Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Prima tara care vrea sa interzica trotinetele electrice

Prima tara care vrea sa interzica trotinetele electrice

Autor:

Veritabil fenomen, aceste vehicule au revolutionat mobilitatea urbana dar au reusit sa-i exaspereze pe pietoni si pe soferi. Rezultatul: marile orase din Spania au trecut la contraatac.

 

trotinete Prima tara care vrea sa interzica trotinetele electrice

Silentioase si rapide, trotinetele electrice si-au facut loc in jungla urbana

In Madrid, trotinetele electrice (Lime, Uber, Alphabet, in regim de ride-sharing si nu numai) au devenit dusmanul soferilor transportului in comun si taximetrelor. Ei se plang ca utilizatorii trotinetelor, pe care le deblocheaza via o aplicatie smartphone, ”nu respecta nici o regula, circula haotic, apar in fata autobuzelor si taxiurilor, circula cu mare viteza pe trotuare”. Trotinetele electrice in regim partajat sunt prezente in capitale europene ca Paris, Viena sau Zurich. Utilizatorii sunt multumiti ca aceste vehicule le dau posibilitatea sa viziteze mai multe zone si sunt si usor e folosit. Dar unii recunosc: deranjeaza si-i expun la riscuri pe pietoni. Cum reglementarea juridica a trotinetelor este inca neclara, autoritatile din Madrid au adoptat noi reguli. Interzicerea circulatiei trotinerelor pe trotuare si in zonele pietonale. Valencia este pe cale sa adopte noi reglementari care sa incadreze circulatia trotinetelor. Barcelona le-a interzis pe trotuare si numai cele mai puternice au dreptul sa circule pe strazi. Pe de alta parte,firmele de ride-sharing care ofera aceste trotinete se plang ca autoritatile nu reglementeaza specific si unanim operarea lor in Spania. Potrivit multor legislatii,  multe trotinete electrice pot fi considerate mopede. Totusi, pentru a circula cu un moped, conducatorii acestora trebuie sa indeplineasca o serie de conditii. Spre exemplu, acestia trebuie sa aiba o varsta minima. In conditiile in care varsta minima pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice este de 14 ani (in Romania), varsta necesara pentru a conduce un moped pe aceleasi drumuri estemai mare, si de 16 ani. Principalele acuze ce li se aduc trotinetelor este ca sunt din ce in ce mai rapide si silentioase, deci pot aparea de nicaieri in trafic. Nu sunt recomandate in trafic dar trotuarele sunt o problema pentru ele: inguste, aglomerate (risc de coliziune cu pietonii), cu borduri inalte, astfel ca rezultatul este ca trotinetistii merg pur si simpu pe unde au loc. De aici si conflicte cu alti participanti la trafic.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 22-10-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!