AcasăNewsRazboiul hamesitilor: Pro Tv si Telekom

Razboiul hamesitilor: Pro Tv si Telekom

Pro Tv a dat startul unui conflict comercial fara precedent in Romania. Obisnuit cu sa traiasca pe picior mare, cu profituri babane din veniturile platite de cablisti (numai anul trecut castigand din Romania circa 47 milioane de dolari), Pro-ul a trecut la razboi pe fata, fara menajamente, cu Telekom. Dupa ce a anuntat, initial, pe toate site-urile grupului ca „ar putea iesi din grila Telekom si Next Gen de la 1 martie„, zilele trecute mesajul a fost distribuit si pe TV. In cadrul emisiunii “Romanii au talent”, productie sponsorizata timp de 9 ani de Telekom, Pro Tv si-a aratat pe fata santajul: banii sau La revedere! De cealalta parte, Telekom – si asa incercat in ultima vreme de tot soiul de probleme, inclusiv cu protestele angajatilor prost platiti sau concediati abuziv – se arata socat, replicand la fel de dur. Pe scurt, tabloul e cam asa: foame mare de bani si razboi cu toate armele!

Traiul pe vatrai al PRO din banii cablistilor i se datoreaza, o stiu cu totii, lui Adrian Sarbu care, aflat la conducerea CME, a decis, in 2013, iesirea televiziunilor Pro din must carry. Numai anul trecut, Pro a castigat din veniturile cablistilor aproape 47 milioane de dolari, in conditiile in care orice operator de cablu trebuie sa plateasca un tarif per abonat pentru a putea retransmite televiziunile Pro. Telekom are un contract cu Pro Tv care expira in aceasta saptamana, postul de televiziune purtand, iata, “negocierile” cu toate armele. Trebuie amintit ca si anul trecut, de la 1 februarie, tariful cerut de Pro a fost marit la  la 0,914 euro per abonat,  plus TVA. Asadar, in fiecare an, la 1 februarie, pretul creste automat cu inca 3%.  In acelasi timp, tariful mare cerut de Pro inseamna o lovitura pentru Telekom, compania fiind si asa cu probleme pe cap. Inca una, gen marirea abonamentelor, vine intr-un context sensibil: “taxa pe lacomie” a Guvernului Dancila care prevede si o taxa de 3 la suta pe cifra de afaceri a operatorilor telecom.

Asa cum spuneam, conflictul comercial inceput de Pro Tv a lasat piata cu gura cascata, in subsidiar intelegandu-se si disperare. Pentru ca nu toate canalele genereaza audienta, vanzarea la pachet ar avantaja Pro.

PRO joaca la rupere

“ProTV a folosit o tactica brutala de denigrare si calomniere a grupului Telekom Romania”, a fost replica Telekom dupa ce si-a luat in freza fix in timpul unui program pe care l-a sponsorizat timp de 9 ani. In timpul emisiunii “Romanii au talent”, a aparut un mesaj care anunta ca de la 1 Martie canalele Pro s-ar putea sa nu mai fie disponibile pe retelele Telekom si NextGen. Telekom spune ca tactica rularii de mesaje pe asa numitul „scroll”, folosita de canalele de stiri pentru anunturi importante sau de criza, „a fost de natura sa ne socheze atat pe noi, cat si opinia publica, punand intr-o situatie deosebit de delicata grupul Telekom Romania, care s-a vazut nevoit sa riposteze, in mod civilizat si moderat, cu o informare asupra situatiei. Ne exprimam dezamagirea ca un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv si echidistant, a putut recurge la o manevra incalificabila de influentare a negocierii comerciale dintre parti, apeland la constrangerea noastra prin mijloace de intimidare menite a ne determina sa acceptam conditiile comerciale in discutie”, se plange Telekom intr-o scrisoare deschisa adresata atat publicului, cat si celor de la CNA. Ca o concluzie, Pro TV si Telekom isi arata pe fata disperarea de hamesiti.

author avatar
Maria Iordache
2.384 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger