Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Programul PSD, o minciuna mare cat secolul

Programul PSD, o minciuna mare cat secolul

Autor:

Am auzit dimineata, in autobuz, un dialog intre doua doamne respectabile, pe care atitudinea le dadea de gol ca nu sunt doar simple  muncitoare. Una dintre ele avea momente de revolta si atunci mai ridica tonul. Nu intelegea de ce, anul trecut,  a iesit la vot si si-a exprimat optiunea de partea PSD. Era profund dezamagita de ceea ce se intampla acum si ii spunea companioanei ca, daca ar fi avut cu 10-12 ani mai putin, ar fi plecat din tara si nu ar mai fi privit peste umar. I-am votat sa ma conduca, accentua ea. Intelegi? Sa ma conduca!

 

psddd 465x390 Programul PSD, o minciuna mare cat secolul

In mai putin de un an, romanii au inceput sa simta ca Programul e o utopie

Am coborat la Casa Presei si, pana in birou, m-am tot gandit. Nu era nici nestiutoare, nici superficiala, si nici nu arata a mama sau gospodina de ocazie. Voia doar sa-i dea cineva un raspuns la intrebarea care o framanta: de ce v-am votat?

Centura neagra doar la karate

Situatia la care s-a ajuns acum seamana, intr-un fel, cu cea creionata de Michel Castex in „Revolutia romana, o minciuna mare cat secolul”.

program de guvernare psd  Programul PSD, o minciuna mare cat secolul

Manipulari peste manipulari, tone de manipulari pentru a da credibilitate puterii. Se vor gasi imediat contestatari, gata sa arate ca romanii nu au fost mintiti cu celebrul – dar plictisitorul – Program de guvernare. Vor iesi din nou la tabla, cu betigasul in mana, daca partidul le-o va cere, ca sa explice ca o ducem mai bine. Nu am nicio garantie ca asa ar sta lucrurile. Si chiar daca ar fi asa, de ce se plange toata lumea de proasta guvernare? De buna ce e? Au innebunit romanii? Programul a fost ca o acadea amagitoare. Am plimbat-o pe cerul gurii pana s-a topit si nu a mai ramas nici gustul de ea. Promisiunile prezentate seara de seara, acum un an, au ramas tot in faza de vom face si vom drege. Vom creste nivelul de trai, vom creste salariile si pensiile, dar de crescut au crescut doar preturile. Pensiile, care ar fi trebuit sa se aplice din octombrie – alta promisiune – nu au depasit stadiul de „mai avem de facut niste verificari”. Dupa care urmeaza o simulare, un studiu si o aprobare de la Finante. Adica niste luni, iar daca nu e bine o luam de la capat cu Olguta Vasilescu. Ii recunosc meritul de avea centura neagra la karate, dar nu si la mecanismele financiare.

Nu se potrivesc procentele

Va mai aduceti aminte cuvintele astea: „noi nu trebuie sa guvernam pe ascuns, trebuie sa fie o guvernare total transparenta”? Ii apartin lui Liviu Dragnea. Spre ghinionul lui, vizibile nu sunt decat scandalurile. Interesele baronilor sunt peste interesele electoratului. Cei de la centru au si ei interese. Altele. Da-mi aia daca vrei sa-ti dau si eu sunt cuvinte care nu apar in Program, dar pe care toti le stiu. Si ei, si noi. Certuri in partid, certuri la televizor. Foamea de putere le-a luat tuturor mintile. Nici asta nu apare in Program. Pronosticuri cu ruperea partidului si cu remanieri, acuzatii de ambele parti, fite cu demisii si suspans artificial la televiziunile de casa. Impacari de ochii lumii si trecerea pe raboj a unor polite ce se vor plati data viitoare. Puterea nu mai e preocupata de bunastarea promisa. Are treaba cu datul la glezne, nu cu Sanatatea, Educatia – banale exemple – si tot ce este cuprins in romanul intitulat „Program de guvernare”. Partidul a uitat ca romanii tot asteapta sa fie condusi bine. Probabil ca nici „condusi” si nici „bine” nu apar in Program. Acolo sunt numai niste procente care nu se mai potrivesc cu ce vor cei care i-au ales. Doar manipularile s-au potrivit.


1 Comentariu la Programul PSD, o minciuna mare cat secolul

  1. Nelu Stiuca

    IN DOMENIUL ADMINISTRATIEI PUBLICE se impun:
    – Reducerea la maximum posibil a functiilor de conducere si a celor auxiliare din structurile administratiei centrale si locale (dupa unul din modelele tarilor cu democratie adevarata) pentru a impedica risipa resurselor, manifestarea obedientei si a nu ingradi independenta, integritatea si competenta profesionala a functionarilor publici in detrimentul cetateanului care asteapta rezolvarea problemelor sale cu obiecivitate si operativitate si nu in ultimul rind pentru a reduce cheltuielili bugetare efectuate abuziv pe principii clientelare;
    – Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE, care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare. Unele structuri parazitare trebuie desfiintate precum Consiliile judetene.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) exprima gradul de risipire a fondurilor bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri fara atributii obiective si necesare administratiei de stat, ce conduc implicit la cresterea coruptiei precum si la acutizarea disolutiei institutiilor statului (functionarea societatii fara principii, moralitate si respect fata de valorile umane si sociale) si la diminuarea in mod drastic a sanselor descentralizari sau modernizari reale;
    In sectorul economic de stat, dar si al administratiei locale si centrale (pentru realizarea descentralizarii si reducerii birocratiei) trebuie reduse functiile de conducere la 4% din total organigrama sau stat de functii. Asta presupune si reducerea ministerelor, a secretarilor de stat la cel mult doi, dimensionarea directiilor la nivel de servicii independente, a serviciilor la nivel de birouri precum si fuzionarea structurilor cu competente similare, etc. si diminuarea la maximum posibil a cheltuielilor pentru conducatorii auto si a nr autoturismelor folosite de catre cei cu indemnizatii de conducere.
    – Stabilirea, in baza studiilor, (AUDITARI EXTERNE) efectuate de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului si elite ale Societatii Civile (oameni care poseseda stiinta si acumulari de experiente in diverse domenii) a directiilor de actiune, prin evaluare, a oportunitatii si necesitatii mentinerii structurilor administrative, cu atributii in domeniul public, finantate din bugetul de stat si prin verificarea legalitatii si argumentarii infiintarii acestora, a valabilitatii obiectului de activitate, optimului organigramei de functionare, a eficientei resurselor folosite si a veridicitatii indicatorilor statistici de performanta, astfel ca structurile interne ale ministerelor, agentiilor, oficiilor si a altor tipuri de institutii sa fie cat mai suple si eficientizate;
    – Pentru a se diminua abuzurile, descuraja nepasarea, incompetenta si intari cresterea prestigiului profesiei si a institutiilor toti cei care detin functii publice si gresesc (exclus in cazuri fortuite) in exercitarea sarcinilor de serviciu (guvernanti, judecatori, procurori, militari, politisti, comisari ai ANAF, etc.) trebuie sa plateasca despagubiri pentru daunele rezultate in urma actelor si deciziilor abuzive dispuse si sa nu mai fie lasate pe seama bugetului de stat.
    In fiecare organizatie publica trebuie sa se instituie prin act normativ statutul persoanei de contact (AVERTIZORUL PUBLIC) desemnat prin votul secret al membrilor organizatiei, cu statut de independent, care sa sesize aspectele de coruptie interna inclusiv in cazul superiorilor sai. Atunci cand este cazul comisia pentru sanctionarea imoralitatii (din cadrul aceleeasi organizatiei desemnata tot prin vot) sa dispuna excluderea pe motive disciplinare din functia detinuta, a celui vinovat indiferent de rezultatul unei eventuale anchete penale.
    Tinind cont de necesitatea stringenta ca in institutiile statului sa existe performanta profesionala, cit mai putine vulnerabilitati si riscuri la coruptie, la adresa personalului angajat, pentru eficientizarea activitatii ministerelor in vederea obtinerii unor “standarde unitare” apropiate de cele europene privind promovarea principiilor de integritate, moralitate si competitivitate este necesar sa se infiinteze pentru fiecare minister mentionat STRUCTURI UNICE INDEPENDENTE CU ATRIBUTII IN GESTIONAREA RESURSELOR UMANE, care sa se ocupe in mod “supercalificat” de selectarea, formarea, promovarea si specializarea cadrelor. Modul de gestionare si procedurile actuale interne existente in ministerele mentionate sunt anarhice, nu pot conduce la o armonizare sau optimizare corespunzatoare a structurii resurselor umane (situatia genereaza “perpetuum-mobile” coruptie, incompetenta si lipsa de performanta). ATENTIE! Problema gestionarii si valorificarii la maximum a resurselor umane este mai importatnta decat cea a resurselor financiare sau materiale si va ramane, “obligatia” fundamentala a statului indiferent in ce orinduire sociala va traii poporul roman. Odata cu punerea in aplicare a acestei norme trebuie “scosi” din ministerele (structurile centrale) mentionate si din ambasadele Romaniei (daca mai e cazul) toti cei care au discernamintul profesional ori “comportamentul moral” afectate din diferite motive si compromit orice idée de progres sau modernitate pentru statul roman. In fiecare din ministerele mentionate se gasesc multe cazuri si situatii in care trebuie aplicat PRINCIPIUL LUSTRATIEI.
    Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA e fara de SFARSIT in directie necunoscuta si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel Guvernamental, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze si organigramele, statele se functii, supradimensionate din toate structurile statului.
    Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri social-economice si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa omenie in actiunile lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 17-10-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!