara incarcatura cu sarcini si responsabilitati pertinente.
    In baza acelorasi rationamente adoptate la redimensionarea schemei organizatorice a I.G.P.R. trebuie restructurata si organigrama I.G.J.R. avand la baza algoritmul ca managementul acestei structuri poate fi asigurat doar de un sef si un adjunct.
    Cu ocazia reproiectarii schemei organizatorice, este necesar sa fie excluse din functionarea I.G.J.R. conflictele de competenta existente, respectiv, fata de politia de ordine publica, cea judiciara si locala(comunitara), de SPP si SRI si in acelasi timp sa fie externalizate actvitatile care sunt pretabile si aduc prin aceste operatiuni eficienta comandamentului de arma.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger