AcasăNewsRolls-Royce, skanderberg cu Brexit

Rolls-Royce, skanderberg cu Brexit

Rolls-Royce sfideaza o piata timorata de nelinistile divortului Regatului Unit de UE

Prestigioasa marca britanica de autoturisme de lux a realizat vanzari record in 2018. In plina forma, RR se pregateste de perturbarile legate de iesirea tarii mama din Uniunea Europeana.

Rolls Royce sfideaza o piata timorata de nelinistile divortului Regatului Unit de UE

Ca si alti actori din sectorul auto, Rolls-Royce este constrans sa fie pregatit pentru orice eventualitate la iesirea din UE a Regatului Unit, prevazuta in martie, inclusiv la absenta unui acord cu blocul european, ceea ce va complica mult schimburile comerciale cu vechiul continent. Intr-un interviu publicat ieri de saptamanalul german Wirtschaftswoche, directorul general RR,  , Torsten Müller-Ötvös, a anuntat ca uzina din Goodwood din sudul Angliei, va inchide doua saptamani, la inceputul lunii aprilie, pentru a evita orice problema in lantul de aprovizionare. O decizie luata deja de Mini, care, la fel ca RR, apartine gigantuluiu german BMW. ”Avem peste 600 de furnizori din lumea intreaga. Daca o fractiune din cele 32.000 de piese care sosesc zilnic lipseste, productia de la uzina din Goodwood s-ar opri”, a declarat Torsten Müller-Ötvös. Uzina din Goodwood are peste 2000 de angajati.

Aprovizionare cu avionul?

Torsten Müller-Ötvös a recunoscut ca lucreaza la solutii alternative pentru a reduce dependenta RR de  transportul rutier, prevazand, spre exemplu, transportul de piese detasate pe calea aerului.

Directorul general Rolls Royce Torsten Müller Ötvös pozand intre un model RR Dawn si un model RR Wraith Black Badge intr un showroom din Londra

Solutie deja evocata de alt constructor britanic, Aston Martin. Rolls-Royce a crescut de altfel inventarul pieselor detasate, a marit spatiile de stocare si a investit in servicii informatice.

Rolls-Royce nu pleaca nicaieri

Directorul Rolls-Royce a exclus orice plecare a marcii din Marea Britanie. ”Suntem ancorati in Regatul Unit. Rolls-Royce face parte din ceea ce numesc bijuteriile coroanei industriale britanice”, a subliniat Müller-Ötvös. Dar el nu a exclus consecintele vanzarilor in Marea Britanie, care reprezinta 10% din totalul productiei, in cazul unui Brexit ”dur” si de impactul sau asupra comportamentului potentialilor clienti. Deocamdata insa, Rolls-Royce sfideaza o piata auto aflata sub presiune, in special in Europa, unde continua uciderea motoarelor Diesel si bantuie incertitudinile constructorilor cu privire la Brexit.

115 ani de existenta

Ieri, Rolls-Royce a anuntat intr-un comunicat o crestere cu 22% a vanzarilor in 2018, cele mai ridicate vanzari din cei 115 ani de existenta a marcii. Rolls-Royce a vandut 4107 modele in peste 50 de tari anul trecut, cu o activitate in crestere in toate regiunile globului. Continentul american reprezinta principala piata, cu 30% din vanzari. In 2017, Rolls-Royce a vandut doat 3362 de unitati. Constructorul subliniaza ca aceasta crestere se datoreaza in mare parte succesului, in special in Marea Britanie, a noului model Phantom, care a inceput sa fie livrat la debutul lui 2018. Modelul Ghost ramane insa cel mai vandut model Rolls-Royce. Un Ghost are un pret de baza de 250.000 de euro iar pentru un Phantom se cer 450.000 de euro. Rolls-Royce ofera si masini la comanda si un SUV, Cullinan. Fondat la inceputul secolului XX, Rolls-Royce a fost cumparat in 1998 de catre BMW. Anterior, RR facea parte din conglomeratul industrial cu acelasi nume, specializat in motoare de avion, dar la inceputul lui 1970 cele doua entitati s-au separat si sunt acum doua companii complet independente.

author avatar
Tudor Borcea
140 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger