Jucariile de plus ale gigantului suedez au un atat de mare succes in Rusia incat au devenit eroi pe internet. Ikea s-a trezit fara stocuri din cauza cererii mari iar multe persoane revand online acesti rechini la preturi bineinteles mai mari.
Totul a inceput in aprilie cand un inernaut a postat o fotografie a acestei jucarii care se cheama Blahaj, devenind repede virala. Potrivit internautilor, rechinul de plus are succes in special datorita expresiei apatice si indiferente. Altii au mers mai departe si au lansat conturi Instagram pentru acesti rechini, cu hashtagul #акулаизикеи (care se traduce prin ”rechin de la Ikea). In 23 octombrie, era deja imposibila achizitionarea unui Blahaj via magazinele online Ikea din Rusia. Compania a explicat ca rechinul nu a fost retras din productie ci doar ca nu-l mai are in stoc din cauza cererii prea mari. Internautii au precizat ca jucariile sunt disponibile pe site-urile de vanzari online dar la preturi de doua ori mai ridicate decat cele de la Ikea. Utilizatorii spun ca rechinii sunt disponibili pe site-ul web Avito.ru dar la preturi mai mari. Un Blahaj costa 999 de ruble (15 folari) la Ikea, in timp ce pe Avito era vandut la pret dublu. Ikea a lansat vanzarile mondiale ale jucariei Blahaj in 2014. Ca aproape toate jucariile ale companiei suedeze, rechinii sunt facuti manual, ceea ce inseamna ca fiecare exemplar difera.