AcasăNewsRomania, tara zborurilor intarziate

Romania, tara zborurilor intarziate

GREVĂ la TAROM. Avioanele rămân la sol. Vacanţele românilor, stricate!

Peste 50.000 de pasageri au fost afectati in primul semestru din cauza a 505 de curse care au decolat de pe aeroporturile tarii  la mai mult de trei ore fata de timpul initial.

Clasamentul este condus de Tarom Ryanair si Blue Air

O crestere de 2,3 ori, in conditiile in care in aceeasi perioada a anului 2017 numarul curselor intarziate a fost 213, iar al pasagerilor afectati de 17.987. Daca pasagerii care au intampinat astfel de probleme in 2018 ar aplica pentru despagubiri, suma ce ar trebui sa le fie returnata de catre companiile aeriene ar depasi 15,54 milioane de euro. Spre comparatie, anul trecut, aceasta s-ar fi ridicat doar la 5 milioane de euro, estimeaza AirHelp, companie specializata in obtinerea de compensatii pentru zboruri intarziate, anulate sau suprarezervate.
Cele mai multe intarzieri in perioada ianuarie-iunie 2018 au fost inregistrate de companiile Tarom, Ryanair si Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom si Lufthansa. In primele sase luni din 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au inregistrat intarzieri intre 15 si 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate. In perioada respectiva, punctualitatea curselor a fost de 80%, iar cea mai aglomerata zi pe aeroporturile din Romania a fost 14 mai. In primul semestru al anului, cursele charter au decolat si aterizat la timp, cu cateva exceptii catre Spania, Tenerife si Mallorca, unde au fost inregistrate intarzieri de maximum jumatate de ora. In primele 6 luni ale anului, se estimeaza ca aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri in semestrul intai din 2017) au fost afectati de anulari, intarzieri si suprarezervari ale zborurilor, in timp ce valoarea eligibila a despagubirilor se apropie de 2 miliarde de euro.

author avatar
Bogdan Borcea
152 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger