AcasăNewsRelatiile contractuale, hiba serviciilor de comunicatii electronice

Relatiile contractuale, hiba serviciilor de comunicatii electronice

Reclamatiile privind nerespectarea conditiilor contractuale pot fi adresate de catre utilizatorii (persoane fizice) Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat, anul trecut, 3.593 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania, cu aproape 25% mai multe fata de anul 2016.

Reclamatiile privind nerespectarea conditiilor contractuale pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

„Relatia contractuala cu furnizorul de servicii de comunicatii electronice face subiectul celor mai multe reclamatii care au ajuns la Autoritate, fie ca este vorba despre nerespectarea contractului, facturarea incorecta sau modalitatea de incheiere a contractelor la distanta.  ANCOM  verifica daca furnizorii includ  informatiile prevazute de lege in contractele incheiate cu utilizatorii, precum si daca sunt respectate conditiile de incheiere a contractelor la distanta, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.

Comunicatii electronice

78% din totalul reclamatiilor trimise ANCOM in 2017 a vizat serviciile de comunicatii electronice. Utilizatorii au fost nemultumiti mai ales de aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice, semnaland probleme privind facturarea acestor servicii (20% din totalul reclamatiilor primite), incetarea contractelor (11%) si derularea contractelor la distanta (7%). Procesul de portare a numerelor de telefon a fost  intalnit in peste 17% dintre reclamatiile din 2017.   Pentru ca in 2017 s-au modificat conditiile de utilizare a serviciilor de roaming in Spatiul Economic European (Roam like at home), 8% dintre sesizari au avut drept subiect probleme generate de aplicarea noilor prevederi europene.Potrivit ANCOM, reclamatiile  s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone Romania  in proportie de 21%, Telekom Romania Mobile Communications – 19%, Telekom Romania Communications – 15%, RCS&RDS – 14% si Orange Romania – 12%.

Servicii postale

22% din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.  Principalele probleme au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor postale (43%) si deteriorarea trimiterilor postale (24%). Pe fondul accentuarii preferintelor utilizatorilor pentru comertul online, a crescut semnificativ si rolul livrarilor de colete. Cei mai reclamati furnizori de servicii postale au fost Urgent Cargus (45% din totalul reclamatiilor referitoare la serviciile postale), Fan Courier si Compania Nationala Posta Romana (cate 12% fiecare).

author avatar
Andrei Coman
124 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger