Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Reclame in scoli pentru armamentul european

Reclame in scoli pentru armamentul european

Autor:

Daca cultura armelor este cel mai des aratata cu degetul in SUA, nici Europa nu este ferita de lobby-ul fabricantilor de arme si de strategia lor de comunicare. Ea este prezenta chiar in bancile scolilor, unde milioane de euro sunt cheltuite in fiecare an de marii exportatori pentru a-si promova produsele. In fruntea listei, BAE Systems, cea mai mare companie europeana de armament.

 

arme scoli Reclame in scoli pentru armamentul european

Un copil manuind un lansator de rachete, in cadrul unei expozitii din Paris

“Ca lider mondial in domeniul ingineriei si tehnologiei avansate, activitatile noastre educationale inspira urmatoarea generatie de ingineri pentru a ne umple lacunele in materie de competente. Investim intr-o serie de programe diversificate pentru a incuraja mai multi tineri sa studieze subiecte ca stiinta, tehnologie, inginerie, matematica, ceea ce este vital pentru economia Marii Britanii”, declara un purtator de cuvand al BAE Systems pentru a-si explica investitiile in scoli. Presa britanica a detaliat amploarea fenomenului.  Numai anul trecut, BAE, o mai veche cunostinta si a Romaniei,  a vizitat 420 de scoli din Marea Britanie pentru a-si prezenta produsele, evident nu rechizite scolare. Din 2005, 213.000 de scolari au asistat la evenimente organizate de BAE Din 2005, 213.000 de elevi au participat la evenimente organizate de companie, care se mandreste cu un numar de 845 de ambasadori, dintre care cei mai multi conduc scoli.”Companii care au vandut armament in valoare de zeci de miliarde de lire sterline  guvernelor straine, inclusiv cele in care drepturile omului sunt incalcate, sponsorizeaza o serie de evenimente scolare in care marcile lor sunt afisate in mod vizibil”, au denuntat jurnalistii britanici.  In afara de aceasta, distribuie materiale educationale pentru utilizarea in salile de clasa, care promoveaza sectorul de aparare, sponsorizeaza concursuri si premiaza.  La ora actuala, avioanele de lupta realizate de BAE sunt folosite in Yemen de catre fortele saudite, unde sunt bombardate cladiri civile.

Scoala, sufletul comertului

Evident, companii precum BAE nu se uita la bani. Recent, BAE a platit o interventie a lui Maddie Moate, celebra prezentatoare a CBeebies, un post tv dedicat unei audiente cu varsta de sase ani si chiar sub. ”Cand aceste companii isi promoveaza produsele in randul copiilor ele nu vorbesc de impactul mortal al acestor arme.

BAE Reclame in scoli pentru armamentul european

”Rechizite” de la BAE: avioane si elicoptere de lupta

Multe din aceste companii profita de razboaie si au alimentat atrocitati in intreaga lume. Scolile sunt vitale pentru societatea noastra si ele nu trebuie niciodata sa  fie utilizate ca vehicule comerciale pentru firmele de armament. Este vremea ca aceste firme sa fie expulzate din salile de clasa”, a estimat Andrew Smith, activist al Campaign Against Arms Trade.

Thales si copiii

In Franta, compania Thales a inventat mascotele ”Raybot si Faybot”, doi mici roboti, pentru a-si promova ”instrumente educationale” pe langa publicul tanar. Compania produce resurse educationale, planuri de lectii pentru cadrele didactice, si evenimentele regionale din intreaga tara. Thales a conceput in acest sens si un simulator de rachete descris ca ” o noua activitate cu care copiii se pot juca, legata de activitatea noastra si care-i va ajuta sa se inspire pentru o viitoare cariera in inginerie”. Thales este al zecelea armurier mondial ai carui clienti sunt Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Egiptul si Kazahstan. De partea sa, liderul francez si european in conceptia rachetelor, MBDA, organizeaza concursuri unde copiii trebuie sa deseneze si sa construiasca roboti. Daca profesionistii armementului apara aceste practici prin necesitatea de a trezi noi vocatii in randul tinerilor (Marea Britanie duce lipsa de ingineri si trebuie sa apeleze frecvent la subcontractanti straini), pentru Andrew Smith trebuie luat in considerare in primul rand impactul cultural pe care-l pot genera. ”Companiile de armament nu vin in scoli pentru ca le-a pasa de aducatie. O fac doar pentru a-si ameliora si in acest fel reputatia si sa dea o conotatie normala afacerilor lor sinistre”, a declarat Smith.




Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 24-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!