Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Proprietarul “Avionului Mortii” a fost arestat

Proprietarul “Avionului Mortii” a fost arestat

Autor:

Incompetenta, inconstienta, coruptie, crima. Cazul avionului prabusit in Columbia pe 28 noiembrie, accident aviatic soldat cu moartea a 71 de persoane, printre care si mai multi fotbalisti de la echipa braziliana Chapecoense, ne reaminteste intr-o oarecare masura de tragedia Colectiv. La noi, dupa o asemenea drama, a cazut un guvern. In Bolivia, s-a trecut abia la arestari.

 

Gustavo Vargas CEO al companiei LaMia Proprietarul Avionului Mortii a fost arestat

Gustavo Vargas, CEO al companiei LaMia

Presedintele LaMia, compania aeriana boliviana care detinea avionul prabusit langa Medellin, a fost arestat. Managerul Gustavo Vargas Gomboa si alti doi reprezentanti ai LaMia – un adjunct si un mecanic –  au fost retinuti ca parte a anchetei initiate de Ministerul Public bolivian, cu privire la catastrofa aeriana inregistrata pe 28 noiembrie, care a implicat zborul LMI2933. De asemenea, au fost perchezitionate birourile LaMia din Santa Cruz, precum si biroul Administratiei Nationale Aeroporturare (AASANA), apartinand angajatului Celia C., cel care aprobase planul de zbor pentru aeronava LaMia si care, dupa producerea accidentului, ar fi fugit din Bolivia.

Seful companiei, fostul pilot al presedintelui Evo Morales

Gustavo Vargas conduce destinele companiei charter LaMia (Línea Aérea Internacional Mérida de Aviación) din 2015, anterior fiind un apreciat pilot, inclusiv al avionului prezidential.

71 de persoane au murit in urma accidentului inclusiv fotbalistii echipei Chapecoense Proprietarul Avionului Mortii a fost arestat

71 de persoane au murit in urma accidentului, inclusiv fotbalistii echipei Chapecoense

De altfel, Vargas a fost pilotul care l-a servit pe actualul presedinte bolivian, controversatul Evo Morales. Culmea este ca in urma cu aproape o luna, Evo Morales a calatorit cu avionul mortii intr-un turneu prin mai multe orase boliviene.

LaMia opera cu un singur avion, care s-a prabusit

Singurul avion disponibil din flota LaMia un Avro RJ85 s a prabusit Proprietarul Avionului Mortii a fost arestatPotrivit documentelor prezentate de catre Directia Generala de Aviatie Civila (DGAC), LaMia Corporation SRL a obtinut licenta de operare pe 31 iulie 2015, cu trei aeronave, insa patru luni mai tarziu, flota a fost redusa la un singur avion, un Avro RJ85, prabusit pe 28 noiembrie la cativa kilometri de Aeroportul International din Medellin – Columbia.

Fiul a aprobat licenta tatalui

Autoritatile boliviene confirma faptul ca avionul LaMia – care avea la bord echipa de fotbal braziliana Chapecoense – a decolat din  Santa Cruz de la Sierra, cu destinatia Medellin (locul unde urma sa se dispute prima mansa a finalei Copei Sudamericana) fara a detine combustibil de rezerva, planul de zbor fiind aprobat cu ochii inchisi, in baza unor legaturi suspecte intre compania aeriana, AASANA si DGAC, ultima institutie fiind condusa, pana acum cateva zile, chiar de fiul boss-ului de la LaMia, Steven Gustavo Vargas, intre timp demis.

“Pilotul a sacrificat viata pasagerilor

Aeronava Avro RJ85, cu 77 de pasageri la bord, s-a prabusit in noaptea din 28 noiembrie, dupa ce cu doua minute inainte pilotul Miguel Quiroga ceruse disperat ajutor catre Turnul de control din Medellin, anuntand ca aparatul de zbor prezinta defectiuni ale sistemului electric si a ramas fara combustibil. Ministerul Lucrarilor Publice din Bolivia anunta ca, dincolo de ceea ce s-a intamplat cu planul de zbor autorizat pe 28 noiembrie, responsabilitatea pentru accident revine companiei aeriene si pilotului Miguel Quiroga, una dintre cele 71 de persoane decedate in urma accidentului: “Pilotul a sacrificat viata pasagerilor. Drept urmare, discutam despre un caz penal, despre un act criminal. El cunostea limitele avionului si era la curent cu autonomia de zbor”.

Au economisit combustibil

Aeronava a decolat din Santa Cruz de la Sierra avand in rezervor cantitatea exact estimata pentru un zbor de 2.900 de kilometri (4 ore si 20 de minute), o decizie care contravine standardelor internationale. Aceasta trebuia sa transporte mai mult combustibil, pentru a putea face fata unor situatii neprevazute. Avionul urma sa faca o escala pentru realimentare in Cobija, nordul Boliviei, dar operatiunea a fost anulata. Ulterior, aparatul de zbor s-a prabusit la doar 17 km de pista Aeroportului José María Córdova din Medellin. “Este clar. A existat un criteriu economic, pentru a economisi costurile. Acest lucru a condus la producerea tragediei”, concluzioneaza autoritatile boliviene.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 15-11-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!