AcasăNewsRabla Plus, un mare esec

Rabla Plus, un mare esec

Degeaba ofera statul 10.000 de euro, programul nu atrage romanii

Desi ofera o subventie de 10.000 de euro pentru cumpararea unui automobil electric, programul Rabla Plus nu atrage romanii.

Degeaba ofera statul 10.000 de euro, programul nu atrage romanii

In cazul celui mai ieftin model electric, Volkswagen Up, care costa 25.650 euro, un calcul simplu arata ca pretul cu subventia statului ajunge la 15.650 euro, mult prea mare pentru o masina de oras, de dimensiuni mini si cu o autonomie de pana 150 de km. In primele 7 luni ale anului vanzarile automobilelor electrice au crescut cu 24%, dar numarul lor ramane in continuare foarte redus, in conditiile in care majoritatea modelelor costa peste 30.000 de euro, unul dintre cele mai scumpe fiind Mercedes Clasa B, cu 39.000 de euro. Daca anul trecut rivalii de la BMW acopereau 50% din piata, cu modelul i3(cea mai vanduta masina electrica din Romania), in prezent producatorul bavarez a vandut doar 23 de exemplare, cu 4 mai putine fata de 2016. VW Golf e, versiunea electrica a celui mai vandut automobil din Europa, a scazut de la 10 unitati la doar 3, anul acesta. Celelalte modele electrice care au mai inregistrat vanzari in perioada ianuarie – iulie 2017 au fost Mitsubishi Miev(4) si VW Up (1). Numeri pe degete masini electrice pe strazile din Romania si din cauza infrastructurii dedicate lor, care practic nu exista. Degeaba ofera statul 10.000 de euro pentru o “electrica”, de vreme ce proprietarul trebuie sa o incarce, la birou sau acasa, in parcari sau garaje speciale, iar marile orase au doar cateva astfel de locuri. O statistica pe anul trecut arata ca la nivel national sunt 55 de statii de incarcare, din care 22 in Bucuresti.

author avatar
Bogdan Borcea
337 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger