AcasăNewsSalonul Auto din Detroit, fara colosii europeni

Salonul Auto din Detroit, fara colosii europeni

Un salon la fel ca producatorii auto americani: la capatul puterilor. Si unde Mercedes sau BMW nu mai au interes sa participe

Ultima editie de iarna a celebrului salon american si-a deschis ieri portile, in plina tranzitie a sectorului auto confruntat cu dificultati ca urmare a crizelor financiare.

Un salon la fel ca producatorii auto americani la capatul puterilor Si unde Mercedes sau BMW nu mai au interes sa participe

Tensiunile comerciale dintre SUA si China, incetinirea economiei mondiale, inasprirea politicilor de mediu si schimbarea gusturilor consumatorilor reprezinta tot atatea provocari pentru constructorii americani pentru a se reinventa si a-si pastra marcile, din ce in ce mai nevandute. Daca Ford si Volkswagen urmeaza , cel mai probabil, sa anunte astazi o alianta strategica, majoritatea constructorilor prestigiosi din Europa vor straluci prin absenta: Mercedes, BMW, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lamborghini, Ferrari, Mini, McLaren. O lovitura pentru orasul Michigan caruia salonul ii aduce 500 de milioane de dolari in fiecare an si 800.000 de vizitatori.Si o consecinta si a atacurilor lui Donald Trump la adresa gigantilor auto germani.

Masini mai scumpe, vanzari mai mici

Dupa un boom neintrerupt de aproape un deceniu, vanzarile de vehicule noi in SUA vor scadea in acest an. In egala masura, masinile, din ce in ce mai conectate, au devenit mai scumpe decat in trecut. Anul trecut, doar 34% dintre vehiculele noi vandute au fost in valoare de 20.000- 30.000 de dolari, iar pretul mediu al unui vehicul a fost de 36.000 de dolari, in crestere cu 3%, potrivit cabinetului Cox Automotive. Aceste cresteri de preturi se explica in mare parte prin razboiul comercial al lui Trump cu China, care a ridicat preturile otelului si aluminiului, in conditiile in care 47% din masinile vandute anul trecut in SUA erau importate.Anticipand cele mai rele scenarii, anumiti constructori (GM, Ford, Jaguar) au anuntat cure de austeritate traduse prin suprimari masive de locuri de munca si inchiderea de uzine. Subventiile federale acordate masinilor electrice au scazut puternic. GM si Ford sunt in plina restructurare in timp ce nivelul extrem de ridicat al stocurilor de la Fiat-Chrysler ingrijoreaza pietele financiare. Dupa o serie de esecuri, intre care  accidente mortale si o reglementare care se lasa asteptata, euforia generata de dezvoltarea masinilor autonome, promise pe strazi din 2020 de catre un numar mare de constructori si de gigantii din Silicon Valley, s-a cam evaporat. Iar principalii trei constructori americani vor renunta progresiv la berlinele si modelele citadine in favoarea modelelor SUV, pickup si crossover , dorite de clientela americana. O tendita care se va vedea si la Detroit unde, spre exemplu, Cadillac va prezenta modelul XT6, un crossover masiv, Ford va aduce noul Explorer iar Fiar Chrysler noul pickup RAM Heavy Duty.

author avatar
Tudor Borcea
224 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger