AcasăNewsReactie de la DNA dupa ce Toader a propus revocarea procurorului general

Reactie de la DNA dupa ce Toader a propus revocarea procurorului general

Nu au fost putine luarile de pozitie aparute in spatiul public dupa ce miercuri seara ministrul Justitiei a anuntat ca declanseaza procedura de revocare din functie a procurorului general Augustin Lazar, in baza unui raport de 63 de pagini asupra activitatii sale manageriale.

Mai nou, in cursul zilei de vineri, s-a aflat si un punct de vedere de la Directia Nationala Anticoruptie, dupa ce Tudorel Toader a propus revocarea lui Augustin Lazar, procurorul care, din 2016, conduce Parchetul General. Este vorba, in primul rand, de un mesaj de sustinere pentru reactia transmisa in cursul zilei precedente de doua asociatii de magistrati, care ii cerusera ministrului sa abandoneze aceasta procedura la adresa lui Lazar.

Iata ce comunicat au transmis reprezentantii institutiei conduse interimar de catre Anca Jurma:

„In contextul declansarii procedurii de revocare a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, domnul Augustin Lazar, Adunarea Generala a D.N.A, intrunita la data de 26 octombrie 2018, la solicitarea a peste o treime din totalul procurorilor din cadrul DNA, in temeiul art. 9 alin 2 din Regulamentul de Ordine Interioara, a exprimat sustinerea comunicatului comun al Asociatiei Forumul Judecatorilor din Romania si Asociatiei Miscarea pentru Apararea Statutului Procurorilor din data de 25.10.2018.

De asemenea, Adunarea Generala a D.N.A a adoptat urmatorul mesaj: „Procurorii DNA isi exprima atasamentul fata de valorile statului de drept si de respectarea principiului independentei sistemului judiciar in ansamblul sau, care implica garantii clare, puternice si eficiente de respectare a independentei procurorilor in exercitarea mandatului lor prevazut de lege. In acest sens, procedurile de revocare a procurorilor cu functii de conducere trebuie sa fie temeinic justificate pe baza unor criterii obiective si sa evite riscul unor decizii disproportionate si alimentarea unui climat de intimidare si presiune asupra procurorilor”.”

author avatar
Cristina Stefan
145 afisari

1 COMENTARIU

  1. Elaborarea unei Strategii Nationale Anticoruptie trebuie abordata in mod sistemic, incepand cu o analiza diagnostic vis-a-vis de ceea ce s-a intreprins in acest domeniu la nivel national dupa 1989, in baza caruia sa se stabileasca reusitele si nerealizarile. In cazul reusitelor experienta trebuie standardizata si aplicata unitar la nivel national atat in domeniul prevenirii cat si al combaterii coruptiei.
    Pentru esecuri trebuie identificate cauzele obiective si subiective dupa care stabilite solutii optime de realizare a noilor masuri de natura; legislativa si organizatorica.
    Una din cauzele subiective este si aceea ca la nivelul anumitor autoritati si institutii ale statului inca se mai face confuzie intre o fapta cu raspundere disciplinara si cea de coruptie in sensul ca in cazul comiterii unei asemenea infractiuni se pot aplica numai masuri administrative sau disciplinare conf. prev. Codului muncii.
    De asemenea lipsa totala de responsabiltate din partea managementului, institutiilor si autoritatilor publice si private, centrale si locale in abordarea PREVENIRII CORUPTIEI in randul propriilor angajati este o mare realitate “prevenirea lipseste cu desavarsire”.
    CORUPTIA trebuie abordata simultan atat pentru domeniul public cat si cel privat asa cum se mentioneaza in Conventia penala si cea civila a Consiliului Europei. In elaborarea noii strategii este necesar sa se tina cont de de cele doua forme de manifestare a coruptiei si anume ACTIVA si PASIVA.
    In noua strategie vectorul principal de PREVENIRE este recomandabil sa aiba consistenta in instruirea tinerilor din scoli si a adultilor care participa la diferite forme de instruire, unde sa fie predate incepand cu gradinita pana la cursurile de masterat notiuni elementare despre, rusine, bunul simt, etica, moralitate, credinta, solidaritate, civism, drept, etc. iar in cadrul organizatiilor publice sa se impuna functionarea ireprosabila a institutiei “AVERTIZORULUI PUBLIC”.
    COMBATEREA MARII CORUPTII trebuie abordata si in functie de existenta celor trei puteri, legislativa(politica), executiva si judecatoreasca, dar si tinand cont de faptul ca puterea statului este compusa din puterea publica (parlamentari, guvernanti, primari, consilieri si functionari publici) si puterea rezervata formata din puterea judiciara(judecatori si procurori) si puterea de aparare si siguranta nationala(armata, politisti, servicii secrete).
    Important pentru acest capitol este sa se optimizeze la maximum posibil celeritatea si finalitatea judiciara a cauzelor si sa se recupereze prejudiciul intr-un timp cat mai scurt de la data comiterii faptelor.
    Prevenirea si combaterea micii coruptii sa se realizeze prin mijloace si tehnici practice cum sunt folosite de ex. cele din Germania unde in cadrul fiecarei organizatii publice din administratie se aproba anual insusirea individuala a unui maxim din atentiile NEPRETINSE care sunt impozabile. Surplusul de atentii oferit fiecarui functionar public se evidentiaza la camera de colectare de unde se valorifica prin comercializare in folosul organizatiei in cauza. (Metota este acceptata de populatie si se practica in Germania pentru a se pastra relatia de simpatie si buna colaborare intre public, institutii si functionari).
    Mare ATENTIE deoarece Prevenirea si Combaterea CORUPTIEI in Romania a inceput inca din anii ’90. PROIECTELE ANTICORUPTIE derulate si sub asistenta expertilor UE au avut, DIN PACATE, ca finalitate mostruozitatea, rafinarea si sofisticarea METODELOR si MIJLOACELOR de comitere a actelor de coruptie care in cele din urma au condus la generalizarea si cronicizarea INCOMPETENTEI si IMORALITATII in societatea romaneasca. Aceste fenomene grave au generat la randul lor nimic altceva decat disolutia institutiilor statului.
    Mecanismul de Cooperare și Verificare ( M.C.V.) reprezintă un proces de verificare regulată de catre autotitatile U.E. a progreselor pe care România le are în ceea ce privește; 1). reforma sistemului judiciar, 2). corupția și 3).crima organizată. Trebuie retinut ca la 1 ianuarie 2007, momentul în care România a devenit țăra a Uniunii Europene, mai avea de rezolvat anumite obiective, pe care si le-a asumat legate de reforma sistemului judiciar, de reducerea corupției din instituțiile statului și de punerea sub control a crimei organizate.
    In ce priveste reforma sistemului judiciar, independenta justitiei nu este suficient clarificata de asa zisele coduri care sunt cosiderate ca fiind stufoase, nedemocratice, greoaie si dificil de implementat, fiind copiate dupa legislatia altor tari. Coruptia si Crima organizata fenomene antisociale ce s-au dezvoltat intr-o interdependenta organica de exceptie, nu sunt supuse nici unui control riguros, sunt imprastiate la diferite structuri DIICOT,DNA, DGA, etc unde o mica parte dintre justitiari sunt in imposibilitatea de a fi combativi in timp ce altii isi vad de treaba impreuna cu fostii si actuali securisti, deghizati in sefi de partide, patroni de baruri, cluburi, comercianti aliati ai clanurilor mafiote si interlopilor. ANI nu este nici instanta de judecata nici autoritate administrativa este considerata a fi doar un denuntator sau un sesizor public selectiv.
    Potrivit principiilor europene, in fiecare tara Justitia este independenta, Parchetul General da cuiva raportul unei PUTERI PUBLICE in stat. In Ro, P.G. nu raporteaza nimanui nimic existand riscuri mari de a se regasi in activitatea acestei autoritati situatii motivate sau nemotivate de non combat ori de exercitare a unor abuzuri sau presiuni nejustificate.

    Cand vom intelege ca fraiele puterii politice si economice sunt in mana unor persoane fara CARACTER, fara constiinta si fara scrupule, care nu poseda capacitatea de a-i intelege pe ceilalti, vom privi realitatea intr-o lumina noua fiind vorba de o plaga a raului care se intinde fara dificultati amenintand grav viitorul Ro. Pentru a ajunge sa conduca, un IMPOSTOR, un psihopat, un semidoct, unde legile sunt elaborate de TICALOSI pentru hoti si banditi, nu are nevoie de adeziunea majoritatii ci este de ajuns sa fie sprijinit de un grup de interese (MAFIE) care poate prin mijloace meschine neortodoxe sa gadile instinctele primare ale disperatilor, sa “orienteze” si sa conduca “populatia fara orizont” ca pe o turma de animale.
    In Ro EXISTA un mare RISC. Dupa modelul celor STRICATI aflati la putere toata societatea poate fi contaminata cu sceleratii morali si nu numai!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger