Compania suedeza de imbracaminte H&M si-a cerut scuze si a anuntat ca retrage o fotografie care i-a adus numeroase acuzatii de rasism, in special pe retelele de socializare.
Fotografia publicitara in cauza infatisa un copil de culoare imbracat intr-un hanorac cu inscriptia ″Coolest monkey in the jungle″ (″cea mai simpatica maimuta din jungla″). ″Cine a avut ideea la H&M sa imbrace acest baietel de culoare cu un hanorac pe care scrie <<cea mai simpatica maimuta din jungla>>?”, se intreba fotomodelul Stephanie Yeboah pe Twitter. ″Sunt dezgustata…″, a adaugat aceasta. ″Imaginea a fost scoasa de pe toate canalele de comunicare H&M″, a dat asigurari un purtator de cuvant din partea brandului pentru AFP. Fotografia hanoracului, fara a fi purtata de vreo persoana, a ramas disponibila online. ″Ne cerem scuze in fata persoanelor care au fost ofensate″, a adaugat compania. Nu este pentru prima data cand un brand important trece printr-o astfel de situatie. In 2014, retailerul spaniol Zara a trebuit sa retraga de la vanzare un tricou in dungi pentru copii pe care se afla o stea galbena care a starnit indignare prin asemanarea cu insemnul purtat de evrei in timpul regimului nazist.